Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opstart af en mulig god ide..

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej der ude.. jeg står til sommer og er uddannet på HF, og skal kun bruge HF til at komme ind på politiskolen. hvis ikke jeg kommer ind, skal jeg have fundet et andet alternativ. og desuden har jeg ikke tænkt mig at være lønmodtager resten af mit liv, så jeg er så småt begyndt, at finde nogle ideer til en virksomhed. jeg er tidligere uddannet tømrer, hvilket gør det ideelt at vælge noget i træfaget, har tænkt mig noget med fuge teknik, og diværse reparationer, men også en evt. webshop med værktøj har været i tankerne.. hvordan lyder disse i jeres ører? og hvad vil i foreslå mig, at jeg gør nu.. planen er ikke at det skal være fuldtidsbeskæftigelse fra start.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 18:37

Hej Allan,

Der har været utroligt mange lignende tråde her på Amino tidligere.

Du kan se nogle af dem her:

Hvad skal jeg lave?

15 år, og store ambitioner

Blive en rigtig iværksætter, starte noget stort!

Hvordan tager man springet?

Grundlæggende skal du tage udgangspunkt i noget, der interesserer dig, og så kan det være en god idé ikke at starte med at fokusere på det største af dine projekter, der kræver en masse tid, penge og ressourcer, men i stedet tag fat i en idé, der er noget nemmere at eksekvere.

Men vær forberedt på, at du sandsynligvis kommer til at lave en masse fejl i opstarten. Det skal du ikke se som noget negativt, men tværtimod nogle sunde erfaringer, som hovedparten af iværksættere får på deres vej.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 14. Oct 11
Indlæg ialt: 96
Fra  OnMedia Skrevet kl. 18:45

Hej Allan

Synes det lyder rigtig fint, men har du noget erfaring med at drive forretning på nettet eller med hjemmesider?

Det er trods alt noget helt andet end at være tømrer. Ikke fordi det er bedre eller værre, men blot en helt anden verden som bl.a handler om webteknik, skrive tekster, lave Seo og markedsføre online generelt m.m.

Hvis det fænger dig, så er det super! Men hvis det mere er interessen for træ-håndværket end det at drive en webshop, så tror jeg det kan blive tungt for dig i længden.

Nu ved jeg det ikke, men hvis du ikke har den store erfaring inden for online branchen, så vil jeg helt klart anbefale dig at prøve lidt ud, evt. ved at lave en hjemmeside til at starte med. F.eks med gode råd og tips til "gør det selv" inden for fuge- og reparationer.

Sender dig lige en PM med et link til en håndværker jeg kender, som har gjort noget lign.

Godt nytår...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:52

Halløj Allan!

- Find noget du kan lide at lave, find ud af hvordan du tjener penge på det - og giv den gas! :-)

Er starte virksomhed op inkluderer selvfølgelig en masse andre ting, men overordnet så er overstående det du skal fokusere på.

Hvis du kan lide at arbejde med træ og bruge hænderne - er en webshop så dig? Hvordan er din mavefornemmelse? - At starte op kan jo godt være hårdt i starten - og du skal derfor brænde for det du laver, ellers holder det ikke i længden.

Jeg ønsker dig alt held og lykke! 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:32

Her er mit første indlæg og nu skal jeg prøve at være rigtig iværksætter-agtig ;)

Du har jo fremragende kvaliteter, men her er mit forslag!

Lav et website hvor du sælger værktøj OG yder tømrer service. Jeg synes det lyder fedt, et firma der sælger værktøj og yder service samtidig.

Hvad siger du?

Held og lykke med det hele!

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 22:50

Jonas:

Her er mit første indlæg og nu skal jeg prøve at være rigtig iværksætter-agtig ;)

Du har jo fremragende kvaliteter, men her er mit forslag!

Lav et website hvor du sælger værktøj OG yder tømrer service. Jeg synes det lyder fedt, et firma der sælger værktøj og yder service samtidig.

Hvad siger du?

Held og lykke med det hele!

Velkommen til Amino, Jonas :-)

Der er ingen tvivl om, at det kunne være interessant, at tilbyde en forretning, som tilbyder begge dele - lidt i stil med en cykelhandler. Men som udgangspunkt skal man passe på med ikke at starte alt for stort op.

Det er langt bedre at udbygge end indskrænke sin forretning, fordi man senere indser, at det blev en for stor mundfuld at tilbyde begge dele fra start.

Jeg vil anbefale denne video fra Martin Thorborg:

Martin Thorborg: Find en niche og skab et godt udgangspunkt

Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:20

tak for linket, og de andre gode ideer.. når jeg ser martin thorborgs video kan jeg ikke lade være med at tænke på hele essensen i videoen, det med, ikke at slå for stort brød op. det mest fornuftige ville jo være at starte en tømrer virksomhed, men Det kræver dog at man bruger nærmest fuld tid til arbejdet. det er ikke planen her i starten. desuden kender jeg ikke så meget markedsføring på nettet, og har ikke så stor forstand på opbygning af hjemmesider. så står jo lidt i et dilemma, hvis det bliver en webshop med værktøj foreksempel.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)