Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet virksomhed og multimedieskat

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt trække internetforbindelsen fra, men dette vil betyde at du skal betale "smartphoneskat".

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 10:34

Lars Rasmussen:

Du kan godt trække internetforbindelsen fra, men dette vil betyde at du skal betale "smartphoneskat".

Men på skats hjemmeside står der jo netop, at "Arbejdsgiverbetalt internetadgang er skattefri, hvis du har adgang til arbejdsgiverens netværk" - og det har jeg jo netop da virksomheden drives fra privaten (samme lokale). Så dermed ingen smartphoneskat, eller tager jeg fejl?
Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 10:38

Når jeg læser det med adgang til arbejdsgiverens netværk forstår jeg det som at man skal have en VPN-forbindelse ind til et decideret firmanetværk et andet sted, men kan godt være jeg tager fejl.

Fra Ringsted
Tilmeldt 27. Sep 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 12:54

Hvordan betaler man denne skat?

- Skal man opgive den på sin forskudsopgørelse (privat)?

- Eller er det noget virksomheden skal gøre?

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 13:01

Det er noget du angiver i en bestemt rubrik på din forskudsopgørelse.

Fra Ringsted
Tilmeldt 27. Sep 11
Skrevet kl. 13:20

Okay :) Tak for svaret.

Jeg synes bare stadig det lyder underligt, angående at pengene ikke er beskattet. Mine penge fra min privatkonto, er jo nemlig beskattet, idet jeg fik dem udbetalt af mit arbejde (ikke mit firma). 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 13:29

De penge har du indskudt i firmaet, og kan du trække skattefrit ud igen, når der kommer overskud til det. Jeg ved ikke om du kan bruge det indskud til at betale din telefon og så sige at det går som "udbetaling af indskud", men hvorfor så ikke bare købe telefonen privat?

Fra Ringsted
Tilmeldt 27. Sep 11
Skrevet kl. 13:34

I mine øjne er det også at købe den privat, dog bare med et erhvervs abb. Grunden til dette er, at teleselskabet kan tilbyde mig en god rabat på en ny telefon.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 13:41

Spørgsmålet er om det er "det samme" i skats øjne :-)

Jeg tvivler på det, men tror du skal oprette er decideret spørgsmål om man kan bruge indskud i en virksomhed på den måde.

Fra Ringsted
Tilmeldt 27. Sep 11
Skrevet kl. 13:45

Tja tjo..

Men firmaet har jo helt sin egen konto og ligeledes har jeg - Og det er penge fra min personlige konto jeg overvejer at bruge, ikke "mine" penge (start-/egenkapital) fra virksomhedens konto.

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)