Er det eneste der har med firmaet at gøre, at det er et erhvervsabonnement? Betaler du selv telefonen med private penge og trækker ikke moms, og helt samme med alle samtaler og abonnement - så ingen regninger kommer ind til firmaet, så tror jeg ikke skat ved at det er et ervervsabonnement men hvorfor ikke tage den over firmaet når det er erhvervsabonnement?
Du kan trække momsen af købet og du får fradrag i selskabet for abonnement og samtaler. Det som det koster dig privat er så ca 43% af de 250 du skal tage til indtægt privat = ca 108 kr om måneden. Jeg ville tro det til at leve med mod at ha firmatelefon - men betaler du alt selv hele vejen, så intet papir eller betaling skal over virksomheden - så tror jeg du kan gøre som du vil - trods titlen erhvervsabonnement, men du kan jo skrive til skat under punktet kommunikation i skat.dk og se om de vil gi dig et klart svar.
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ja, det eneste der forbinder abonnementet og firmaet er, at teleselskabet skal have oplyst CVR nummeret. Regningen bliver sendt hjem til mig privat (firma er på privatadresse), pengene bliver betalt fra min private konto (firma har selvstændig konto).
Det kan godt være, at det ville være billigere, at køre det over firmaet, men for mig lyder det bare enormt indviklet. Og eftersom vi er 3 som har firmaet på hobby-niveau, så ønsker jeg at holde det så simpelt som muligt uden for meget "papirarbejde".
Ja, firmaets navn vil muligvis stå på fakturen, ligesom CVR nummeret også muligvis vil stå der.
Så bør det jo være firmaet der betaler - selv om du kunne gøre det selv uden at blive opdaget formentligt og erklære dig uvidende. Du koster jo ikke skat eller moms penge ved det - men:
Jeg synes som minimum det er noget rod, bare for at få en telefon billigt, og slippe for 108 kr i betalt skat per måned og til gengæld skulle betale alle firmasamtaler selv, eller rode med at lave lister og fakturere selskabet.
I er flere der vil gøre det, og hvis nogen ikke betaler, så er det firmaet der hænger på den i alle fald.
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Hvis jeg antager, at jeg godt kan have abb. og tlf, uden at blive beskattet, men at SKAT er uenig. hvad vil der så ske?
Vil de bare kontakte mig og minde mig om det? - Eller vil man også modtage båder eller lign?
Det kan jo kun skat sige sikkert, men et godt bud er, at hvis du har betalt alt selv - intet over firmaet og intet moms trukket - og eneste sammenhæng er at firmanavn står på fakturaen fra telefonselskabet, så vil du næppe ryge ud i bøder, men nok aller højst blive sat til at efterbetale det manglende - og det kan også sagtens være de bare finder det helt OK at du ikke har firma telefon,
Det er jo lidt et gæt når firmanavnet og dets CVR står på telefonregningen og roder tingene lidt.
vh