Hej Jeg står i den trælse situation, at jeg har hjulpet en Amino med opsætning af en webshop. Første regning blev betalt (lidt for sent), seneste regning er ikke betalt, men jeg har fået en masse undskyldninger. Der er dog ingen tvivl om, at det leverede arbejde er helt i orden (det har jeg en mail på). Fakturaen skulle betales den 7. januar og det drejer sig om temmelig mange penge. Vedkommende har alle intentioner om at betale, når han får nogle penge tilbage i moms. Men det synes jeg overhovedet ikke kan være mit problem! Nu har jeg brugt 14 dage på skriverier frem og tilbage (og dermed endnu mere ubetalt tid). Jeg er yderst tæt på at sende en rykker med gebyr, rente og inksassovarsel. Her skal jeg så give 10 dages frist - så er det efterhånden over to måneder siden, jeg begyndte at levere mine ubetalte timer. Jeg har rigtig meget lyst til at lukke shoppen ned (som ligger på hans webhotel), men min moral forbyder mig det. Jeg har udelukkende haft gode oplevelser med at hjælpe folk med deres webshops indtil nu, og jeg har altid fået betaling. Hvad ville du gøre?
|
Hej Presta!
Jeg kan ikke forstå hvordan kunden har fået lov til at udsætte betalingen så længe? Er du gået med på hans undskyldninger osv? :-)
Jeg ville i dit sted, tage en snak med ham og fortælle at der selvfølgelig vil komme en rykker, hvis betalingen ikke snart finder sted.
Fortæl ham om tingene inden du tager handling. :-)