Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hurra - bebsen er født !

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Kristensen:

Jeg er godkendt som annoncør af de pågældende webshops, og har også fået positiv respons fra annoncørerne(jeg mangler stadig en mail fra den sidste)

Tilbagemeldingerne fra webshopene er fx 'vi ser frem til at få generet noget mere omsætning'

Teksterne er ikke 100 % kopieret, men der er en del der går igen,. De importeres med et wordpress plugin.

Problemet med identiske tekster er især et problem hvis varen kun indeholder en overskrift, og en en enkelt linies varebeskrivelse.

Hvor ser du et problem i forhold til google indekseringen?

Jeg har svært ved at se at siden skulle være en ulempe for de webshops der henvises til? Hele tankegangen bag affiliate marketing er jo at få skabt noget opmærksomhed omkring produkterne, og belønne dem der skaber et salg.

mvh

Lars Kristensen

Hej,

Er med på, at du er godkendt af de forskellige shops og er udemærket klar over, hvordan affiliate virker.

Der hvor jeg ser et problem er, at alle teksterne giver dobbelt content, da både du og webshoppen har dem stående. Nu er jeg ikke SEO ekspert, men dobbelt content er bestemt noget man skal holde sig fra.

Google kan kun lide indholdet 1 gang i deres søgeresultat. Det betyder, at enten vil du ikke komme med i søgningen eller også ryger alle webshoppene væk.

Men det kan være en af de mange SEO eksperter kan komme med en kommentar. Kan jo være det ikke er slemt for shoppen, når du kun har brugt 2-5 linjer af deres tekst pr produkt.

Mvh

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 332
Skrevet kl. 10:50

Kristian Konradsen:
Der hvor jeg ser et problem er, at alle teksterne giver dobbelt content, da både du og webshoppen har dem stående. Nu er jeg ikke SEO ekspert, men dobbelt content er bestemt noget man skal holde sig fra.

Jeg har brugt en søg og erstat funktion i importen så nogle faste vendinger bliver skrevet om. fx 'børnetøj' bliver skrevet om til 'drenge- og pigetøj' etc, så teksterne er dermed ikke 100% indentiske.

Problemet med D,C, er også størst for mig idet siden og indholdet er det nyeste, så hvis der er nogen der bliver rykket ned i ranking er det min side.

Du har fuldstændig i ret at det er en problematik jeg skal være opmærksom på, og jeg ser også at der er en risiko for at siden bliver opfattet som et (l!nkkata-log) 'sig det ikke højt -  google hører det'Zip it!

Tak for tilbagemeldingen

mvh

Lars

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 10:56

Fint fint.

Men godt du er opmærksom på det Yes

God weekend.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:11

Lars Kristensen:

Jeg har brugt en søg og erstat funktion i importen så nogle faste vendinger bliver skrevet om. fx 'børnetøj' bliver skrevet om til 'drenge- og pigetøj' etc, så teksterne er dermed ikke 100% indentiske.

Det lyder altså ikke særligt robust - har ikke tjekket siden for eksempler, men hvis det som Kristian først skrev er tæt på kopier du bruger, er det altså ikke en holdbarløsning efter min mening.

Lars Kristensen:
Problemet med D,C, er også størst for mig idet siden og indholdet er det nyeste, så hvis der er nogen der bliver rykket ned i ranking er det min side.

Så enkelt er det desværre ikke. Google kan sagtens tage fejl og det kan komme til at blive dyrt og problematisk for webshops og derefter for dig.

Med andre ord er mit råd til dig at du lige dobbelttjekker at du går både med livrem og seler :-)

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Skrevet kl. 13:12

Anders Saugstrup:
men hvis det som Kristian først skrev er tæt på kopier du bruger, er det altså ikke en holdbarløsning efter min mening.

Tak fordi i gør mig opmærksom på problematikken.

I mange tilfælde er der tale om en lille tekst på min side som kommer fra produktbeskrivelsen (1-2 linier.)

Når man klikker videre har webshoppen så en lang produktbeskrivelse på fx 100 liner,og her kan jeg ikke se at der kan være problemer med dublicate content.

Hvis der er blevet importeret en længere tekst har jeg brugt søg erstat funktionen, og flettet det sammen med forskellige tekst stykker alt efter hvilken kategori der drejer sig om. Her er teksterne ikke identiske, men det er klart at hvis man beregner hvor mange ord der går igen, og hvor tit 5-10 står ord står i samme rækkefølge, så er procentsatsen højere end ved en linie.

Problemet er faktisk størst hvis webhoppen har en kort varebeskrivelse, for så bliver det meget identisk.

Anders Saugstrup:
Med andre ord er mit råd til dig at du lige dobbelttjekker

Jeg har haft dublicate content problematikken med i tankerne da siden blev sat sammen, og varerne blev importeret, så det er tænkt ind i konceptet. Men jeg vil lige tage at kigge lidt mere på det, og se om det er godt nok / kan gøres bedre.

Det er bestemt ikke min mening at skade annoncørerne. Hvis man skal have et godt samarbejde til at fungere skal der helst være tale om en win-win situation.

mvh

Lars kristensen

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Skrevet kl. 13:14

Jeg kom til at sende posten to gange fordi jeg mistede forbindelsen lige efter jeg trykkede ok, så jeg har slettet teksten i dette indlæg igen.

apropos - dublicate content

mvh

Lars Kristensen

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Skrevet kl. 15:18

Anders Saugstrup:
Så enkelt er det desværre ikke. Google kan sagtens tage fejl og det kan komme til at blive dyrt og problematisk for webshops og derefter for dig.

D.C. problematikken gavner hverken mig eller annoncørerne, for hvis det bliver opfattet som D.C. går det ud over enten mig eller webshoppen, og ingen af delene gavner nogen.

Jeg har foreløbigt aktiveret 'norobots' på siden, så alle siderne ikke bliver indekseret.

Så skal jeg have fundet en løsning så sider med varer fra webshops får tilføjet <META NAME="ROBOTS" CONTENT="NOINDEX, NOFOLLOW">

Så vil jeg lave en kategori med egne original tekster, som google så gerne må indeksere.

Jeg har søgt lidt på nettet efter et plugin der kan det jeg søger, men det eneste jeg kan finde er diverse seo plugins hvor man kan aktiverer noindex, nofollow på hvert enkelt side.

Jeg ønsker muligheden for at sætte noindex på alle poster i en hel  kategori.

Ind til videre er jeg nået frem til at jeg måske skal arbejde med to skabeloner(med/uden noindex), men jeg kan ikke rigtig se at man kan vælge skabelon når man skriver indlæg i wordpress, det er kun når man skriver statiske sider.

Jeg modtager gerne gode forslag?

mvh

Lars Kristensen

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Skrevet kl. 13:58

Lars Kristensen:
Jeg ønsker muligheden for at sætte noindex på alle poster i en hel  kategori.

Nu har jeg fundet en løsning på problemet.

Det blev lidt teknisk, men alligevel lettere end jeg havde regnet med.

Her er 'opskriften':

- Jeg har installeret et plugin så jeg kan vælge skabelon når der oprettes nye indlæg.

- Så arbejder jeg med to skabeloner.

- Standard skabelonen sætter følgende ind i i sidens kode:

• <meta name="googlebot" content="noindex,noarchive,follow,noodp" />
  • <meta name="robots" content="noindex,follow" />
  • <meta name="msnbot" content="noindex,follow" />

- Den anden skabelon sætter dette ind:

• <meta name="googlebot" content="index,follow,noodp" />
  • <meta name="robots" content="all,index,follow" />
  • <meta name="msnbot" content="all,index,follow" />

På den måde bliver mine egne tekster indekseret hvis jeg ønsker det, alle andre indlæg bliver som standard ikke indekseret.

Jeg har oprettet en kategori med overskriften 'nyt fra bebsen' hvor jeg har mine egne indlæg bliver indekseret.

Jeg har også mulighed for at oprette indlæg i diverse kategorier, og få disse indekseret.

I kan se et eksempel her: http://bebsen.dk/hoptimist/

Mine egne indekserede sider kan jeg bruge til at få trafik på siden, og så opfordrer brugerne til at surfe rundt i diverse kategorier via tags på kryds og tværs af kategorierne.

Jeg har også slået de relaterede varer fra på mine egne indlæ så disse tekster ikke bliver indekseret, for det vil også give dc med fx 10 næsten ens overskrifter.

Tak for de konstruktive tilbagemeldinger til jer alle. Efter at have arbejdet lidt med det synes jeg dette er en langt bedre løsning end udgangspunktet.

mvh

Lars kristensen

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)