Idé til indtjeningsmodel Kort fortalt har jeg fået en indtjeningsmodel på hjernen, som jeg vil høre jeres mening om. Jeg vil lave en blog om et bestemt populært produkt segment. Bloggen skal indtjene profit ved hjælp af Adsense og affilliate bannere/links. Det bliver dog ikke en helt normal blog, da meningen er den skal fungere ved at "alle" kan få lov til at skrive indlæg/artikler til den. Nu kommer det... Fidusen er at dem som skriver artikler til bloggen, vil få placeret deres egne adsense koder eller affilliate link/banner koder i deres indlæg. Ved hjælp at et bestemt rotator plugin, vil jeg rotere Adsense og affilliate links/bannere mellem den enkelte artikelskrivers adsense/affialite kode og min egen adsense/affilliate kode. Eks.: En artikelforfatter skriver en artikel "A" som bliver lagt på bloggen: www.blogeksempel.dk/A På denne eksakte side "A", roterer nu artikelforfatterens adsense eller/og affilliate banner med mit eget adsense/affiliate banner. Forfatteren får så 50% af visningerne på siden med hans artikel og jeg får så de resterende 50% på siden. Det går op i en højere enhed Idéen er så at artikelforfatterne kan tjene en passiv indtægt ved at skrive artikler uden arbejdet med en blog, og synliggørelsen omkring den i Google og andre steder på nettet. Det bliver nemlig min opgave. Jeg synliggører siden med artiklen, ved søgemaskineoptimering og andet, så deres artikel kommer højt op i Google på det produkt/søgeord de skriver om. Som følge af dette, forpligter jeg mig til at bruge et stadig stigende antal ressourcer året rundt, på at promovere deres artikler i søgemaskinerne og rundt omkring på nettet. Idéen er ikke ny Nærmeste koncept som ligner min idé må f.eks være kendte sider som Squidoo og Hubpages m.f. Min tvist ligger så i, at jeg aktivt går ud og bruger ressourcer på den enkeltes artikel og gør den synlig på nettet. Det betyder så også at der kommer til at være lidt krav til artiklerne, om f.eks kvalitet, unikhed og længde m.m. Lyder det som en nogenlunde fornuftig idé, som kunne være interessant og tiltrækkende for folk som gerne vil tjene på at skrive artikler? Og ser du evt problemer ved udførelsen af idéen?
VH Kai |
Kai Clemmensen:Idé til indtjeningsmodel
Kan utrolig godt lide din idé selvom den er blevet brugt før.
Lyder utrolig interessant og spændende.
Det gode ved det hele er alle tjener på dette og andre folk/blogger kan både bruge det som indtjening, men også som ekstra trin til deres egen blog/hjemmeside som link building eller PR :)
Er det noget du har tænkt dig at udføre?
&
I hvilket segment/tema havde du tænkt dig hvis du vælger at udføre det :)