Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magnetisk El generator = ny ren energi?

Side 2 ud af 6 (51 indlæg)
Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:
På hvilken baggrund kommer du med den udtalelse at det ikke virker?

For at lave energi skal du bruge energi, og du bruger altid mere energi end du genererer, f.eks har du kun 25% udnyttelse af energien i benzin i en motor, 45% for en diesel, resten er varme.

_eneste_ "gratis" energi du har er sol og måneenergi, der er ikke andre energier du kan bruge, period.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 18:29

Søren.Pedersen:

_eneste_ "gratis" energi du har er sol og måneenergi, der er ikke andre energier du kan bruge, period.

ja og vind og bølge energi..

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 171
Fra  LichtenbergPress Skrevet kl. 19:53

Jeg tror Sørens pointe er at jordiske energikilder som vind og bølgekraft er et resultat er solens energi, der driver klimaet. 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 20:49

Jeg tror i overser at permanente magneter indeholder energi. Et bevis for dette er at tager du en magnet og lader den falde ja så falder den til jorden. Sætter du den derimod på en metalplade som f.eks et køleskab, ja så ophæver den tyngdekraften og bliver hængende.

Denne video viser en simpel model af hvordan en motor drives af magneter og giver lys i en lampe - uden at tilføre energi.

&feature=related">

&feature=related

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 20:54

Mr. A:

Jeg tror i overser at permanente magneter indeholder energi. Et bevis for dette er at tager du en magnet og lader den falde ja så falder den til jorden. Sætter du den derimod på en metalplade som f.eks et køleskab, ja så ophæver den tyngdekraften og bliver hængende.

Denne video viser en simpel model af hvordan en motor drives af magneter og giver lys i en lampe - uden at tilføre energi.

Jeg er glad for at jeg får mails når der kommer nye indlæg :)

magneter ophæver ikke på magisk vis tyngdekraften. den kraft magneten udøver på køleskabet er bare større end tyngdekraftens påvirking af magneten.

en magnet indeholder ikke energi, den har et magnetfelt. at man så kan lave energi med magnetfeltet er en anden sag.

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 237
Fra  Oikos Development I/S Skrevet kl. 20:55
Hvad mener du med at der ikke tilføres energi. Du ser jo selv den kinestetiske energi som han tilfører ved at dreje skiven rundt. det holder i 2 sekunder

Jakob Danelund | programmør / stud. psych
IT med indsigt - http://psykit.dk

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 20:58

Mr. A:
Jeg tror i overser at permanente magneter indeholder energi. Et bevis for dette er at tager du en magnet og lader den falde ja så falder den til jorde

Bølge og vind er biprodukter af solens opvarmning af land og vand og månens tiltrækningskraft som sørger for lav og højvande.

Det som du tilsyneladende ikke helt forstår er at det kræver mere energi at løfte magneten op end den energi den genererer ved faldet, var andet muligt havde du jo netop en energikilde der var konstant dvs en evighedsmaskine og det findes ikke.

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 237
Fra  Oikos Development I/S Skrevet kl. 21:03
Du kan også bare købe det og så indse problemet når alle kunder ringer til dig fordi magneterne skal holdes i bevægelse. Jeg tror du kan komme i en meget god form hvis du tænker konceptet ud og smider en motionscykel ind i den ligning.

Jakob Danelund | programmør / stud. psych
IT med indsigt - http://psykit.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11

Hej

Nu har man alle dage brugt magnet felter til at lave bevægelse, det gøres i alle former for el motorer.

Man kan også omvende nogle af dem, og få lavet strøm.

Problemet er at når der kommer en større beslastning på, så skal der en større kraft til at drive det. Og det vil sige at mange af de ting der er lavet her, også er noget som kun vil virke i lille måle stok, da man ellers skal op i nogle magnetfelter, som man kun kan fremskaffe via elektromagneter.

En anden væsentlig ting, er at der vil komme en masse gener ved at have kraftige magnetfelter. Fx kan et armbånds ur tage skade, det kan gøre at strøm bliver afbøjet, sådan at man får større spild i kabler.

Ligeså så kan det magnetisere alt jern i området. Og det kan så også være til gene, eller faktisk så kan jernet også være med til at forstyre magnetfeltet, sådan at det bliver mindre.

Alle de teorier, er fine, men desværre kan den basale fysik få det ned. Og der er også en grund til at fx Vestas siemens m.f. laver vindmøller på de måde som de gør.

/Kenneth

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren.Pedersen:
På hvilken baggrund kommer du med den udtalelse at det ikke virker?

ja og Mossad Myrdede Julius Cæsar, ej c'mon det ved alle da :-)

Side 2 ud af 6 (51 indlæg)