God aften Aminoer |
jeps, den er korrekt indstillet, hvis du vil undgå DC på den front.
God aften Aminoer |
Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.
jeps, den er korrekt indstillet, hvis du vil undgå DC på den front. |
Her ser det ud til at Thomas Rosenstand anbefaler brug af Canonical på kategorisider (i kommentarerne). Det kan så åbenbart være et problem at bruge både noindex og canonical sammen. Mit gæt er at samme jo så må gøre sig gældende med arkiver og tag-arkiver, men er ikke sikker. Er i gang med at forsøge at forstå det. |
Sparetips på Sparefeber.dk
Hej Peter 1982 |
|
Som jeg har forstået det at dine tag-arkiver er indexeret får du på kort sigt noget long tail ud af det, fordi du har nye kombinationer af ord. På lidt længere sigt udvander du så dine egne siders indhold, da der er for meget redundans. Jeg er ikke SEO-haj endnu - så jeg kan godt have misforstået noget der :-) |
Sparetips på Sparefeber.dk
Okay tak |
Det kommer vel også an på om hvordan du bruger dine kategorier? Hvis de tjener et navigationsmæssigt formål (og ikke bare som archives) er der vel ikke nogen grund til at no-followe dem? Med den rette opbygning kan de jo bruges som landing pages. Men Wordpress er lidt skidt på den SEO front, hvis man ikke passer på da kategorierne og tag siderne kan få en masse interne links og derved fremstå som de vigtigste sider. Hvis de så samtidig vises i fuld form giver det helt sikkert nogen DC overvejelser, men hvis det bare er excerpts er det næppe et problem. Tilgengæld skal du huske på at uden dine category pages (ved no-follow) kan du mangle en god silo struktur. Derfor foretrækker jeg at bruge category pages med excerpts når det er større sider og helt udelade links til categories på mindre sider, hvor jeg så bare linker internt mellem siderne. |
For at gøre det lidt mere simpelt for Aminoerne. Mit spørgsmål er derfor nu: |
Hej Erik. Puha jeg synes at det bliver ret teknisk og indviklet i forhold til hvad man ikke må og må. For mig virker det som om man måske kan gøre begge dele, men jeg har lidt svært ved at se hvad jeg skal gøre i forhold til min hjemmeside Twilight Danmark |