Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stjæl min idé eller hjælp mig på vej - Tjen penge på nettet idé

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 237
Fra  Oikos Development I/S Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan også rigtigt godt lide idéen. Jeg er spændt på hvordan man får det sat op s¨ådan så man kan splitte indtægten ved f.eks. adsense. Det må blive lidt af en udfordring. Du må meget gerne skrive noget mere om det, når du når til den del af det.

Jakob Danelund | programmør / stud. psych
IT med indsigt - http://psykit.dk

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 09:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kai Clemmensen:

Nærmeste koncept som ligner min idé må f.eks være kendte sider som Squidoo og Hubpages m.f. Min tvist ligger så i, at jeg aktivt går ud og bruger ressourcer på den enkeltes artikel og gør den synlig på nettet.

Det betyder så også at der kommer til at være lidt krav til artiklerne, om f.eks kvalitet, unikhed og længde m.m.

Lyder det som en nogenlunde fornuftig idé, som kunne være interessant og tiltrækkende for folk som gerne vil tjene på at skrive artikler?

Og ser du evt problemer ved udførelsen af idéen?

Glæder mig til at høre din kommentar. Smile

VH Kai

Hej Kai

Ideen er fin, men jeg tror du kan gøre nogle ting for at gøre den meget bedre og mere langtidsholdbar.

Se, hvis du i 2012 og de næste år skal have en chance mod konkurrerende sider i Googles søgeresultater, så skal dit indhold være så godt at de besøgende faktisk er vilde med det.

Desværre er det sådan at en stor del af de frivillige skribenter, som vil stille op til sådan et projekt fra starten ikke vil kunne levere en høj nok kvalitet til dig. De fleste virkeligt dygtige skribenter lurepasser på sådan et projekt indtil de har set at det for alvor fungerer.

Resultatet kan hurtigt blive en mellemvare, som ikke holder i længden og dermed ikke ender med at give dig eller skribenterne den indtjening, som I ønskede jer over tid.

Så måske er det bedre at vende det lidt om. Starte med at lave en platform som fungerer - og så derefter håndplukke super dygtige skribenter til at skrive for projektet. Dvs. bygge et lækkert site med noget super indhold, nogle gode links ind, gode rankings og god indtjening på artiklerne. 

Når du har sådan nogle resultater at fremvise for sitet kan du tiltrække selv rigtigt dygtige skribenter. Og om I så skal dele indtægten via det ene system eller det andet eller du bare vil betale dem timeløn - det er ren teknik. :-)

Det er sådan jeg ville gøre det. Starte med et super fundament. Ellers er det alt for usikkert om projektet overlever sådan som tingene står i dag og fremad.

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 14. Oct 11
Indlæg ialt: 96
Fra  OnMedia Skrevet kl. 16:32

Hej Anders

Tak for dit lange og gode svar.

Jeg har tendens til at give dig helt ret! Havde selv tænkt tanken at jeg måske blot skulle invitere/tilbyde nogle bestemte skribenter at komme med i projektet.

Som jeg skriver i et tidligere svar, så er det kvalitet jeg satser på og det er især i forhold til de besøgende på sitet.

At vende den rundt på den måde som du beskriver, kan jeg kun give dig ret i vil være med til at sikre overlevelsen for projektet.

Så tror jeg vælger at gøre som du siger. Smile
Først skabe et godt fundament, via et site som allerede har kvalitetsindhold, indgående links, gode placeringer i Google og skaber profit. Derefter kan jeg invitere skribenter til at skrive med.

Idéen om deling af indtjening og mit lille tvist hvor det er mig som laver markedsføringen/SEO så de kun behøver koncentrere sig om skrivningen, vil jeg holde fast i.

Endnu engang tak for dit besyv.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 16:45

Idéen med sider som Hubpages fejler bestemt ikke noget. Problemet med dem er bare, at de er mere interessante for dem, der skaber siderne end dem, der leverer det egentlige indhold.

Det er sindsygt svært at tjene fornuftige penge på - eksempelvis - Hubpages. Jeg ved det af personlig erfaring og efter at have skrevet sammen med andre brugere derinde. Jeg indså i hvert fald selv, at det ønskede jeg ikke at bruge tid, energi og arbejdsindsats på. Så ville jeg hellere bruge "al krudtet" på mit eget store affiliate-site.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 14. Oct 11
Fra  OnMedia Skrevet kl. 17:02

Hej Thomas

Ser din pointe. Kender ikke så meget til hvad man tjener på Hubpages, men er klar over at der skal mange artikler til, for at tjene bare lidt.

Derfor ville jeg også tilbyde at lave online markedsføringen/Seo for hver enkelt artikel, så jeg sørgede for at den f.eks mindst kom på side 1 for sit søgeord. Husk dog at jeg også ville lave keyword researchen, så jeg er sikker på at de artikler som bliver skrevet er nogle med trafik, og som har god chance for at konvertere med adsense og affilliate annoncer. Altså søgeord hvor folk har køb i tankerne når de søger i Google.

Er klar over at det ikke vil være interessant for folk som både kan skrive, lave deres egen webside og også lave SEO på den.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 17:28

Kai Clemmensen:
Husk dog at jeg også ville lave keyword researchen, så jeg er sikker på at de artikler som bliver skrevet er nogle med trafik, og som har god chance for at konvertere med adsense og affilliate annoncer. Altså søgeord hvor folk har køb i tankerne når de søger i Google.

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener her. Du skal også passe på ikke at fokusere så meget på søgeord, at det begrænser forfatteren. Hvis jeg nu skriver om et emne på dit system, så er det jo ikke sjovt længere, hvis du begynder at fortælle mig, at jeg skal formulere mig anderledes pga. søgemaskinerne. I så fald ville jeg føle mig begrænset, og det ville ikke længere være en blog, hvor jeg skriver, fordi jeg kan lide det, men udelukkende fordi jeg skal ligge godt i Google.

Jeg tror også, at du får rimelig meget at se til, hvis du selv vil indskrive alle indlæg. Jeg er heller ikke sikker på, at det er alle, der bryder sig om, at du ændrer i overskrifter og lignende.

Er det et område du selv interesserer dig for? I så fald kunne du jo lave siden først, og så selv lave den første blog. Det kan være svært at få tiltrukket folk, hvis de skal være de første.

Held og lykke med det.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 08:40

Kai Clemmensen:

Hej Anders

Tak for dit lange og gode svar.

Jeg har tendens til at give dig helt ret! Havde selv tænkt tanken at jeg måske blot skulle invitere/tilbyde nogle bestemte skribenter at komme med i projektet.

Som jeg skriver i et tidligere svar, så er det kvalitet jeg satser på og det er især i forhold til de besøgende på sitet.

At vende den rundt på den måde som du beskriver, kan jeg kun give dig ret i vil være med til at sikre overlevelsen for projektet.

Så tror jeg vælger at gøre som du siger. Smile
Først skabe et godt fundament, via et site som allerede har kvalitetsindhold, indgående links, gode placeringer i Google og skaber profit. Derefter kan jeg invitere skribenter til at skrive med.

Idéen om deling af indtjening og mit lille tvist hvor det er mig som laver markedsføringen/SEO så de kun behøver koncentrere sig om skrivningen, vil jeg holde fast i.

Endnu engang tak for dit besyv.

Hej Kai

Godt at høre, at du kunne bruge svaret til noget! :-) Held og lykke med projektet!

Mvh Anders Saugstrup

Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 09:02

Emil:

Kai Clemmensen:
Husk dog at jeg også ville lave keyword researchen, så jeg er sikker på at de artikler som bliver skrevet er nogle med trafik, og som har god chance for at konvertere med adsense og affilliate annoncer. Altså søgeord hvor folk har køb i tankerne når de søger i Google.

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener her. Du skal også passe på ikke at fokusere så meget på søgeord, at det begrænser forfatteren. Hvis jeg nu skriver om et emne på dit system, så er det jo ikke sjovt længere, hvis du begynder at fortælle mig, at jeg skal formulere mig anderledes pga. søgemaskinerne. I så fald ville jeg føle mig begrænset, og det ville ikke længere være en blog, hvor jeg skriver, fordi jeg kan lide det, men udelukkende fordi jeg skal ligge godt i Google.

Jeg tror også, at du får rimelig meget at se til, hvis du selv vil indskrive alle indlæg. Jeg er heller ikke sikker på, at det er alle, der bryder sig om, at du ændrer i overskrifter og lignende.

Hej Emil

Jeg tror at virkeligheden for alle skribenter nu og fremad er at de skal kunne levere en ret specifik vare som deres kunde eller redaktionsmøde bestiller. (Cavling- og Pulitzer-journalister muligvis undtaget :-) )

Det kan være en tekst med et bestemt indhold, med en bestemt vinkel som understøtter et narrativ, eller det kan være en produktbeskrivelse af et specifikt produkt osv. 

Og der skal skrives, så både læserne og søgemaskinerne jubler! Som skribent skal man selv mestre begge dele på en gang. Når kunden eller redaktøren så giver kritik af værket skal man kunne tage det og gå tilbage og arbejde med teksten indtil den er i skabet.

Sådan tror jeg verden ser ud nu - uanset om det er smukt eller ej.

Mvh Anders Saugstrup 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 14. Oct 11
Fra  OnMedia Skrevet kl. 13:09

Emil:
Du skal også passe på ikke at fokusere så meget på søgeord, at det begrænser forfatteren.

Hej Emil

Tak for din respons. :-)

Jeg forstår hvad du mener her, men som Anders Saugstrup skriver, må skribenterne affinde sig med at der stilles krav af og til. Dette er egentlig også kun til begges fordele, da emnerne så vil være nogen som vi kan være sikre på har besøgende med køb i tankerne, og derfor også er profitable for os.

Jeg vil heller ikke være interesseret i at bruge tid på at skaffe besøgende til et søgeord/emne, som jeg ved ingen er interesseret i, udover skribenten måske.

Så ja, det er ikke meningen man nødvendigvis skal interessere sig for det man skriver om. Holdningen skal være mere professionel, så man skriver om emner/søgeord der er optimeret til at give profit, og ikke efter interesse.

Emil:

Omkring arbejdsbyrden, så går det nok. ;-) Men ja, man skal ikke være "for stolt" af sit arbejde til ikke at ville have rettet i det. Forventer dog det bliver minimalt hvad jeg skal rette i det, da der bliver nogle retningslinjer for artiklerne.

Emil:
Er det et område du selv interesserer dig for? I så fald kunne du jo lave siden først, og så selv lave den første blog. Det kan være svært at få tiltrukket folk, hvis de skal være de første.

Har en generel interesse for emnet. Og ja, vil som du og Anders Saugstrup også foreslog, først lave bloggen, få skrevet nogle gode artikler, få den ranket i Google og skabe en sund profit. Håber det kan tiltrække nogle til at tro på projektet.

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 15:21

Inden du kommer for godt i gang, så bør du undersøge Google's TOS grundigt inden du vælger at virkelighedsgøre dit projekt.

Digitalpoint Forums brugt samme metode til, at få aktivitet på deres forum. De valgte at skrinlægge det - vist nok pga. manglende klarhed om dette var lovligt jf. Google.

Har selv tænkt tanken, men skrottede den igen, da jeg ikke ville risikere min Google Adsense konto.

Undersøg det lige inden du går i gang. En banned Google Adsense konto er et kæmpe handikap:)

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)