Hej. Jeg er en dreng på de 16 somre, som efterhånden har gået og tænkt på at blive selvstændig i et stykke tid. Jeg er opsat på at bruge en masse tid og naturligvis også kaste en sum penge i projektet for at få det op at køre. Jeg mangler dog, grundet min unge alder, en hel del erfaring, og for at være helt ærlig, aner jeg ikke hvordan man tager springet. Jeg har umiddelbart ikke nogen idé til hvordan og med hvad en evt. virksomhed skal køre, men alt det skal nok komme så snart jeg sætter mig 100% ind i det. Jeg mener selv jeg har en hel del af de forudsætninger det kræver at være selvstændig. Nu er det ikke et stort multinationalt firma jeg er ude på at stifte, men mere en slags hyggebeskæftigelse som på længere sigt kan give et mindre afkast. Som nævnt aner jeg ikke hvordan det skal foløbe, men jeg er besluttet på at springe ud i det. Mit spørgsmål til alle jer rutinerede ræve bag skærmene er: Hvordan kommer jeg igang? /Jonas Svejstrup, |
Den er svær at svare på, da jeg ikke ved hvor langt du er i processen. Jeg forsøger med følgende svar:
Start med at finde på et forretningskoncept du ser potentiale i og som du har lyst til at arbejde med. Hvis du allerede har en masse ideer til virksomheder, er det blot med at vælge din favorit.
Når du har ideen, så brug den første tid på at videreudvikle den, snak med en masse kompetente personer, eksempelvis på amino :), eller ring til nogle potentielle kunder for at høre deres mening om ideen. Snak med din famile og venner om ideen. Efterhånden vil ideen begynde at tage form og til sidst er du fuld a motivation til at skyde den i gang.
Alt efter hvad idden går ud på kan det være at der skal laves noget kedeligt administrativ på dette tidspunkt. Eksempelvis oprettelse af virksomhed opsætte økonomisystem og sådan noget kedeligt noget. Men lad være med at tænke for meget på det lige nu, det skal os aminoer nok hjælpe dig videre med når du når dertil.