Aktiveringen stopper, hvis de har været på kontanthjælp længe nok |
Majbritt Jacobsen:Aktiveringen stopper, hvis de har været på kontanthjælp længe nok
Ok troede de lavede en job-plan for folk :-s....
Aktiveringen stopper, hvis de har været på kontanthjælp længe nok |
Ok troede de lavede en job-plan for folk :-s.... |
Det troede jeg også - men det virkede ikke som om de tre, der deltog i tv-udsendelsen igår havde en jobplan - eller nogen som helst plan i det hele taget....eller jo den ene havde planer om at tabe 30 kilo, så han kunne arbejde igen. |
´ Så du går ind for fattigdom? |
Men det virker da også latterligt, at aktiveringen bliver fjernet efter noget tid...Det jo bare en regl de må lave om på .... så er det problem da løst |
Det vil jo kræve en lovændring, så kommunerne må bruge de aktiverede i "rigtige" funktioner, så aktivering ikke koster kommunerne penge. Ellers løser det jo ingenting. |
Man ska nog lige løse problemet med frafald inden man begynder at tage ny ind. Og forresten er der jobs til de 80000? |
Hvordan skal samfundet motivere de unge til at gøre deres uddannelse færdig? Og hvorfor skal samfundet gøre det? Jeg erindrer da ikke, at der var ret mange andre end mig og mine forældre, der motiverede mig til at gøre min uddannelse færdig - og jeg tror heller ikke, at andre havde kunnet gøre det - uanset om statsministeren var mødt op på min privatadresse for at forklare mig, hvor vigtigt det var, havde det ikke gjort nogen forskel. Måske det er på tide, at de unge bliver så voksne, som de selv siger de er. Staten vil heller ikke komme rendende og motivere folk til at passe deres arbejde, når de når dertil. |
For folk der ikke kan tage sig sammen til at tage en gratis uddannelse, eller tage et stykke arbejde. Ja helt bestemt! Jeg mener ikke at samfundet gør folk en tjeneste ved at sige "Nååå hvor er det synd du ikke er motiveret, her er nogle penge for ikke at lave noget". Det holder folk fast i fattigdom og kedelige liv og det er at pisse på os der betaler vores skat. (Og ja jeg betaler masser af dansk skat). At være sulten er en fantastisk motivation og jeg er overbevist om at mange ville få meget mere gjort og få meget bedre liv, hvis de med sulten som "frygt", blev "motiveret" til at få noget gjort. De bedste hilsner
|