Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende betaling - hvad ville du gøre?

Side 1 ud af 6 (54 indlæg)
Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står i den trælse situation, at jeg har hjulpet en Amino med opsætning af en webshop. Første regning blev betalt (lidt for sent), seneste regning er ikke betalt, men jeg har fået en masse undskyldninger. Der er dog ingen tvivl om, at det leverede arbejde er helt i orden (det har jeg en mail på).

Fakturaen skulle betales den 7. januar og det drejer sig om temmelig mange penge. Vedkommende har alle intentioner om at betale, når han får nogle penge tilbage i moms. Men det synes jeg overhovedet ikke kan være mit problem!

Nu har jeg brugt 14 dage på skriverier frem og tilbage (og dermed endnu mere ubetalt tid).

Jeg er yderst tæt på at sende en rykker med gebyr, rente og inksassovarsel. Her skal jeg så give 10 dages frist - så er det efterhånden over to måneder siden, jeg begyndte at levere mine ubetalte timer.

Jeg har rigtig meget lyst til at lukke shoppen ned (som ligger på hans webhotel), men min moral forbyder mig det. Jeg har udelukkende haft gode oplevelser med at hjælpe folk med deres webshops indtil nu, og jeg har altid fået betaling. Hvad ville du gøre?

 

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Presta! 

Jeg kan ikke forstå hvordan kunden har fået lov til at udsætte betalingen så længe? Er du gået med på hans undskyldninger osv? :-)

Jeg ville i dit sted, tage en snak med ham og fortælle at der selvfølgelig vil komme en rykker, hvis betalingen ikke snart finder sted.

Fortæl ham om tingene inden du tager handling. :-)


Fra Fredericia
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Min erfaring siger at man er nød til at være hård og kontant. Afsted med en rykker og inkasso varsel. Vejen til helved og konkurs... er fyldt med dårlig undskyldninger og dårlige betaler...

Moving-u.dk, flytning til udlandet, billig udenlandsflytning, flytte til udlandet.

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ebbe

Jeg var på ferie og tjekkede derfor først mail en uge efter forfald. Jeg har sådan set varslet rykker til i onsdags, fik så en mail med undskyldning om, at han ikke havde været hjemme (han havde dog bedt om lov til at ringe til mig om søndagen via en sms, som jeg valgte ikke at besvare). Der skete så en hel masse hektiske ting privat, som gjorde, jeg ikke har sendt rykkeren endnu.

Da jeg varslede rykker, fik jeg en mail om, at jeg da måtte være blevet snydt af andre og at han var skuffet over, at det skulle gå ud over ham (wtf?) og at jeg jo bare kunne have ringet, da han ikke ville forstyrre mig under ferien med at han var nødt til at udsætte betaling.

Jeg har sendt endnu en mail i dag, om at jeg ikke kan vente på betaling uagtet om han venter på penge retur i moms (læs ikke min hovedpine).

Så der er intet, der kan komme bag på ham - kan jeg sige med ro i sindet

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Roal Limkilde:
Afsted med en rykker og inkasso varsel

Det bør være din normale procedure per automatik når betalinger udebliver.

/Henrik

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver det så også nu - det er jo ikke sket før

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Presta:
Jeg har rigtig meget lyst til at lukke shoppen ned (som ligger på hans webhotel), men min moral forbyder mig det.

Det er godt, at din moral har stoppet dig, fordi den form for selvtægt vil kunne gøre dig ansvarlig overfor eventuel mistet omsætning i hans webshop. At du har et økonomisk udestående med ham giver ikke dig ret til på den måde at "lukke" hans forretning.

Mvh.

Ole

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For det første vil jeg samstemme med de øvrige - rykker + incasso er løsningen - uden tøven
Du skal ikke være kunderne bank/kassekredit bare fordi banken ikke vil være det.
Synes i øvrigt at det er under al kritik at han har bestilt dig til arbejdet vel vidende at han ikke har penge til det. (Hvilket jeg mener må være tilfældet når han planlægger at skulle betale dig med tilbagebetalt moms)

Vil desuden foreslå dig (og andre) at bruge ibill.dk til at sende fakturaer - jeg bruger det selv ved nye kunder indtil de har bevist deres vilje og evne til at betale til tiden.

Du udsteder blot faktura gennem ibill.dk (er nemt og ganske gratis)
Bogfører fakturaen i dit bogholderi (kan også være omvendt rækkefølge)
Betaler kunden til tiden tikker pengene blot ind på din konto
Betaler kunden ikke til tiden sørger ibill.dk for rykkerforløb, incasso og hele møllen
Det hele er gratis (medmindre du vælger at kunden skal slippe for gebyrer og renter) og du skal ikke spilde tiden på at kæmpe for at få dine penge

Alt ialt genialt for en iværksætter der har mere end rigeligt at bruge sin tid til og ikke har brug for at slås med debitorernes dåelige moral og dårlige undskyldninger.

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Fra Odense
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 156
Fra  Symatic Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står i samme mølle pt, at en Amino bruger ikke "vil" betale sin regning.  Simpelthen det værste ved at være selvstændig synes jeg. Især når man selv har moral til, IKKE at slette eller lukke for de kunder som ikke betaler. Der skulle være en auto luk funktion i mit økonomi system ;) Men det må man jo ikke...

Pt er jeg faktisk blevet endnu mere sur og en smule forarget, da personen er så fræk at bævle løs her på Amino om alt muligt, i stedet for at lavet de penge personen skylder mit firma. BAH Hate it.

Nå men som mange andre har sagt på Amino før. It`s a part of the game.

Godt råd i øvrigt Thranborg

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres gode råd og opbakning. Nu er der ikke mere blødsødenhed herfra! Rykker med gebyr og inkassovarsel er nu sendt. Så må jeg tage den derfra.

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Side 1 ud af 6 (54 indlæg)