Har læst et par indlæg her på amino, hvor folk raser over Post Danmarks priser og at priser på forsendelse generalt er blevet rigtigt dyrt.
Derfor tænkte jeg på om der ikke var en løsning eller i hvert fald et alternativ. Jeg kiggede på nettet og fandt et par løsninger fra udlandet og har fået lidt inspiration fra de sider. Jeg tænkte derfor man kunne lave en side, hvor private og virksomheder kan sætte der forsendelsesopgaver på aktion og så kan transport, flytte og kurérfirmaer byde på opgaven. Man kunne måske også gøre det muligt for privat person at byde, hvis de alligevel skal samme vej, er bare en tanke.
Jeg overvejer med en ven at starte en sådan side op stille og roligt, dog vil vi lige undersøge markedet lidt mere, men synes ideén er rimelig god, da de store virksomheder som Post Danmark, bliver ved med at sætte prisen op.
Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre hvad I synes om ideen og om der er nogen faldgrupper eller nogen ting der kunne forbedre ideen. Vil selvfølgelig også lige høre jer om I ville bruge sådan en service?
Jeg har haft en ide i samme stil som dig og har vendt den med flere forretningsingeniører og vejledere.. Jeg mener selv at ideen kan komme op og køre men der hvor de "professionelle" bakkede ud, var ved at de ikke kunne se hvor pengene skulle komme fra..
Jeg har kendskab til lidt indenfor transportbranchen og kunne derfor se potentialet :) Har også fået arbejdet lidt med det, men har desværre ikke haft enormt meget tid til det.
Hej jeg har selv arbejdet lidt på det, mit koncept er lidt anderledes. Det findes i forvejen i meget større skala. Ud fra princippet jo mere du har des billigere kan man få det. Des flere små iværksættere der er under en transport organisation des billigere kan man få det. Jeg er selv uddannet speditør, og har masser af kontakter inden for branchen. Synes klart det kunne være spændende at lave noget i det projekt. Andre?
Moving-u.dk, flytning til udlandet, billig udenlandsflytning, flytte til udlandet.
Okay lyder som om du er kommet lidt længere i processen. Forstår ikke helt det med at de " professionelle" bakkede ud? Må du lige forklare. De bliver jo betalt for deres service, ligesom hvis man bruger post danmark.
Jeg tænkte det sådan her at man opretter gratis en tråd med hvad man skal have fragtet og hvorhen og så kan folk byde ind og når kunden har valgt sin udbyder, betales der et lille gebyr til hjemmesiden og de får telefon nr. og oplysninger på udbyederen af fragten. super simpelt vil jeg mene.
Ja, det ville også være en løsning. Man kunne jo under opgaven vise alle andre opgaver i samme område og på vejen , så fragtmanden har mulighed for at byde på alle opgaver på sin strækning og på den måde gøre det billigere. Eller man kunne lave et site, hvor man fandt sammen i div. område og lavede en stor opgave.
Lad os bare få nogen muligheder på bordet, hvis nogen sidder med nogen gode ideer
Okay lyder som om du er kommet lidt længere i processen. Forstår ikke helt det med at de " professionelle" bakkede ud? Må du lige forklare. De bliver jo betalt for deres service, ligesom hvis man bruger post danmark.
Jeg tænkte det sådan her at man opretter gratis en tråd med hvad man skal have fragtet og hvorhen og så kan folk byde ind og når kunden har valgt sin udbyder, betales der et lille gebyr til hjemmesiden og de får telefon nr. og oplysninger på udbyederen af fragten. super simpelt vil jeg mene.
Den ide jeg fremlagde for dem var hovedsagligt koncentreret omkring kurerbranchen men er sidenhen blevet udviklet. Det med at de "professionelle" bakkede ud, var mere betegnet som at de ikke troede på selve ideen og at denne ikke ville kunne give særlig stor indtjening.
Jeg har nemlig tænkt på nøjagtig samme måde som dig :) Man skaber jo et LEAD for en virksomhed men hvor villig er man til at betale et gebyr på f.eks. 25 kroner hvis man kun har en fortjeneste som chauffør på 100 kroner når alle omkostninger er trukket fra? (Det er der jeg har mine tanker pt.)
Har set en side i england der gør det. Her betaler personen som skal have fragtet noget et gebyr for at få udbyders kontakt info. Det vil sige hvis budet på opgaven ender på 100 kr. vil hele beløbet ende på 125 kr. Sådan tænkte jeg det. Vil stadig være gratis at ligge en opgave op, men når vinderen af aktionen er fundet er der et lille gebyr alt efter prisen.
Så tænker jeg bare at der kommer et problem i, at skal alle pengene gå igennem dig? er det meningen at du vil stå og lægge øre til hvis der er en kunde der brokker sig over at chaufføren ikke har afhentet til tiden og så videre?
Dette har ligeledes være noget jeg har tænkt over og jeg vil gerne høre hvad du havde tænkt dig :)