Jeg kan også rigtigt godt lide idéen. Jeg er spændt på hvordan man får det sat op s¨ådan så man kan splitte indtægten ved f.eks. adsense. Det må blive lidt af en udfordring. Du må meget gerne skrive noget mere om det, når du når til den del af det. |
Kai Clemmensen:Nærmeste koncept som ligner min idé må f.eks være kendte sider som Squidoo og Hubpages m.f. Min tvist ligger så i, at jeg aktivt går ud og bruger ressourcer på den enkeltes artikel og gør den synlig på nettet.
Det betyder så også at der kommer til at være lidt krav til artiklerne, om f.eks kvalitet, unikhed og længde m.m.
Lyder det som en nogenlunde fornuftig idé, som kunne være interessant og tiltrækkende for folk som gerne vil tjene på at skrive artikler?
Og ser du evt problemer ved udførelsen af idéen?
Glæder mig til at høre din kommentar.VH Kai
Hej Kai
Ideen er fin, men jeg tror du kan gøre nogle ting for at gøre den meget bedre og mere langtidsholdbar.
Se, hvis du i 2012 og de næste år skal have en chance mod konkurrerende sider i Googles søgeresultater, så skal dit indhold være så godt at de besøgende faktisk er vilde med det.
Desværre er det sådan at en stor del af de frivillige skribenter, som vil stille op til sådan et projekt fra starten ikke vil kunne levere en høj nok kvalitet til dig. De fleste virkeligt dygtige skribenter lurepasser på sådan et projekt indtil de har set at det for alvor fungerer.
Resultatet kan hurtigt blive en mellemvare, som ikke holder i længden og dermed ikke ender med at give dig eller skribenterne den indtjening, som I ønskede jer over tid.
Så måske er det bedre at vende det lidt om. Starte med at lave en platform som fungerer - og så derefter håndplukke super dygtige skribenter til at skrive for projektet. Dvs. bygge et lækkert site med noget super indhold, nogle gode links ind, gode rankings og god indtjening på artiklerne.
Når du har sådan nogle resultater at fremvise for sitet kan du tiltrække selv rigtigt dygtige skribenter. Og om I så skal dele indtægten via det ene system eller det andet eller du bare vil betale dem timeløn - det er ren teknik. :-)
Det er sådan jeg ville gøre det. Starte med et super fundament. Ellers er det alt for usikkert om projektet overlever sådan som tingene står i dag og fremad.
Mvh Anders Saugstrup