Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistrering

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har modtaget en mail fra skat:

Kære XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Her kan du se de nyeste perioder for at afregne moms:
01.10.2011-31.12.2011

Fristerne for at indberette og betale er: 
10.02.2012

Selvom du allerede nu kan indberette og betale moms, skal du vente til en periode er afsluttet, så du får hele periodens forretninger med. 

Vi lukker for log ind til det gamle TastSelv Erhverv den 23. januar 2012
Fremover skal du logge på det TastSelv Erhverv vi lancerede januar 2010. Det er en god idé allerede nu at afprøve, om du kan logge på og har adgang til at indberette.

Nye regler om godtgørelse af energiafgifter
Fra 2012 kan momsregistrerede virksomheder få godtgjort en større andel af energiafgifter end tidligere. Læs mere i nyhedsbrevet ?Energiafgifter ? ændrede regler for godtgørelse af energiafgifter fra 2012?: skat.dk/SKAT.aspx?oId=1965929.

Har du spørgsmål
Hvis du har spørgsmål til denne e-mail, kan du finde svar på skat.dk under Virksomhed. Du kan også ringe til SKAT på telefon 72 22 18 18. Tast 2 for Virksomhed - tast 1 for TastSelv - tast 1 for Moms og lønsum. Du kan ikke svare direkte på denne e-mail.

You can find this e-mail in English at skat.dk/New VAT-periods.

Med venlig hilsen

SKAT 

Situationen er den:

Jeg har startet min egen enkeltmandsvirksomhed den 7/10/2011
Har ikke haft nogen omsætning endnu

Hvordan skal jeg forholde mig til dette?

Skal jeg afregne moms?
Hvad skal jeg gøre? Nothing? Hilfe bitte.

Mange tak
Mvh
Kenddigselv

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 14:30

Du skal gå ind på skat under erhverv og hvis du ikke har fået en kode til systemet så skal du bestille en kode.

Når du har fået en kode skal du gå ind og taste 0 i købs og salgsmoms hvis du ikke har købt noget eller solgt noget. Hvis du ikke gør noget så vil du få en bøde for ikke at have gjort det.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:37

Kære Lykkeberg.

Jeg både har en NemID og Medarbejder signatur.

Jeg er logget ind.

Hvor henne skal jeg indberette på siden - er forvirret over de mange links.

Kan du tage et screenshot af stedet eller skrive hvor på skats hjemmeside jeg skal indberette 0 moms?

Mvh
Kenddigselv 

Fra Mern
Tilmeldt 21. Apr 08
Indlæg ialt: 144
Fra  bar-udlejning.dk Skrevet kl. 14:43

Såfremt du er momsregistreret kan du vel sagtens trække moms'en fra dine omkostninger, også selvom du endnu ikke har haft omsætning? Smile Og så er det jo ikke sikkert at det er 0 du skal skrive.

Udlejning af bartendere til din fødselsdag, firmafest, julefrokost eller bryllup.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:46

Hvordan kan jeg se om jeg er momsregistreret?

Jeg har bare oprettet en enkeltmandsvirksomhed?

Jeg har haft en masse omkostninger. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:00

Hej

1. Du har et CVR nr. Men ellers så har du fået den mail, som typisk indikerer at du er momsreg.

2. At oprette et enkelmandsfirma, er typisk at lade sig momsregisrerer. Så derfor har du oprettet et firma der er momspligtigt.

3. Det er meget typsik at firmaer der starter op, har masser af udgifter. Og det betyder så at du kan resikere at få tilbagebetalt moms. Altså at du ikke skal betale moms, men modtager penge fra skat.

Det man typisk gør er at tage alle de fakturaer du har modtaget(inden for perioden), og tager momsbeløbet derfra, ligger sammen og indberetter, det samme gør du, ved alle de fakturaer du har udskrevet, da de skal indeholde moms. (moms skal være udspecificeret). Og det er de to tal der skal indberettes.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:04

Tak for de supergode svar.

Hvis jeg har haft omkostninger til virksomheden før jeg officielt fik den registreret kan jeg så trække disse fra?

Hvor på siden skal jeg registrere moms? Er der en som kan komme med et screenshot eller skrive nøjagtigt hvor jeg skal indberette?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:13
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)