Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal de 80.000 unge danskere tvinges i arbejde/uddannelse?

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Bogense
Tilmeldt 7. Aug 11
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg kender (heldigvis) intet til kontanthjælssystemet, men den passivitet, der ses og opleves er vel desværre ret symptomatisk for et fuldt udviklet velfærdssamfund.

Alle systemer har en bagside – også velfærdssamfundet. Jeg kan godt lide, at vi holder hånden under dem, der ender i en uheldig situation (eller er syge), men når begrundelsen for dårligt liv (= ingen uddannelse/intet job) er, at det er samfundets skyld, så bliver det lidt sørgeligt – og totalt misforstået.

Hvis man vil respekteres som et individ, der kan have en mening om noget som helst, ja så må man tage ansvar for sig selv og sin situation.

Du derude - ja du er jo næppe herinde på amino, hvor alle virker aktive - stop klynkeriet og kom i gang. Hvis der ikke er et job, så prøv om du kan skabe et. Jaja - måske er det let at sige, når man har et. Men vejen til jobbet har nu også kostet sved og tårer - og det var det HELE værd.

Så ja - kom i gang derude! "Dialog" og "indsats" er ikke længere nok, nu skal der handling til.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@ Michael_N  Og forresten er der jobs til de 80000?

Bare rolig det kommer der - Helle og Villy har jo Kickstartet dansk økonomi Hmm

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael_N:
Såfremt man fjerne pengene som nogle her i tråden har som forslag.

Så vil nogle tage sig sammen

Andre vil evt begå selvmord

Aaaah det er vist en overdrivelse - et almindeligt ungt menneske, som de tre, der blev brugt som eksempler i den pågældende nyhedsudsendelse, ville næppe begå selvmord fordi samfundet klapper kassen i og beder dem om at tage ansvar for sig selv.

Reelt er dem, der begår selvmord af økonomiske årsager, oftere dem, der har haft en del, men som har sat det hele over styr. Det er skammen, der driver dem ud på kanten - og der er vel ikke noget skamfuldt i ikke at få kontanthjælp.

Forøvrigt synes jeg også det er lidt af et sidespor "hvis ikke i vil give mig penge for at spille computerspil og drikke latte, så begår jeg selvmord" ?!?

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Om man nu mener at manglen på penge er en god drivkraft.

Hvorfor lader man så ikke dagpenge perioden være maks 90 dage, for så tager folk sig sammen og finder noget job.

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det synes jeg faktisk ikke du kan sammenligne. Dagpenge er en forsikring man køber og betaler for ikke at skulle gå fra hus og hjem, hvis man af en eller anden grund mister sit arbejde.

Personligt har jeg valgt den forsikring fra - men så er jeg også klar til at tage konsekvensen. Jeg ved, jeg er on my own, hvis jeg pludselig ikke kan tjene til dagen og vejen mere.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Du mener altså at der er forskel på en der driver den af på kontanthjæp og den der driver den af på dagpenge?

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det mener jeg - jeg har lige forklaret hvorfor.

Men jeg bryder mig da generelt ikke om, at folk driver den af - jeg håber da de bruger deres forsikring til at få ro til at søge et nyt arbejde - eller skabe et selv, at få en ny uddannelse eller noget helt fjerde.

Jeg mener, at når man betaler til en arbejdsløshedsforsikring, så må man også kunne forvente at kunne benytte sig af den forsikring, hvis man bliver arbejdsløs. Det synes jeg ikke er ultra kompliceret.

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 480
Fra  Onlinetryksager Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu hvor vi er så heldige at have en kæmpe offenligsektor med en masse hænder og hoveder. Burde man se lidt mere individuelt på disse arbejdsløse. Kender mange veletableret kunstnere / musikere som i dag tjener godt. Og de er stortset alle taknemlige for den bistandshjælp de fik i 90'erne. Det er vigtigt at disse sagsbehandler bliver skarpere,
Så vi ikke har nogen der passivt får penge. Det er endda så galt at der er plads til at private firmaer kan tjene penge 
på jobsøgnings kurser m.m. som heller ikke er yderlig dybtegående på et individuelt plan.

Synes det virker absurt at vi har sådan et kæmpe apparat
Når reglerne alligevel er så forkantet kan vi ligeså godt stille en skærme med touchscreen op
og spare en masse penge:)

Er også tilhænger af amerikanske model :)
Men det er Danmark ikke er gearet til.

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 480
Fra  Onlinetryksager Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

"Jeg ved godt, at det i Dagens Danmark, desværre, er mere eller mindre umuligt, at gå i direkte dialog med hver enkelt ung."

Læste lige at der er 10000 socialrådgivere i det danske apparat og der er sikkert ligeså mange sagsbehandlere ?

Men hvis vi så siger 100000 arbejdsløse. Det er 10 til hver rådgiver
de arbejde vel 5-8 timer om dagen.

Der må da være tid til at få en snak med dem individuelt ? + lidt opfølgning

Ved godt det er lidt firkantet men ? :)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil hellere end gerne tvinges i arbejde! Men der findes bare ikke noget arbejde, og det er det der er problemet! 

Der skal skabes arbejdspladser, og det kan ikke siges nok gange! Og det nytter ikke noget, at staten så spærre ben for alle iværksættere,!

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)