Af forskellige årsager har jeg ikke mulighed for at oprette aftale med PBS. Og derfor kigger jeg efter andre alternativer til min web-shop. Mine kunder er fortrinsvis danske privatkunder, og derfor skal jeg kunne modtage Visa-Dankort. Jeg er opmærksom på at jeg ikke kan modtage Dankort uden indløsningsaftale med PBS.
Derimod skal jeg kunne modtage Visa kort, sådan at kunderne kan bruge deres VISA-dankort i web-butikken. Hvordan gør jeg det?
Jeg har tænkt på at gøre brug af Paypall, men det fremstår ikke klart for mig om danske kunder kan gøre brug af VISA delen af deres visa-dankort ved denne betalingsform??? .....
Hvilke erfaringer har I med brug af PayPall? - de er lidt dyre, men det kan jeg godt leve med i starten.
Jeg ville også gå med paypal. Man kan godt bruge visa-dan med paypal. Så det burde ikke være noget problem. Det er kun dankort der er et problem. En lignende nordisk løsning er e-wire
Jakob Danelund | programmør / stud. psych IT med indsigt - http://psykit.dk
Af forskellige årsager har jeg ikke mulighed for at oprette aftale med PBS. Og derfor kigger jeg efter andre alternativer til min web-shop. Mine kunder er fortrinsvis danske privatkunder, og derfor skal jeg kunne modtage Visa-Dankort. Jeg er opmærksom på at jeg ikke kan modtage Dankort uden indløsningsaftale med PBS.
Derimod skal jeg kunne modtage Visa kort, sådan at kunderne kan bruge deres VISA-dankort i web-butikken. Hvordan gør jeg det?
Jeg har tænkt på at gøre brug af Paypall, men det fremstår ikke klart for mig om danske kunder kan gøre brug af VISA delen af deres visa-dankort ved denne betalingsform??? .....
Hvilke erfaringer har I med brug af PayPall? - de er lidt dyre, men det kan jeg godt leve med i starten.
Har du andre ideer så skriv endelig til mig.
Hilsen
Kurtt.
Med PayPal kan du være ret sikker på lavere konvertering og flere kunder der forlader butikken under check-out.
Omkring VISA/Dankort kan du sagtens tage imod danske kunder med PayPal som dermed bruger VISA-delen.
Alternativer kunne være en indløsningsaftale med Euroline med ePay som betalingsgateway. Du kan stadig ikke tage rene dankort, men danske kunder stoler mere på ePay end på PayPal og betalingsforløbet er langt bedre.
Har du mulighed for at uddybe det med betalingsforløbet? Jeg bliver naturligvis lidt bekymret hvis jeg skræmmer kunderne væk med PayPall.
Er der nogle steder på nettet hvor jeg kan se de forskellige betalingsforløb?
Hilsen Kurtt.
Når man kommer over på PayPal og skal betale kommer man til login og altså ikke direkte til betaling. På den side skal kunden til venstre vælge at kunden ikke vil logge ind for at gå til betaling med kreditkort.
Det er meget brugeruvenligt i forhold til hvor nemt det kunne gøres.
Det er billigt at komme i gang med PayPal, men du skal vide at det trækker ned på konverteringen, det kommer du ikke udenom.
Har du mulighed for at uddybe det med betalingsforløbet? Jeg bliver naturligvis lidt bekymret hvis jeg skræmmer kunderne væk med PayPall.
Er der nogle steder på nettet hvor jeg kan se de forskellige betalingsforløb?
Hilsen Kurtt.
Jeg tror at, såfremt du ikke har mulighed for en aftale med PBS, så er PayPal nok den "letteste" og mest "brugervenlige" løsning du får. Ewire, neteller, skriller (mooneybookers) og lign er bestemt ikke lettere for kunden.
At konverteringen måske kan falde lidt, der er der nok desværre ikke så meget at gøre ved for dig.. Du må bide i det sure æble, komme ovenpå - og så få den aftale i hus med PBS når der er mulighed for det.
Jeg tror at, såfremt du ikke har mulighed for en aftale med PBS, så er PayPal nok den "letteste" og mest "brugervenlige" løsning du får. Ewire, neteller, skriller (mooneybookers) og lign er bestemt ikke lettere for kunden.
At konverteringen måske kan falde lidt, der er der nok desværre ikke så meget at gøre ved for dig.. Du må bide i det sure æble, komme ovenpå - og så få den aftale i hus med PBS når der er mulighed for det.
Mener du dermed at PayPal er mere brugervenligt end ePay/Euroline som jeg har foreslået tidligere i tråden?
Mener du dermed at PayPal er mere brugervenligt end ePay/Euroline som jeg har foreslået tidligere i tråden?
På ingen måde nej! Men så skal der igen laves en "aftale", og hvis det ikke er muligt for ham, jamen så må PayPay være det bedste alternativ jo. Derudover så skal man også gøre sig diverse overvejelser inden man får løsninger som den du foreslår. PayPal, den er der bare.. Virker bare når du vil have det osv.. Hvis du ikke bruger den - jamen så betaler du ikke..
Men med eksempelvis epay, så betaler du 3*199kr + oprettelse på 599 = 1196 + moms er det så 1495. Derudover så skal jeg ikke lige gøre mig klog på hvad eurolines priser er.
Så der er en økonomisk forskel. Jeg ved godt at paypal tager en "fee" - men det er lidt ligesom "no cure, no pay".. Så hvis personen vil spare penge i starten og ikke har mulighed for at få diverse kort aftaler - jamen så er PayPal da det ganske fint alternativ (:
Med ePay har du mulighed for at tilpasse betalings forløbet, det er ikke en mulighed med Paypal. Problemet ligger i at når man vælger betal med Paypal, så viderestilles man til en helt anden side på engelsk. Her vil nogle kunder hoppe fra. Paypals servere er utrolig langsomme, men det er en anden sag.
Du kan evt lave en test ordre på Auto-Butikken.dk - her kan du se betalingsvinduet både med Paypal og ePay \ Euroline.
Mads G. Jensen
Auto-Butikken.dk - Bredt sortiment af biludstyr og autodele, der blandt andet byder på Danmarks største udvalg af justerbare gevindundervogne, sportsundervogne og sænkningsfjedre.
FKShoppen.dk - Danmarks største importør af biludstyr fra FK Automotive - Over 20.000 produkter på lager.
MotorOlien.dk - Lagersalg af motorolie i alle prisklasser.