Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er retskrivning vigtigt?

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 16. Dec 11
Indlæg ialt: 27
Fra  KGB - Køge Garn & Broderi Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg lægger ofte kommentarer, når nogen beder om feedback på en hjemmeside. Og ofte kommenterer jeg også hvis der er stavefejl. Nu tænker jeg på, om det egentlig er så vigtigt at stave ordentligt? Er det ikke ok med et par stavefejl, sålænge de ikke er meningsforstyrrende? Hvad gør I hvis I kommer forbi en side med mange stavefejl? Smutter I videre, eller bliver I hængende og læser, bare indholdet er interessant nok?

Mange hilsner Sus K

Fra Holbæk
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 8
Fra  Backoffice ApS Louis & Ludvig - Fransk landstil Skrevet kl. 12:01

Kære Sus

Jeg kan heller ikke lade være med at falde over stavefejl og vil til enhver tid hævde at en tekst - så vidt muligt - bør være stavet korrekt.

Jeg er muligvis lidt konservativ, men møder jeg mere en 1-2 fejl smutter jeg videre og gider ikke læse videre.

Mange hilsner

Dorthe

Fra Randers
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 12:18

Hej Sus

Jeg vil her erklære mig enig med Dorthe, man bør til enhver tid stræbe efter at ens tekster (om så det gælder print eller hjemmeside) er stavet korrekt. Det er ens virksomheds ansigt udadtil.

Jeg smutter måske ikke nødvendigvis videre bare fordi en side har stavefejl, men de associationer det skaber hos mig er uprofessionalitet og useriøstet.

Full-service webburea: WebPilots.dk

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 12:21

Jeg er også altid på udkig efter stvaefejl ;)

Jeg synes det er fint at påpege det. Det kan jo resultere i en tabt kunde.

Fra København
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 12:23

Hej

Jeg er i og for sig enig med de øvrige. Retskrivning er vigtig, dels fordi det signalerer seriøsitet, dels fordi det kan være meningsforstyrrende. Naturligvis kan der altid være "tyrkfejl", som en stavekontrol kunne have fanget, men korrekt tegnsætning og sætningskonstruktion er vigtigt, hvis ens budskab skal tages alvorligt.

Særligt på Internettet, hvor det hele foregår skriftligt, er det vigtigt, at man skriver korrekt. Det så uanset om det er på dansk, engelsk eller hvad sprog man nu vil kommunikere på.

Mvh

Jørgen

Fra Køge
Tilmeldt 16. Dec 11
Indlæg ialt: 27
Fra  KGB - Køge Garn & Broderi Skrevet kl. 12:31

Jørgen Bender:
Retskrivning er vigtig, dels fordi det signalerer seriøsitet, dels fordi det kan være meningsforstyrrende.

Hej Jørgen,

Jeg tror vi mener det samme - cirka :-) Derfor lidt pudsigt, at du skriver, at retskrivning kan være meningsforstyrrende :-D

Tillykke med fødselsdagen.

/sus

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:31

Jeg syntes det skal gradueres lidt, f.eks. på Amino ender jeg ofte jeg at jappe noget afsted uden at læse det igennem først, og så opdager jeg først stave-/tastefejlene når det er for sent at rette :-)

Men finder jeg fejl på mine hjemmesider så bliver de rettet asap, hvergang jeg sender noget til tryk får jeg 1-2 andre mennesker til at læse korrektur på det først.

Hvis jeg læser en tekster med dårligt sprog giver det i mine øjne et kæmpe hak i troværdigheden, det er måske lidt dobbeltmoralsk men på den anden side, hvis jeg tænker sådan er der nok også mange andre mennesker der tænker det samme og derfor mener jeg det er værd at tillægge betydning :=)

Fra København
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 12:37

Sus Kjær:
Jeg tror vi mener det samme - cirka :-) Derfor lidt pudsigt, at du skriver, at retskrivning kan være meningsforstyrrende :-D

Præcis ;-)

Og mange tak.

Mvh

Jørgen

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 12:52

Ja sider med stavefejl skræmmer helt klart kunder væk selvom det egentlig ikke har noget at gøre med om folk kan levere et ordentligt produkt eller om det er ordentlige folk.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:56

Hej Mikkel

Mikkel Mikjær Christensen:

Jeg syntes det skal gradueres lidt, f.eks. på Amino ender jeg ofte jeg at jappe noget afsted uden at læse det igennem først, og så opdager jeg først stave-/tastefejlene når det er for sent at rette :-)

Men finder jeg fejl på mine hjemmesider så bliver de rettet asap, hvergang jeg sender noget til tryk får jeg 1-2 andre mennesker til at læse korrektur på det først.

Hvis jeg læser en tekster med dårligt sprog giver det i mine øjne et kæmpe hak i troværdigheden, det er måske lidt dobbeltmoralsk men på den anden side, hvis jeg tænker sådan er der nok også mange andre mennesker der tænker det samme og derfor mener jeg det er værd at tillægge betydning :=)

Når du nu skriver, at det giver et hak i troværdigheden, så kan jeg ikke forstå, at du japper noget afsted her på Amino.dk, fordi du jo så ikke fremstår troværdig på Amino. Smile

Jeg har den holdning, at hvis man ikke altid forsøger at stave "rigtigt", men kun når det er vigtigt, så er der også en stor chance for at det en gang imellem kan smutte, når det var vigtigt. Min søn kalder det SMS-sprog, men jeg synes, at der her på Amino ofte kommer indlæg, hvor det kan være meget svært at forstå meningen.

Mvh.

Ole

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)