Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blive en rigtig iværksætter, starte noget stort!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 14. Sep 10
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Amino!!

Nu har jeg i rigtig, rigtig lang tid, ja faktisk flere år, gået med tanken om at blive ung iværksætter. Iværksætteri har grebet mig siden jeg var en lille knægt og jeg vil gerne prøve at gøre det til virkelighed, selvom det bliver en stor og barsk kamp. I dag er jeg 15, snart 16 år (29 sep.) og nu vil jeg virkelig gøre et forsøg på at starte noget dybt seriøst!

Jeg hedder Nikolaj og er som sagt 15 år gammel. Til dagligt går jeg på handelsskolen, innovations linjen naturligvis, og arbejder nogle gange i ugen i et logistik firma, som lagermedarbejder. Det er et meget hyggeligt arbejde, men også fysisk og psykisk krævende! Udover skole og arbejder, så hygger jeg med vennerne og ellers "studere" jeg iværksætteri, leger med hjemmesider (CMS), styrer min gaming organisation og har et lille game hosting projekt i baghovedet.

Som overskriften siger, så vil jeg gerne blive en rigtig iværksætter, men i dette tilfælde er det ikke noget jeg umildbart har lyst til at gøre på egen hånd. Jeg søger simpelthen en med-ejer, som også gerne vil give det et skud! P.t. har jeg ikke noget specielt projekt i tankerne, men noget vi kan diskutere indbyrdes. Det kan f.eks. være game hosting, stort forum eller noget helt, helt andet. Der er et hav af muligheder og jeg har en bred viden.

- Selvfølgelig er det ikke noget man bare lige gør ud af ingenting, men vi kan sætte os sammen og lave en forretningsplan for virksomheden.

Personligt er jeg god til følgende ting:

Hjemmesider, CMS. Ikke koding og designing. Kan dog godt bruge diverse værktøjer i Photoshop.

God hjælp. Er udadvendt og vil gerne høre folks meninger. Tager gerne imod kritiske holdninger.  

Bred viden. Er speciel stærk når det gælder hosting, gamehosting, spil (PC), webshops, fodbold, sport, forums og sådan.

Og mere kan komme.

-- Jeg vil meget gerne høre folks meninger herinde om min tankegang og ideer og om det overhovedet er noget der kan blive en mulighed for mig. (FORHÅBENTLIGT)

- Ellers kontakt mig på nikotube@hotmail.com , hvis det f.eks. er dig jeg søger, spørgsmål eller lign.

Tak herfra!

Er det positivt eller negativt at starte iværksætteri, som ung?

Er det positivt eller negativt at starte iværksætteri, som ung?

• Positivt (91,3%)
  • Negativt (8,7%)
  • Totalt antal stemmer: 23
  • Afstemningen slutter: 05/07/2084

Geeked

Fra Vejle
Tilmeldt 14. Sep 10
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 13:12

Opper lige min tråd. Mangler aktivitet ..

Geeked

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:20

Nikolaj Stender:

Opper lige min tråd. Mangler aktivitet ..

Hej Nikolaj.

Lidt off-topic (intern eSports-relateret chat)

Hvilken organization driver du? - Kan være jeg kender dig, i form af nick

- jet driver Immenso eSport

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 21:48

Hej Nikolaj

Super fint indlæg. Som dit afstemning lyder på, så er det i den grad, når man er ung, at man skal overveje at starte egen virksomhed og blive iværksætter. Det gode ved at være ung - og måske bo hjemme - er at udgifterne ikke er mange. Derudover så har man som ung, heller ikke noget at forholde sig til mht. arbejde. Har man fx siddet i et fast job i, lad os sige 10 år, så har man lige pludselig en helt anden vinkel på det at starte selv. Man kender derved mange af problemerne som kan opstå og hvilke mure man kan risikere at løbe ind i. Denne tankegang har man ikke som ung iværksætter - her vil man bare fremad, og tænker ikke på begrænsningerne.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 22:18

Hej Nikolaj,

Der er mange fordele ved at starte som iværksætter i din alder.

Min top-3:

1. Du har meget få udgifter, fordi du formegentlig stadig bor hjemme.

2. Du har gode muligheder for at opnå PR. Medierne er meget interesserede i unge iværksættere, som får succes. Det vil sige, at du hurtigt kan få gratis markedsføring, hvis du griber det rigtigt an.

3. Du har mange interesser, et forholdsvist stort netværk og er åben for at afprøve en masse forskellige genre. Du er ikke så konservativ, hvis der fx kommer et nyt Facebook eller lignende. Du er mere villig til at afprøve noget forskelligt, og hvis det ikke lykkedes, så starter du noget andet. Det vil sige, at du er opvokset med internettet, og derfor er du åben for de fleste nye muligheder på det marked.

Du kan evt. høre dette som inspiration:

http://thorborg.tv/14-aarige-simon-moerch.html

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)