Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er retskrivning vigtigt?

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 16. Dec 11
Indlæg ialt: 27
Fra  KGB - Køge Garn & Broderi Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

kmosen:
men især også det skrevne sprog er, lad os sige, en udfordring.

Ja, så længe det ikke er tekster de skal levere, går det nok :-)

Jeg har også konkluderet, ud fra alle svarene, at - os der kan stave - synes det er vigtigt. Så jeg vil fortsætte med at kommentere stavefejl, når folk beder om feedback.

Mange hilsner Sus K

Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:36

I enhver form for kundekontakt er det vigtigt at vise, at man har gjort et godt arbejde. At firmaet som helhed fremstår professionelt, troværdigt og tryghedsskabende. Korrekt stavning og korrekt tegnsætning er et tegn på ovenstående for kunden. Fejl kan virke som et større irritationsmoment, fordi det bryder helheden i sproget på eks. en webshop og kan efterlade et indtryk af at man har sjusket med detaljerne. Det er ikke just tryghedsskabende for en kunde.

Hvis man har problemer med tegnsætning og korrekt stavning, vil jeg altid anbefale at man benytter et par ekstra øjne til at se kundematerialet igennem, det er simpelthen for fjollet og lidt sjusket at miste potentielle kunder over dårlig stavning, når det er meget nemt enten selv at rette materialet igennem eller få andre, der er mere kvalificerede til det.

Dermed ikke sagt, at alt skal skrives i uforståeligt højtravende skriftssprog - det er ikke et enten/eller. Præcis kommunikation = kort, korrekt og klart sprog.

(Ja, jeg ved godt at det var nok fyldestgørende besvaret, men ellers ville jeg jo brænde inde med det! Smile )

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 13:25
Det nytter ikke noget at lave et stillingsopslag hvor man lägger vägt på og akkuratesse og stavning
Og ligeledes fremstiller ens virksomhed som kvalitetbevist

Og i dette opslag har stavefejl
Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 14:31

Sus Kjær:

Kære Aminoer,

Jeg lægger ofte kommentarer, når nogen beder om feedback på en hjemmeside. Og ofte kommenterer jeg også hvis der er stavefejl. Nu tænker jeg på, om det egentlig er så vigtigt at stave ordentligt? Er det ikke ok med et par stavefejl, sålænge de ikke er meningsforstyrrende? Hvad gør I hvis I kommer forbi en side med mange stavefejl? Smutter I videre, eller bliver I hængende og læser, bare indholdet er interessant nok?

Mange hilsner Sus K

Jeg er selv delvis ordblind. På en normal dag syntes jeg det er fint at folk minder mig om at jeg har stavet forkert. Men nogen gange, eller hvis der er mennesker jeg ikke kender, pisser det mig af.
Man beder jo heller ikke en person der stammer, eller ikke kan godt dansk, om at lige stramme sig lidt op og gøre det om. Det håber jeg da ikke.
Men kommunikation er også vigtig. Jeg fik en gang denne tekst, som har meget forskellige udfald, alt efter hvordan man sætte sig komma :-)
1) Fangen frigives, ikke hænges.
2) Fangen frigives ikke, hænges.
Men kom gerne og ret alle mine stavefejl her i denne tråd :-) (også dig Uffe Fey) Big Smile
Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 14:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes vi alle sammen skriver lidt forbi hinanden - trådstarter spørger til tekster på en hjemmeside - altså firmaets hjemmeside, som potentielle kunder besøger - men rigtig mange snakker om stavefejl i debatindlæg på et forum som Amino. Det er jo på ingen måde det samme.

Jeg læser ikke korrektur på mine indlæg herinde, men jeg læser så absolut korrektur på teksterne på min hjemmeside.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:25

Majbritt Jacobsen:

Jeg synes vi alle sammen skriver lidt forbi hinanden - trådstarter spørger til tekster på en hjemmeside - altså firmaets hjemmeside, som potentielle kunder besøger - men rigtig mange snakker om stavefejl i debatindlæg på et forum som Amino. Det er jo på ingen måde det samme.

Jeg læser ikke korrektur på mine indlæg herinde, men jeg læser så absolut korrektur på teksterne på min hjemmeside.

spot on, Majbritt :-)

Hans

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)