Kære alle Aminoer I løbet af de næste uger, satser jeg på at sende nogle salgsbreve ud til potentielle forhandlere, som jeg gerne vil have til at tilmelde sig min nye portal i autobranchen, http://www.stylingplanet.com/. Hvert salgsbrev og konvolut bliver printet med forhandlerens eget navn, og jeg har forsøgt at skrive brevet i direkte tale, så modtagen får en følelse af at det er personligt. Min idé er ganske enkelt at printe brevet på et stykke A5 karton af god kvalitet, og skære to små lommer, og flette mit visitkort ind i arket. Her på første link ses salgsbrev uden visitkort. Teksten i højre kolonne er i virkeligheden nøjagtig magen til bagsiden af mit visitkort. Idéen er her, at når visitkortet tages ud, er mine kontaktinformationer stadig synlige i brevet. Her på andet link til salgsbrev med visitkort, ses hvordan salgsbrevet vil se ud med forsiden af mit visitkort flettet sammen med brevet. Efter brevet er sendt ud, vil jeg vente et par dage, hvorefter jeg giver forhandleren et kald, og hører om brevet har vækket interesse. 1. Lyder min fremgangsmåde fornuftig, eller har I forslag til alternativer? 2. Er dette brev noget som I tror kan fange forhandlerne? Hvad kan jeg evt. gøre for at fange endnu bedre? 3. Nok det vigtigste - har DU fået lyst til at vide mere? Jeg ser frem til at høre fra jer, og på forhånd tak for jeres respons. :) Med venlig hilsen Rasmus Klattrup |
Response på salgsbrev søges. Vil du tage et kig? :)
Iøvrigt sagde en klog person (en herinde fra tror jeg faktisk) engang at det godt kan betale sig at skrive adressen på kuverten i hånden - så er der en chance for at dit brev vækker en smule interesse, fremfor alle de andre salgsbreve der kommer ind af døren hele tiden. Har du tiden, og en pæn nok håndskrift, ville jeg ihvertfald overveje det :-) |
Udlejning af bartendere til din fødselsdag, firmafest, julefrokost eller bryllup.
Ideen med kontaktinfo bag visitkortet er meget sjov, og det er en god ide med et salgsbrev, men indholdet...... Du fortæller at det koster og det er gratis nu, men hvad får jeg ud af det? "Synlige produkter" siger jo ikke meget. Hvad kan du tilbyde mig? Eksponering til hvem ? til hvor mange? Køber de noget? hvorfor ikke bare bruge det jeg plejer ? Hvis jeg fik dit brev vile jeg slet ikke nå at læse det færdigt før det røg ud. Du skal klart og tydeligt fortælle mig hvad jeg får ud af at bruge tid på dig. Så glæd dig over at du kan nå at skrive et nyt brev ( eller måske købe en tekst forfatter herinde) |
Hej Rasmus Jeg er ikke ekspert inden for dit område, men har selv siddet i en stilling i mange år hvor jeg modtog meget reklamepost. Det ser rigtigt flot og professionelt ud, men jeg savner det er tydligere hvilken effekt det har, hvor nemt er det at komme igang med og hvordan ved jeg det har effekt? Jeg er med på at du selvfølgelig følger op og at de kan få yderligere info på din hjemmeside, men måske er "call to action" større hvis det også er tydeligt i dit brev? Håber du kan bruge mit input... De bedste hilsener fra Anette |
Mange tak for jeres værdifulde respons. :) Generelt til jer alle, er det værd at sige at portalen er helt ny - det vil sige at ingen kender noget til den - hverken forhandlere eller brugere. @Nicklas Wesche, @PC_CDN, Jeg er rigtig ked at at jeg allerede har tabt dig - og håber på at du måske kan komme med et par ledesætninger til hvad der i dette tilfælde kunne have fanget din interesse. @Anette, Endnu en gang tak til jer alle :) Mvh. Rasmus
|
Ok et hurtigt skud fra hoften: Vil du øge din omsætning! - Vi kan tilbyde landsdækkende eksponering af dine produkter - Vi henvender os udeliukkende til Styling kunder ( eller hvad det nu hedder) - Vores besøgende leder netop efter... fælge, båthorn og spoiler - Derfor kan du øge dit salg nu - ved at vise dine produkter hos - Sourceworks er spækket med interessante artikler om styling og hvad had der er hot. Det læser vores besøgende og bagefter køber de dine .... fælge, båthorn og spoiler Vi har et introduktionstilbud i denne måned hvor du Gratis kan få optaget dine produkter på vores site og selv måle effekten. Det eneste vi behøver fra dig er.... ( et eller andet database udtræk - der er måske et brancheformat), derffter kommer kunderne til dig Ring Nu på xx xx xx xx og hør hvordan du kommer igang med at øge dit salg. ========= HTH /Peter PS jeg er slet ikke tekst forfatter - overvej igen at købe noget ordentligt tekst herinde , for det er et vigtigt brev |
Hej Rasmus Jeg synes, det er ret forvirrende at blive præsenteret for stylingplanet i linje to. Du stiller et spørgsmål - Vil du gerne øge din forretnings omsætning? Men der kommer ikke straks svar på det spørgsmål. Du forsømmer din chance for at forklare, hvad kunden præcis kan få ud af dit produkt. Hvis du vil starte med et problem (ønsket om øget omsætning), må du også fortsætte med at gå direkte til løsningen. Det er måske ikke verdens mest kreative indledning, men på den anden side er din nuværende indledning for uklar. På samme vis med gratis-tilbuddet. Start med det - og begræns forklaringerne om de normale priser osv. så meget som muligt. I det hele taget skal du bare gå direkte til sagen, og det skyldes, at du ikke ved, hvor meget af brevet din potentielle kunde nogensinde får læst. Læg vægt på det, din kunde opnår - begræns forklaringer. |
@PH_CDN, @Louise, Endnu en gang mange tak for jeres værdifulde input. Jeg vil prøve at sætte mig og omformulere brevet, og så skriver jeg det her i tråden igen - så håber jeg at I har lyst til at komme tilbage med friske øjne. :) |
Lige en anden lille ting, jeg ville nok genoverveje prisstrukturen lidt. Synes ikke det giver mening at folk både betaler et abonnement plus et beløb for hver reference. Personligt ville jeg foretrække et højere beløb pr. salg eller evt. en procentdel, og så ikke noget fast beløb pr. måned. På den måde ved jeg som kunde, at det aldrig kan blive en rigtig udgift for mig, da mersalget (forhåbentligt) altid vil forårsage større indtægter end udgifter. Med en fast model på 300 kr. om måneden, kan det ende med at blive endnu et stort hul at smide penge i :-) |
Danmarks fedeste Macbook sleeves og Covers.