Endnu en gang tak for alle de gode input der er kommet.
Vedr. det at gøre det selv med småsager, så er det som jeg også skriver, bestemt en mulighed. Lige så vel som det er en mulighed for mig selv at designe min hjemmeside, selv at lave mit afløb og selv at installere min nye produktionsmaskine. Der findes guides til det hele, og også folk der gerne vil rådgive mig. Men det betyder altså ikke at det bliver en god idé at kaste mig ud i, med mindre jeg har noget viden om det.
Domstolene har ganske rigtigt en rådgivningspligt, men den er generelt meget fejlopfattet. Retten skal vejlede dig I at afgøre hvad din påstand skal være, samt i et vist omfang at pege dig i den rigtige retning juridisk. Retten skal IKKE hjælpe dig med at formulerer dine anbringender (juridiske argumenter), at finde retskilder og domme, samt hvordan du rent faktisk skal gribe hovedforhandlingen an. Derved ikke sagt at det på nogen måde er umuligt at gøre det selv. Men man starter bag ud på points i de fleste tilfælde.
@Peter – der er enkelte filtyper som systemet stadig ikke rigtig kan forstå når man prøver at uploade dem. Jeg går ud fra at det er det der er sket for dig. Du kan til en hver tid blot klikke af at du vil sende grundlaget for sagen pr. post, og så gøre det. Så skal vi nok lægge det ind i systemet. Du kan sende dem til:
HornskovVindberg
Thujavej 79
5250 Odense SV
Så går vi i gang med sagerne så snart dokumenterne er modtaget.
Vedr. registreringen af dårlige betalere via LinkedIn, så vil jeg ikke blande mig for meget i diskussionen idet den jo er lidt off-topic. Jeg vil blot sige, at der jo er en grund til at der er så strenge krav for at registrerer en skyldner i RKI. Det er netop fordi det er nødvendigt for at være lovligt efter persondataloven. Hver enkelt virksomhed der er listet på den liste i har lavet har principielt en ret til at rejse et erstatningskrav overfor den der har registreret vedkommende på listen, samt mod en hver der har moderatoradgang til listen. Jeg siger IKKE at i er erstatningsansvarligt. Det kan jeg ikke på nogen måde udtale mig om på baggrund af de oplysninger jeg har. Min pointe er blot, at man skal være meget sikker på hvad man foretager sig når man laver en sådan liste. Det kan meget hurtigt gå rigtig rigtig galt.
Endnu en gang tak for alle de gode svar indtil nu. Jeg håber flere af jer vil fortælle lidt om hvad I gør med jeres småsager J
I kan altid læse mere om småsager her.