Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magnetisk El generator = ny ren energi?

Side 3 ud af 6 (51 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 171
Fra  LichtenbergPress Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mr. A, skal vi ikke bare sige, at hvis du kan få stablet et apparat på benene, der kan få en lampe til at lyse via magneter, uden der tilføres energi, så betaler jeg samtlige udgifter, du har haft til udstyr? 

Hvis du er sikker i din sag, så har du nu budgettet til at vise verden løsningen på alle energiproblemer.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:14

Hans Henrik Lichtenberg:

Mr. A, skal vi ikke bare sige, at hvis du kan få stablet et apparat på benene, der kan få en lampe til at lyse via magneter, uden der tilføres energi, så betaler jeg samtlige udgifter, du har haft til udstyr? 

Hvis du er sikker i din sag, så har du nu budgettet til at vise verden løsningen på alle energiproblemer.

Du er for sej :-D 

Derfor fik du lige 5 stjerner af mig :-)

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 22:32

Hans Henrik Lichtenberg:
så betaler jeg samtlige udgifter, du har haft til udstyr? 

jeg smider 10 mill oveni....

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 10:04

HHL, hvorfor skal jeg selv bygge maskinen, der er jo 100 der har gjordt det som har oploaded videoer af det til nettet, jeg har vist dig den ene...

Jeg har endvidere vist 2 firmaer der siger de har lykkedes med at skabe mere energi end de putter i. Og ja de har fået patent på opdagelsen og de får vel ikke patent på noget der ikke virker - eller gør de?

Jeg siger ikke at det virker, men at det ser ud til at virke.

Du kan jo selv se i videoen at der ikke er nogen strømtilførsel og at hjulet kører hurtigt rundt og at der skabes lys i lampen, dvs. der må være et overskud af energi.

Jeg havde regnet med at en af jer ville overbevise mig om, at det at han holder magneterne tæt ved hjulet koster mere energi end der skabes. Eller at energi forskellen er så lille at den ikke kan bruges.

Så vidt jeg har forstået bygges Tesla Roadster motoren ud fra de samme principper med en magnetisk motor der yder højere.

Det hele bygger på grundregler fastsat af et af verdens største genier, Nicola Tesla der levede for 100 år siden, så det er ikke mig der prøver at lege opfinder. Jeg valgte blot at nærstudere nogle emner der kan løse nogle problemer.

Tesla har lavet andre interessante opfindelser med magnetfelter, har i hørt om Tesla Coil? Tesla Coil omdanner magnetfelter til high voltage felter som i teorien kan udnyttes.

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 10:07

Mr. A:
Jeg har endvidere vist 2 firmaer der siger de har lykkedes med at skabe mere energi end de putter i

Jeg er på grænsen til at kalde dig ...

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 237
Fra  Oikos Development I/S Skrevet kl. 10:11
Hvad er det man siger om når noget lyder for godt til at være sandt?

Er det, det sammen man siger, når noget er for godt til at Være sandt, og der er 10 der siger, at det er for godt til at være sandt?

Jakob Danelund | programmør / stud. psych
IT med indsigt - http://psykit.dk

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 10:13

Mr. A:
Tesla Coil omdanner magnetfelter til high voltage felter som i teorien kan udnyttes.

nej, en tesla coil kan ændre spændingen eller frekvensen på den strøm man putter ind. og det man bruger hans opfindelse til er at lave høj spænding så man kan lede strøm over store afstande uden for meget tab.

du snakker om induction hvor et magnetfelt bliver omdannet til elektricitet. magnet feltet skal 'bevæge' sig før der er tale om induction, og der skal bruge energi på at få den bevægelse.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 11:22

Søren.Pedersen:

Mr. A:
Jeg har endvidere vist 2 firmaer der siger de har lykkedes med at skabe mere energi end de putter i

Jeg er på grænsen til at kalde dig ...

Søren når man peger en finger mod andre er der 4 fingre der peger mod sig selv...Hvis alle tænkte som dig var der ikke blevet lavet een opfindelse de sidste 100 år. Så hvem er ...?Din deltagelse i debatten er ubrugelig

Begavede mennesker undersøger løsningsmuligheder mens resten stiller sig tilfreds med den viden de har i dag.

Hvorfor kommenterer i ikke den video jeg har lagt frem, der viser en model der ser ud til at virke? Strider det mod jeres ideer om hvordan ting fungerer? Har I overhovedet kigget på videoen?

Som jeg ser det indeholder magneter en energi, spørgsmålet er om det er en energi der kan bruges til noget. Det er sgu for nemt bare at sige det ikke kan lade sig gøre når i kan se en model der kører rundt uden energitilførsel.

Et eksempel på en tilnærmelsesvis evighedsmaskine er den taktslags kasse som pianister bruger, den bare kører og kører uden energitilførsel og uden at miste takten. Men magneter er ikke en evighedsenergi.

Undskyld jeg tog et emne op som visse debatører ikke magter at indgå i en konstruktiv dialog om.

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 11:32

Mr. A:
evighedsmaskine er den taktslags kasse som pianister bruger, den bare kører og kører uden energitilførsel og uden at miste takten

utroligt som du kan blive ved, eftersom den jo netop startes ved at du skubber den igang er den jo tilført energi og eftersom den ikke bliver ved aftager denne energi med tiden, fatter du ingenting?

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 11:32

Grunden til at folk ikke rigtig deltager seriøst er, at det er svært at tage seriøst.

Du kan IKKE få mere energi ud af en generator end du putter ind. det er ikke fordi vi er snæversynet, det strider simpelthen imod fysikkens love.

og den eneste energi en magnet indeholder er potentiel energi. hvis du lader magneten falde til jorden vil denne energi udregnes ved at F = m*a.

når du siger en magnet indeholder energi lyder det som om du tror den er en slags batteri, hvilket ikke passer.

Side 3 ud af 6 (51 indlæg)