Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Muligheder for (snart)arbejdsløs webudvikler

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften alle.

Min svoger som er webudvikler med Microsoft teknologier,
står overfor en lidt underlig tid.
Han har arbejdet for et lille firma som ene webudvikler, 
samtidigt med at han har haft sin egen virksomhed med at drive en hjemmeside.

Det underlige er at hans hjemmeside ikke længere giver nogen omsætning,
og samtidigt sker der det at der om 3 måneder ikke længere er brug for ham
i det firma han er i.

Dvs. arbejdsløs om 3 måneder som webudvikler.
Han betaler ikke til a kasse eller fagforening.

Med jeres erfaring i betragtning, hvad vil I mene hans bedste muligheder er?

Han vil helst fortsætte som, i hvert fald semi selvstændig. Men hvis
eneste mulighed er et nyt webudvikler job, må det være det.... 
Han vil have den bedste mulighed. 

Hvad ville I selv gøre?
og Hvad ville I anbefale ham at gøre. 

God aften til jer alle.

Tilmeldt 3. Dec 10
Skrevet kl. 13:57
Nu kom indlægget sent, så der var ret få online sikkert.
Så jeg prøver igen.

Nogle ideer?

Er freelance stabilt nok?
Vikariater?
Selvstændig webbygger?

Tak
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 14:48

Han må finde noget beskæftigelse der kan kompencere for hans tab af indtægt fra webudvikler jobbet.

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 133
Fra  Korn Solutions v/Matias Korn Skrevet kl. 15:10

Hvis han kan sit kram, skal han ikke bekymre sig så meget, men søge efter et nyt job. Folk der udvikler i asp.net/c#/wpf er der stor mangel på arbejdsmarkedet pt, så det bar med at give den en skalle og skrive en masse ansøgning. Ved siden af kan han gå igang som freelancer og indtil han har en stabil indkomst fra freelance arbejdet, så blive ved med at være fastansat et sted. Det vigtigste af alt er jo og være økonomisk dækket :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 19:37

Han skal da blive ved med at have sit eget ved siden af. Hvis han lavet Microsoft teknologier skulle der ikke være problemer med at få et job. Kender det samme fra min lillebror, han laver det samme, blev fyret og inden for 14 dage var han til 3 jobsamtaler, hvor han fik det ene, og et af de andre steder han va ville også have fingre i ham. Det er intet problem at få job. Jeg får dagligt 2-3 jobs i indbakken kun i Microsoft teknologier (din svoger skal melde sig på jobindex).

Hvis ikke han har netværket i orden eller bor evt. i hovedstadsområdet, er det svært at lave freelance. Men det er langt det sjoveste og kan hjælpe ham med at satse mere på sin egen butik.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 3. Dec 10
Skrevet kl. 22:31
B. Hvarregaard:

Han skal da blive ved med at have sit eget ved siden af. Hvis han lavet Microsoft teknologier skulle der ikke være problemer med at få et job. Kender det samme fra min lillebror, han laver det samme, blev fyret og inden for 14 dage var han til 3 jobsamtaler, hvor han fik det ene, og et af de andre steder han va ville også have fingre i ham. Det er intet problem at få job. Jeg får dagligt 2-3 jobs i indbakken kun i Microsoft teknologier (din svoger skal melde sig på jobindex).

Hvis ikke han har netværket i orden eller bor evt. i hovedstadsområdet, er det svært at lave freelance. Men det er langt det sjoveste og kan hjælpe ham med at satse mere på sin egen butik.

Tak for svaret. Han vil helst undgå en lignende fuldtidsstilling. Deltid ville passe ham fint. Hvordan er det egentligt med deltidsstillinger i den branche?

Hvad er bedste vej til at blive freelancer.? Skal man gå igennem bureauer, eller hvad?
Han bor i hovedstadsområdet, så det er i orden. Netværket er ikke specielt stort så vidt jeg kan forstå.

Hvad jeg kan forstå på ham så vil han gerne bygge sin online forretning/shop op igen, så det bliver hans primære indtægtskilde. Derfor vil han ikke bindes af et fuldtids arbejde... Selvom det nok kan blive nødvendigt.

Har du / er du freelance?
Tilmeldt 3. Dec 10
Skrevet kl. 22:36
Matias Korn - matiaskorn.dk:

Hvis han kan sit kram, skal han ikke bekymre sig så meget, men søge efter et nyt job. Folk der udvikler i asp.net/c#/wpf er der stor mangel på arbejdsmarkedet pt, så det bar med at give den en skalle og skrive en masse ansøgning. Ved siden af kan han gå igang som freelancer og indtil han har en stabil indkomst fra freelance arbejdet, så blive ved med at være fastansat et sted. Det vigtigste af alt er jo og være økonomisk dækket :)

Tak for dit svar.
Hvad mener du med freelancer? Jeg troede det var en som sad f.eks. 2 måneder hos en kunde...
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:47

lewis:

Tak for dit svar.
Hvad mener du med freelancer? Jeg troede det var en som sad f.eks. 2 måneder hos en kunde...

Jeg har da arbejdet som freelancer i årevis, eller underleverandør som man kalder det når man har fået ansatte..

Det er jo bare i princippet at man kontakter en række reklamebureauer med visitkort (en moderne kompetance beskrivelse), og nogle gode start tilbud! Og så er han igang...

Det tager ham nok 3-6 måneder at få en okay indtægt hvis han kæmper hårdt, men det er da bedre end 0 kr :-)

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 22:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

freelancer er en person der har egen virksomhed og påtager sig opgaver for andre men er ikke ansat hos virksomheden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:58

Michael_N:

freelancer er en person der har egen virksomhed og påtager sig opgaver for andre men er ikke ansat hos virksomheden.

Lige præcis :-) Læs eventuelt mere på WikiPedia :)

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)