Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan gør I med småsager?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra KBH
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 241
Fra  CityCallCenter ApS Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

HornskovVindberg Inkasso:
Telefonen er som udgangspunkt åben mellem klokken 10 og 15, men idet vi er et lille firma og bruger utrolig meget tid i retten for klienter, er det ikke altid fysisk muligt at tage telefonen. Det beklager vi naturligvis, men sagsoprettelse osv. foregår generelt via hjemmesiden og pr. e-mail, så telefonen benyttes næsten udelukkende af skyldnere der ikke kan eller ikke vil betale.

Sig til hvis I vil prøve 2 ugers gratis telefonpasning. Wink

Mht. dårlige betalere, bliver de alle som én sendt til RKI. Hvis de stadig ikke betaler, tager vi individuel stilling til om de skal videre til advokat med retsag som følge eller om vi bare dropper kravet, bander dem langt væk og sætter dem på "Tab på debitorer". I så tilfælde skriver vi dem også på vores "Dårlige betalere" gruppeLinkedIn - bare for at vi føler at vi syndliggører overfor resten af verden at de ikke betaler. :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:13

Jeres upload af fakturaer virker ikke hos os.

Har en 15-20 sager vedrørende 2011.

Er det o.k. at sende det hele pr. post?

MvH

Peter

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 21:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pouline Mangaard:
I så tilfælde skriver vi dem også på vores "Dårlige betalere" gruppe på LinkedIn

Hej

Jeg må være direkte her, det er simpelthen direkte usmageligt det du har igang i der på Linkedin.
Jeg er ganske sikker på at du hurtigt kan få en sag på halsen der.
Man må IKKE hænge firmaer ud eller private til offentlig skue på den måde du gør der uanset om der er noget om sagen eller ej.

Hvordan kan jeg vide på nogen måde at dem du sætter i den guppe på linkedin rent faktisk skylder dig penge, jeg har ingen mulighed for at vide om det blot er fordi du er kommet på kant med kunden.
Alle han adgang til den information, uden der er kontrol,alle kan bruge den info til hvad som helst.
jeg er ganske sikker på at du bryder dataregisterlovgivningen.

Jeg ved ihvertfald et sted hvor jeg ikke vil købe telefonpasning i fremtiden, for hvad nu hvis vi bliver uenige om noget jeg ryger der i, det ligger der til evig tid også selv om der måske slet ikke er noget om snakken.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra KBH
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 241
Fra  CityCallCenter ApS Skrevet kl. 09:45

Hej Nicolay.

Tak for dit svar.

Jeg kan godt forstå hvorfor du måske opfatter LinkedIn gruppen som dårlig smag fra vores side. Det er det måske også, det skal jeg ikke gøre mig til herre over. Men egentlig er det bare et resultat af afmagt over et system, der bare ikke fungerer.

Naturligvis er ingen af dem vi har listet derinde nogen, der har gjort indsigelser eller hvor der på anden måde er nogen form for uenighed omkring situationen. Det er udelukkende sager, hvor de har tabt i Fogedretten, men stadig ikke betaler. Og det eneste vi kan stille op, er tilsyneladende at sende den til Fogedretten én gang til med endnu flere omkostninger til følge. Eller hvor debitor i følge forskellige steder på nettet tilsyneladende er under konkurs (selvom cvr-nummeret ikke står til) og som ikke betaler sine ansatte og på lignende vis virker fuskede udover det normale. Ingen af dem har på noget tidspunkt kontaktet os, men det skal de da være mere end velkomne til. Vi vil meget gerne slette dem, for det betyder at de reagerer.

Derudover kan de jo altid kommentere inde på selve siden, hvis der er noget de er uenige i.

Vi har mere end 20 sager kørende, så det er kun sidste skridt med de allerværste, at de bliver noteret på LinkedIn. En sidste afmagtshandling, inden vi posterer gælden under "Tab på debitorer" i regnskabet og skyder en hvid pil efter tanken om nogensinde at se de penge, de skylder os.

Tak for hintet mht. lovgivningen. Det var ikke faldet os ind, så det vil jeg lige undersøge. Hvis du har ret, sletter vi den naturligvis igen.

Vi kunne nu aldrig finde på at svine virksomheder offentligt til, blot fordi vi er uenige med dem. Men du er naturligvis velkommen til selv at vælge dine samarbejdspartnere, ligesom vi er fri til at vælge vores. Det er heldigvis et frit land. Smile

Ha' en rigtig dejlig dag.

Mvh,
Pouline

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:01

Pouline@ "Det er udelukkende sager, hvor de har tabt i Fogedretten, men stadig ikke betaler. Og det eneste vi kan stille op, er tilsyneladende at sende den til Fogedretten én gang til med endnu flere omkostninger til følge"

Det er netop dette der  er sagens kerne. - Hvad hjælper det at man vinder sag efter sag, når skyldner fortsat nægter at betale, eller erklærer at de ikke er i stand til det " på tro og love".

Det er jo latterligt at en flok svindlere kan erklære sig ude af stand til at betale, uden at dette bliver efterprøvet, eller hvis det er firma bliver tvangsopløse/konkursbehandlet.

Med dom i hånden, skulle man som erhvervsdrivende blot kunne tilbageholde beløbet i løn/kontanthjælp eller andre ydelser, eller indbo.

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 10:07

Hej Pouline.

Pouline Mangaard:
Vi kunne nu aldrig finde på at svine virksomheder offentligt til

Når jeg ser sådan en linkedin gruppe tænker jeg som potentiel kunde, "hvad har de gang i?!", det er bestemt ikke prof. tilgang til tingene, betaling af regninger m.v. er interne anligggende i mellem firmaer, pånær når man bruger f.eks experian m.v.

Jeg tror det skader dig mere end det gavner, jeg tror egntlig ikke det skader de firmaer du skriver op i dem, de her mulighed for at lave en sag på det. De skylder givet vis penge rundt omkring alligevel, så de de er sikkert registeret i forskellige registere alligevel.
men du fremstår som en der hænger kunder ud, og gør det på en måde som ikke er særlig tiltalende for potentielle nye kunder.

Jeg ville nok hellere bruge mit krudt på at finde nye og gode kunder, få endnu bedre relationer til eksisterende end gå rundt og bruge masse energi over nogle dårlige kunder.
Gode ting giver GO energi og dårlige ting giver kun endnu mere dårlig energi.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 10:20

Endnu en gang tak for alle de gode input der er kommet.

Vedr. det at gøre det selv med småsager, så er det som jeg også skriver, bestemt en mulighed. Lige så vel som det er en mulighed for mig selv at designe min hjemmeside, selv at lave mit afløb og selv at installere min nye produktionsmaskine. Der findes guides til det hele, og også folk der gerne vil rådgive mig. Men det betyder altså ikke at det bliver en god idé at kaste mig ud i, med mindre jeg har noget viden om det.

Domstolene har ganske rigtigt en rådgivningspligt, men den er generelt meget fejlopfattet. Retten skal vejlede dig I at afgøre hvad din påstand skal være, samt i et vist omfang at pege dig i den rigtige retning juridisk. Retten skal IKKE hjælpe dig med at formulerer dine anbringender (juridiske argumenter), at finde retskilder og domme, samt hvordan du rent faktisk skal gribe hovedforhandlingen an. Derved ikke sagt at det på nogen måde er umuligt at gøre det selv. Men man starter bag ud på points i de fleste tilfælde.

@Peter – der er enkelte filtyper som systemet stadig ikke rigtig kan forstå når man prøver at uploade dem. Jeg går ud fra at det er det der er sket for dig. Du kan til en hver tid blot klikke af at du vil sende grundlaget for sagen pr. post, og så gøre det. Så skal vi nok lægge det ind i systemet. Du kan sende dem til:

HornskovVindberg

Thujavej 79

5250 Odense SV

Så går vi i gang med sagerne så snart dokumenterne er modtaget.

Vedr. registreringen af dårlige betalere via LinkedIn, så vil jeg ikke blande mig for meget i diskussionen idet den jo er lidt off-topic. Jeg vil blot sige, at der jo er en grund til at der er så strenge krav for at registrerer en skyldner i RKI. Det er netop fordi det er nødvendigt for at være lovligt efter persondataloven. Hver enkelt virksomhed der er listet på den liste i har lavet har principielt en ret til at rejse et erstatningskrav overfor den der har registreret vedkommende på listen, samt mod en hver der har moderatoradgang til listen. Jeg siger IKKE at i er erstatningsansvarligt. Det kan jeg ikke på nogen måde udtale mig om på baggrund af de oplysninger jeg har. Min pointe er blot, at man skal være meget sikker på hvad man foretager sig når man laver en sådan liste. Det kan meget hurtigt gå rigtig rigtig galt.

Endnu en gang tak for alle de gode svar indtil nu. Jeg håber flere af jer vil fortælle lidt om hvad I gør med jeres småsager J

I kan altid læse mere om småsager her.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:06

Vedr. registreringen af dårlige betalere via LinkedIn, så vil jeg ikke blande mig for meget i diskussionen idet den jo er lidt off-topic. Jeg vil blot sige, at der jo er en grund til at der er så strenge krav for at registrerer en skyldner i RKI. Det er netop fordi det er nødvendigt for at være lovligt efter persondataloven. Hver enkelt virksomhed der er listet på den liste i har lavet har principielt en ret til at rejse et erstatningskrav overfor den der har registreret vedkommende på listen, samt mod en hver der har moderatoradgang til listen. Jeg siger IKKE at i er erstatningsansvarligt. Det kan jeg ikke på nogen måde udtale mig om på baggrund af de oplysninger jeg har. Min pointe er blot, at man skal være meget sikker på hvad man foretager sig når man laver en sådan liste. Det kan meget hurtigt gå rigtig rigtig galt.

Jeg kan garantere for, at hvis jeg fandt mig selv på en linkedin liste hos en linkedin bruger som dårlig betaler, så ville det gå rigtigt rigtigt galt både for den der troede han bare kunne hænge mig ud, og linkedin ville bestemt også kunne påregne juridisk vrøvl. Jeg ville gå MEGET langt for at få det straffet i alle led. Jeg er temmelig sikker på at linkedin ville stoppe det omg hvis de kendte til det.

Vi har systemer der kan behandle dårlige betalere, og jeg er enig i, at det er surt hvis folk bare satser på, at beløbet er så småt at ingen gider gøre noget ved det, men enten GØR man noget ved det - eller også er det bare det - man laver ikke selvbestaltede lister over dårlige - ikke dømte tilmed - betalere

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Mar 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:15

Vedr. det at gøre det selv med småsager, så er det som jeg også skriver, bestemt en mulighed. Lige så vel som det er en mulighed for mig selv at designe min hjemmeside, selv at lave mit afløb og selv at installere min nye produktionsmaskine. Der findes guides til det hele, og også folk der gerne vil rådgive mig. Men det betyder altså ikke at det bliver en god idé at kaste mig ud i, med mindre jeg har noget viden om det.

Dine argumenter holder ikke helt her, for hele formålet med småsagsprocessen er netop at man selv skal føre sin småsag. Nøjagtig som ved et betalingspåkrav i fogedretten. Jeg har ingen juridiske forudsætninger, og jeg havde ingen problemer whatsoever med at føre en småsag. Jeg følte mig rigtig godt vejledt af dommeren igennem hele forløbet.

Jeg kan godt forstå hvorfor du argumenterer som du gør, du prøver trods alt at tjene penge på at føre småsagerne for andre, men nu er småsager jo et spørgsmål om tvist vedr. betaling af beløb under 50.000 kr., og ikke en sag i Højesteret eller EF-Domstolen, så man skal nok ikke gøre det til mere end det er Smile

effektiv inkasso - inkasso der virker

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)