Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tager man springet?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 17. Sep 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er en dreng på de 16 somre, som efterhånden har gået og tænkt på at blive selvstændig i et stykke tid. Jeg er opsat på at bruge en masse tid og naturligvis også kaste en sum penge i projektet for at få det op at køre. Jeg mangler dog, grundet min unge alder, en hel del erfaring, og for at være helt ærlig, aner jeg ikke hvordan man tager springet. 

Jeg har umiddelbart ikke nogen idé til hvordan og med hvad en evt. virksomhed skal køre, men alt det skal nok komme så snart jeg sætter mig 100% ind i det. Jeg mener selv jeg har en hel del af de forudsætninger det kræver at være selvstændig.

Nu er det ikke et stort multinationalt firma jeg er ude på at stifte, men mere en slags hyggebeskæftigelse som på længere sigt kan give et mindre afkast. Som nævnt aner jeg ikke hvordan det skal foløbe, men jeg er besluttet på at springe ud i det.

Mit spørgsmål til alle jer rutinerede ræve bag skærmene er: Hvordan kommer jeg igang?

/Jonas Svejstrup,

Fra Århus
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 167
Fra  Illux.dk Skrevet kl. 22:11

Den er svær at svare på, da jeg ikke ved hvor langt du er i processen. Jeg forsøger med følgende svar:

Start med at finde på et forretningskoncept du ser potentiale i og som du har lyst til at arbejde med. Hvis du allerede har en masse ideer til virksomheder, er det blot med at vælge din favorit.

Når du har ideen, så brug den første tid på at videreudvikle den, snak med en masse kompetente personer, eksempelvis på amino :), eller ring til nogle potentielle kunder for at høre deres mening om ideen. Snak med din famile og venner om ideen. Efterhånden vil ideen begynde at tage form og til sidst er du fuld a motivation til at skyde den i gang.

Alt efter hvad idden går ud på kan det være at der skal laves noget kedeligt administrativ på dette tidspunkt. Eksempelvis oprettelse af virksomhed opsætte økonomisystem og sådan noget kedeligt noget. Men lad være med at tænke for meget på det lige nu, det skal os aminoer nok hjælpe dig videre med når du når dertil.

Venlig hilsen Nees - Business Development Engineer Medejer af Illux A/S, Elefantprint.dk og AntHouse Production.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 22:12

Hej Jonas,

Godt at høre, at du er klar til at indgå i iværksætter-livet i en ung alder. Jeg var selv 15 år, da jeg kastede mig ud i mit første, rigtige online-projekt.

Hvis du ikke allerede har gjort det, så hør nogle af Martin Thorborgs mange gode videoer og podcasts på Thorborg.tv, så du kan få noget inspiration der igennem.

Derudover vil jeg også - med al beskedenhed - anbefale min videoportal for iværksættere - Iværk-TV.dk.

Hvordan kommer jeg i gang?

Det findes der et hav af formler til - ligesom at der findes utallige former for succes.

Det handler om at træffe de valg, der virker naturlige for dig. Hvis du er typen, der godt kan lide, at have en masse viden i bagagen, før du starter for alvor. Så lån nogle bøger på biblioteket og læs en masse herinde på Amino bl.a., hvor du kan gå på jagt i de forskellige kategorier.

Den bedste iværksætter-bog, som jeg har læst, er Martin Thorborgs "Iværksætter til jeg dør". Det er en biografi, som samtidig har en masse råd løbende i bogen.

Hvis du er typen, der ikke vil have så meget viden i baghånden, men hellere vil kaste dig ud fra den største klippe og tage bekymringerne undervejs, så kør på - og du vil få erfaringer løbende.

Hvad skal jeg lave?

Mulighederne er mange. Det kunne være at affiliate marketing var oplagt for dig. Det kaster mange unge sig over, fordi det ikke kræver noget varelager eller lignende.

Men ellers må du fortælle lidt mere om dine interesser, så vi lettere kan hjælpe dig i den rigtige retning.

I sidste ende er det dog dig selv, der skal lede slagets gang, hvis du skal sætte langvarige mål og opretholde motivationen.

Tilmeldt 17. Sep 11
Skrevet kl. 22:42

Affiliate Marketing lyder som en rigtig god idé. Det kunne være jeg skulle sætte mig ind i hvad det er for noget. Tusinde tak for hjælpen, disse få indlæg har allerede hjulpet mig godt på vej, tak.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 23:06
Tilmeldt 17. Sep 11
Skrevet kl. 23:16

Det kigger jeg lige nærmere på, endnu en gang, tak ;)

Tilmeldt 23. Aug 11
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 23:29

Vil klart anbefale at starte på affiliate! Jeg er i en alder af 17, og jeg tjener ca. 50 kr om dagen, og det er rent overskud da jeg ikke rigtigt har nogle omkostninger udover webhotel selvfølgelig. Men for at få mit projekt oppe at køre mht. design, SEO osv. har jeg nok brugt omkring 3000 kr. Men de er selvfølgelig alle tjent ind, da jeg begyndte som 16-årig. Desuden kræver det også meget tid :-) Jeg må sige at jeg er stolt af min fremgang, og jeg er pt i gang med noget stort, så jeg regner med at komme til at tjene meget mere! Men ja, som du nok har fået fortalt, lav noget som interesserer dig. I mit tilfælde var det alt du kan få af hårprodukter og udstyr, samt en smule parfume og sådan. Desuden er affiliate en forretning som er i stor stigning, så der er rigtig mange muligheder, der er bare dig der skal skabe dem, og ikke mindst GØRE DET!

Du ønskes alt held og lykke fra en, som har været i samme situation :-)

Mvh Mikkel

Tilmeldt 17. Sep 11
Skrevet kl. 13:14

Tak for svaret. Det lyder mere og mere som noget for mig. Hvis jeg har spørgsmål om affiliate, kan jeg så sende dig en besked?

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 13:31

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Tilmeldt 23. Aug 11
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 19:50

Selvfølelig, du er velkommen til at skrive lige så meget du vil! :-)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)