Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magnetisk El generator = ny ren energi?

Side 1 ud af 6 (51 indlæg)
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg faldt over nogle videoer på nettet der siger at man kan bygge en motor der kører på permanente magneter. Ved et lille strøminput kan man skabe et strøm output der er 4 gange så højt.

Det var jo næsten for godt til at være sandt, men jeg besluttede mig for at søge mere information. Det lykkedes mig på kort tid at finde 3 forskellige firmaer der kan/vil producere denne generator.

Den første jeg fandt var Hummingbird/sundance generatoren, men jeg er lidt i tvivl om dette er gået i vasken og det var kun tiltænkt USA markedet. Eller om det var et scam.

Der er dog andre indenfor samme område, bl.a. nedenstående firma fra Australien, som indirekte hævder at kunne 4 doble output fra f.eks. en vindmølle, i så fald burde vindmølle strøm være konkurrence dygtigt i pris.

http://www.lutec.com.au/lea.htm

Fra canada er der et firma som udvikler og sælger en generator via deres datterselskab i Ungarn, en generator der kører af sig selv og kan levere op til 150MW (så vidt jeg lige husker)

http://www.gammamanager.com/index.html

Hvis dette er virkelighed i dag, hvorfor bliver denne teknologi så ikke udnyttet af selskaber som NESA, Vestas ect?

Er der en teknikker der har en kommentar om fordele og ulemper ved Magnetisk energi? Hvorfor er der ingen der går igang med det? Eller hører vi bare ikke om det i Danmark?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 11:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Ulempen er det ikke virker. 

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Tilmeldt 26. Jan 08
Skrevet kl. 11:30

På hvilken baggrund kommer du med den udtalelse at det ikke virker?

Prøv at gå på youtube og søg på Magnetic generator og du vil finde eksempler på alt fra simple modeller der trækker et hjul til store 150MW anlæg der er klar til salg. De ser da ud til at virke...

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 11:34
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

http://billedeupload.dk/upload/files/2012-01/b98f39e9.jpg

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 171
Fra  LichtenbergPress Skrevet kl. 12:01

Det minder mig om hele cirkusset med Steorn. Jeg må indrømme at jeg selv begyndte at tro på at de havde fat i noget helt nyt og revolutionerende, da de indrykkede helsides annoncer i The Economist, hvor de udfordrede videnskabsfolk, politikere og økonomer verden over. 

Nu står deres episk  fejlslagne demonstration i 2007 som en joke og endnu en advarsel mod bondefangeri på "free energy" markedet. 

Tilmeldt 26. Jan 08
Skrevet kl. 12:22

De firmaer jeg henviste til producerer og sælger anlæggene.

I har tydeligvis ikke søgt på youtube.com som jeg bad jer om - i så fald have i fundet 10-20 videoer lavet af amatører der har fået motoren til at virke ved simple hjemmebyggede maskiner.

Det er nok mere et spørgsmål om holdbarhed end om det virker.

Se f.eks. denne video

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=aF0JvC10edw&NR=1

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 171
Fra  LichtenbergPress Skrevet kl. 15:22

Hej Mr. A, jeg har set de videoer og sjovt nok så er de alle fra fuldstændigt ukendte firmer, uskarpt optaget og 20 år gamle. 

Det virker ikke, men der kan være penge i at få folk til at tro på det. 

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 15:27

generator delen er altid magnetisk, også de gamle diesel generatorer. man kan sikkert godt øge output ved at bruge stærke neodynium magneter.

men at få mere energi ud end man putter ind strider mod fysikkens love.

og evigheds maskiner findes heller ikke.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 15:40

Hehe Mr A nu er jeg elektrikker og kan fortælle dig at det du søger er evighedsmaskinen hvis jeg forstår dig korrekt?

Hvis ja, jamen så kan det ikke lade sig gøre no matter what.

vh AB

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 237
Fra  Oikos Development I/S Skrevet kl. 17:04

Det vil i hvert fald kræve en redifinition af fysikkens love, men altså Einstein tog jo også fejl, og kvantemekanik er noget underligt stads, så måske en gang i fremtiden får vi noget der kan paralleliseres til dette at se. Jeg vil dog som de andre også mene at man må forholde sig EKSTREMT skeptisk over for den slags påfund indtil officielle kilder har været ude og redefinere det vi antager for en objektiv sandhed i dag.

Jakob Danelund | programmør / stud. psych
IT med indsigt - http://psykit.dk

Side 1 ud af 6 (51 indlæg)