Du kan godt trække internetforbindelsen fra, men dette vil betyde at du skal betale "smartphoneskat".
Men på skats hjemmeside står der jo netop, at "Arbejdsgiverbetalt internetadgang er skattefri, hvis du har adgang til arbejdsgiverens netværk" - og det har jeg jo netop da virksomheden drives fra privaten (samme lokale). Så dermed ingen smartphoneskat, eller tager jeg fejl?
Når jeg læser det med adgang til arbejdsgiverens netværk forstår jeg det som at man skal have en VPN-forbindelse ind til et decideret firmanetværk et andet sted, men kan godt være jeg tager fejl.
Jeg synes bare stadig det lyder underligt, angående at pengene ikke er beskattet. Mine penge fra min privatkonto, er jo nemlig beskattet, idet jeg fik dem udbetalt af mit arbejde (ikke mit firma).
De penge har du indskudt i firmaet, og kan du trække skattefrit ud igen, når der kommer overskud til det. Jeg ved ikke om du kan bruge det indskud til at betale din telefon og så sige at det går som "udbetaling af indskud", men hvorfor så ikke bare købe telefonen privat?
I mine øjne er det også at købe den privat, dog bare med et erhvervs abb. Grunden til dette er, at teleselskabet kan tilbyde mig en god rabat på en ny telefon.
Men firmaet har jo helt sin egen konto og ligeledes har jeg - Og det er penge fra min personlige konto jeg overvejer at bruge, ikke "mine" penge (start-/egenkapital) fra virksomhedens konto.