Jeg skal købe en mængde strikprodukter (boliginterior) hjem fra Peru. Min indkøbspris FOB er pr stk. kr. 150,- Told er 8% og når fragten er lagt på løber min pris op i ca 185,- - Hvordan forholder det sig med moms? Den vejledende butikspris skal hedde kr 699,- inkl moms. Butikkerne ganger min salgspris med 2,5. Nogen der ved om der er inkl eller ex moms? Sikkert et simpelt regnestykke, men altså ikke for mig - det med momsen driller. Jeg vil gerne have stillet det op så jeg kan se, hvad min salgspris må være og dermed hvad jeg kan tjene pr stk. Nogen der kan hjælpe? På forhånd mange tak! :-) |
hej
Det tyder på at butikkens købs er: 699 /2,5= 279,60 eller kr. 270,00
Og at din salgspris til butikkerne er kr. 270,00 + moms = kr. 337,50 (moms kr. 67,50)
Men du skal regne med at hvis din indkøbspris incl alle udgifter, men excl moms er kr. 185 og du kan sælge til kr. 270 så er din avance kr. 85,00
Du vil skulle betale købsmoms af købsprisen 185 d.v.s. kr. 46,25 men får ved salget kr. 67,50 og skal dermed afregne forskellen kr. 21,25
Generelt skal du ikke indregne momsen i dit regnestykke, da momsen hverken er en udgift eller indtægt for dig.