Her fik du så et eksempel på, hvordan en katastrofal sælger agerer.
Hej Hans
Jeg forstår godt din pointe med at alle vil prøve at sælge deres
produkt med alle midler de har til rådighed og for at sige det mildt
er.. skide trælst for dem det går ud over.
Mit indlæg til Marianne var ment fra hjertet, da jeg selv indeholder
de følelser hun udtrykker hun har og kan nemt følge hende i det.
Jeg hader at sælge og er heller ej god til det da jeg ikke kan lide
at tage penge fra folk.
Min indskydelse med softwaren, som for øvrigt er gratis, var måske
lidt malplaceret, men skyldes at jeg var lidt oppe at køre den dag af
glæde og entusiasme og det undskylder jeg. Softwaren skulle nok have
haft sit eget indlæg.
Jeg var og er stadig glad fordi der er ved at ske noget stort i verden
i øjeblikket efter min mening. En ting der vil forandre livet for mange
mennesker på jorden i de næste mange år der kommer.
Allerede nu har jeg sikret mig en af de bedre pladser i det foretagende,
ved den sidste måned at have bevæget mig globalt og bygget mit fundament
med softwaren der,og behøver ikke at bekymre mig om danskerne,.. men det gør jeg.
Jeg er Dansker og vil alle Danskere det bedste.
Jeg synes danskere over en bred kam,..ikke alle, lidt som Dansk Folkeparti,hænger i
fortiden og har svært ved at se ud i fremtiden for bare træer og ikke synes der
skal laves noget om. Det går jo "godt" nok, hellere skrue tiden tilbage.
Men sådan er verden ikke skruet sammen. Alting er i bevægelse og vil aldrig
komme tilbage til udgangspunktet nogensinde mere. Det kaldes livet og er den
bedste "opfindelse" til alle tider.
Hvorfor er Danmark det sidste sted jeg proklamerer denne nye software, selvom
jeg allerhelst ville gøre det herhjemme først, for vores allesammens bedste ?
Fordi jeg er bange og nervøs for hvordan "familien Danmark" reagerer. Fordi jeg ved
de vil reagere negativt og ved det vil berøre mine ovennævnte følelser med det resultat
at jeg bliver nervøs og tænker jeg hellere må lade være med at gøre det jeg har gang i
og endnu en gang føle nederlag.
Det der er ved at ske lige nu, er lige så stort som Facebook, bare med en anden
vinkel. Da Facebook var i sin spæde start, grinede folk af dem og sagde at det
kom de ikke langt med og det ville aldrig blive til noget videre.
Den ene af de to stiftere kunne ikke stå for det negative, da han sikkert også døjede med
de der trælse følelser,og gik derfor fra firmaet.
Ham der blev tilbage og stadig troede på projektet og var ligeglad med hvad andre mente,
er i dag den yngste milliardær på kloden. Den anden går sikkert endnu og ærgrer sig gul og grøn.
Forskellen på det dengang og det der er ved at ske nu, er at der er en "vision" bag projektet.
Ikke en tanke om kun at "skrabe" penge ind til sig og beholde det hele, men en vision der ønsker
fred og sammenhold globalt og at vi mennesker, forskellige som vi er, kan finde sammen og
enes om det meste. Firmaets mål er også om 5, 10, 15 år at ligge blandt top 500 i verden.
Der har siddet 22 programmører og slidt en vis del ud af bukserne de sidste 3 år for
at gøre dette projekt til det ultimative indenfor kommunikation, socialt samvær og lærdom på tværs
af alle grænser og de vil til stadighed prøve at gøre det bedre og bedre med nye initiativer hele tiden.
Forskellen er, i modsætning til f.eks Google og Facebook, at 65% af overskudet fra
alle annonceintægterne bliver udbetalt til brugerne af systemet. Det er første gang
i verdenshistorien det nogensinde er prøvet.
Det er selvfølgelig en forretning, store penge står på spil og mange vil tjene rigtigt
mange penge men intentionen er god nok.
Man kan så komme om nogle år, når man har erkendt at dette var og er en god ide og gerne vil være
med, spørge sig selv hvorfor man ikke får lige så meget som nogle andre.
Så må svaret til sig selv være:
Du kom for sent min ven, du turde ikke tro fra starten, du var mistænksom, du skulle analysere
igen og igen for at kunne tage stilling. Hvorfor skulle jeg det, hvorfor er jeg sådan.. satans også.
Kære Hans, jeg er sikker på at du er en dejlig, behagelig flink og rar person og dette er IKKE rettet mod dig og din person, men du satte nogle følelser i gang i mig og de er nu her på skrift.
Det skal du have tak for, det mener jeg. :-)
Jeg lavede ovennævnte fejl og det beklager jeg, men jeg synes hele Danmark har ret til at vide dette her i tide medens der absolut ingen konkurrence er.
Her er opdateringen fra Smart Media som jeg ventede på:
http://bobenon.com/r/smd/31januar.pdf (det skulle jeg nok ikke have gjort, av av )
PS! Jeg har tænkt lidt over hvorfor mon Martin Thorborg og nu også Thomas Rosenstand
opholder sig i USA. De elsker Danmark og vil gerne Danmark, men tror ikke de orker os
så lang tid ad gangen. Hvorfor mon?