Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er retskrivning vigtigt?

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Schelde:

Når du nu skriver, at det giver et hak i troværdigheden, så kan jeg ikke forstå, at du japper noget afsted her på Amino.dk, fordi du jo så ikke fremstår troværdig på Amino. Smile

Jeg betragter Amino som off-time, og med den indsats jeg lægger her på siden vil det jo halvere mit bidrag hvis jeg skulle bruge samme energi pr. indlæg som jeg gør når jeg laver tekster normalt, mén det har hjulpet mig meget, og det kan i tage som et godt råd, at bruge en webbrowser der kører stavekontrol på indtastningsfelterne :-)

Derudover har jeg lært mig at give særlig opmærksomhed til de ord hvor folk typisk laver fejl, det vil sige:

- ord med dobbeltkonsonanter

- sammensatte ord

- ligge/lægge

- lære/lærer

 

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Sus Kjær:
Hvad gør I hvis I kommer forbi en side med mange stavefejl? Smutter I videre, eller bliver I hængende og læser, bare indholdet er interessant nok?

Jeg kan simpelthen ikke tage en artikel seriøs, hvis der er stavefejl o.lign.
Dog er der ingen grund til at være 100% flue*******, men nutids-r fejl og den slags er ikke acceptabelt.

Fra Middelfart
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 74
Fra  Lindholm Boligrådgivning Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uden at ville lyde arrogant, så er jeg nødt til at sige, at stavefejl giver mig et rigtigt dårligt førstehånds indtryk. Jeg ved godt, at man ikke selv kan gøre for, at man er ordblind og alt det her, men så findes der jo heldigvis mange ganske udmærkede korrekturlæsere, både på Amino og ude i den "virkelige" verden :-) Der er forskel på "tyrkfejl", og egentlige stavefejl, synes jeg, men igen... Jeg ville personligt aldrig indlede et samarbejde eller købe hos en, der staver som en brækket arm. Hvis man ikke har styr på det fundamentale og kan erkende sine svagheder og dermed sørge for at få læst sin hjemmeside igennem af et ekstra par øjne, før man går online, hvad springer man så ikke også over?

Dejlig dag til alle jer derude i Amino verden :-)

Linda

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Linda Lindholm:

man ikke selv kan gøre for, at man er ordblind og alt det her

Selvfølgelig kan man gøre for det, ordblindhed betyder at man har svært ved at lære at læse og skrive, det betyder ikke at man er fritaget for det. Jeg kender folk der var svært ordblinde, men som nu skriver bedre end mig. Derfor syntes jeg det er ærgerligt at ordblindhed idag bliver brugt som en undskyldning for ikke at lære og læse.

Fra Bogense
Tilmeldt 7. Aug 11
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det enkle svar er JA!

Men man skal nu heller ikke være retskrivningsfacist. Ikke alle skriver lige godt dansk - og det skal ikke udelukke dem fra at deltage i en debat.

Jeg vil dog sige, at det er hensigtsmæssigt at tilstræbe, at stavefejl undgås på en salgs- eller profilside. Mange stavefejl i en salgstekst (eller i en ansøgning, kontrakt, e.l.) virker ikke seriøst.

Mvh

Anne Kathrine

Overgaard Tekst I/S

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Klart det betyder noget...

Selve måden det er formidlet på og hvordan det staves..

Hvis jeg surfer efter en netbutik der sælger en ønsket genstand og jeg så finder et par stykker, hvoraf den ene har stavefejl får det mig til at hoppe videre.. Det virker sjusket..

Man kan selvfølgelig nemt overse stavefejl, men der er også "fårskel" på slåfejl og "stavefjl" <- eks.

Det er de små ting der gør at en ordre bliver færdig behandlet og betalingen går igennem! Hver lille fejl mindsker dine chancer for et muligt salg...

IMO..

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

jag syns da de er limaet bar man ka fårstå menengen. :)

Nej , selvfølgelig er det super vigtigt - har selv haft en smutter i en annonce, hvor jeg fik flere tilbagemeldinger fra folk som blot ville orientere mig om stavefejlen, end der var interesserede kunder :(

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
som et godt råd, at bruge en webbrowser der kører stavekontrol på indtastningsfelterne :-)

Je, hvis flere bare ville gøre det, men om det vil hjælpe ved jeg ikke, fordi det nok mest er et spørgsmål om holdning.

Desværre ser jeg her på Amino ofte, at et indlæg er "jappet" igennem forstået på den måde, at skribenten ikke engang har givet sig tid til at gennemlæse sit eget indlæg før det bliver sendt. Det ser man bl.a. ved at et svar bliver indledt med: Hvis jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt, så ...

Mvh.

Ole

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig betyder det noget, om der er fejl i de professionelle tekster.

Vores professionelle tekster kan betragtes som en del af vores facade. Stavefejl og kommafejl er da at sammenligne med afskallet maling og tilsmudsede vinduer. Det hæmmer simpelt hen de potentielle kunders direkte adgang til informationen.

Nogle mennesker vil selvfølgelig sige, at de er ligeglade med, om facaden er poleret, hvis bare prisen er rigtig. Det er også sandt. Nogle - men ikke alle.

Så hvis du er tilfreds med kun at nå NOGLE af dine potentielle kunder og ikke ALLE - så behøver du ikke spekulere på retskrivning.

Venlig hilsen

Hans

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Linda Lindholm:

man ikke selv kan gøre for, at man er ordblind og alt det her

Selvfølgelig kan man gøre for det, ordblindhed betyder at man har svært ved at lære at læse og skrive, det betyder ikke at man er fritaget for det. Jeg kender folk der var svært ordblinde, men som nu skriver bedre end mig. Derfor syntes jeg det er ærgerligt at ordblindhed idag bliver brugt som en undskyldning for ikke at lære og læse.

de fleste ordblinde skriver nogle bedre fordi de har hjælpe midler og bruger dem aktivt og jeg tror også en ikke ordblind kunne disse hjælpe midler hjælpe

det  forslår ord bedre , det kommer med forslag imens man skriver og kan med de forslag den siger ord derved forslår programmet de fejl man ikke kan læse men man høre det flere gange

det siger ord den forslår

man får teksten læst op

hvem kan ikke bruge et program der giver bedre forslag end et normalt word gør

minus det kræver hurtigt computer og rimelige antal ram da programmet kræver meget

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)