Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man betale skat til Danmark som landeløs?

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Henrik Koudahl:

Jack:
Vil bare nævne, de ihværtsættere som bor fast i udlandet bla. USA brokker sig over hvis de besøger Danmark og de bare tager deres mobil eller svare en firma mail mens de er i danmark vil skat ha penge, der for holder de sig væk fra Danmark så hvit muligt :-(((

ULV ULV, Kom nu den and er blevet aflivet for længe siden. Det nævnte har relevans for iværksættere med rådighed over egen bolig i Danmark - og det er ikke tilfældet i denne tråd.

/Henrik

Har en ven som bor uden for eu, han arbejder for en dansk firma som lastbil chaufø. Han er skatte fri i Danmark, meen bare ikke når han køre gennem Danmark for eks at komme til Norge så skal han betale skat af de penge han tjener ved at køre igennem Danmark :-( sååå jeg ven nu ikke helt om den er

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:34

Jan Kristoffersen:

Endvidere, hvilke lande har du opholdt dig?

Det første der skal afgøres, er jo hvilke landes lovgivning, der skal anvendes når din situation skal analyseres.

Enig med Jan. Der er kun en ting at gøre. Få lavet en oversigt over de lande, som du har været i og udført arbejde i samt få set hvad dobbeltbeskatningsaftalerne siger mellem den enkelt lande.

Problemet er her at det ikke er muligt for myndighederne at kontrollere hvor du reelt har udarbejdet dine apps.  For nemheds skyld ville jeg  selv vælge at lade mig beskatte i det land, som jeg ville opholde mig i på udbetalingstidspunktet.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:42

Jack:
han arbejder for en dansk firma som lastbil chaufø

Det er en helt anden problematik. Din ven arbejder for et firma som har fast driftsted i Danmark. Det er en helt anden problematik end rådighed over egen bolig.

Fra Mern
Tilmeldt 21. Apr 08
Indlæg ialt: 144
Fra  bar-udlejning.dk Skrevet kl. 15:16
Jan Kristoffersen:
Jeg vil råde dig til, at få det punkt fuldstændig afklaret med SKAT, så¨de ikke
senere anlægger det synspunkt, at din fulde danske skattepligt aldrig er ophørt

Og så husk for guds skyld at få det på skrift hvis de alligevel skulle have indsigelser efterfølgende.

Udlejning af bartendere til din fødselsdag, firmafest, julefrokost eller bryllup.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:08

phh1973:
g indsendte en slutopgørelse til dem som de beder om når man fraflytter

Afsluttende ansættelse og nedenstående skema skal indsendes før SKAT slipper taget i en...

http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=54687

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 16:08

phh1973:
Det kan også nævnes at jeg har opholdt mig nogen måneder i Danmark også siden jeg rejste hvor jeg har kodet lidt på min laptop (fint under 3 mdr/180 dages regler).

Du er fuldt skattepligtig i Danmark.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:11

Jesper:

Hvad bygger du det på?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:38

Henrik Koudahl:
Problemet er her at det ikke er muligt for myndighederne at kontrollere hvor du reelt har udarbejdet dine apps.  For nemheds skyld ville jeg  selv vælge at lade mig beskatte i det land, som jeg ville opholde mig i på udbetalingstidspunktet.

Jeg er helt enig her i...

Du er simpelthen nødt til at vælge et land at lade dig beskatte i - ellers bliver det meget papirarbejde, at skulle lade sig beskatte i måske mange forskellige lande.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:40

Jesper:

phh1973:
Det kan også nævnes at jeg har opholdt mig nogen måneder i Danmark også siden jeg rejste hvor jeg har kodet lidt på min laptop (fint under 3 mdr/180 dages regler).

Hvis han ikke har nogen videre tilknytning til Danmark, og derudover driver sit firma som et offshore selskab, så har jeg sgu svært ved at se at han skulle være fuldt skattepligtig i Danmark.. Hvorfor skulle han være det, fordi han taler dansk eller?? :)

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 16:56

Hej Henrik og Jannik

Han er dansk statsborger. Han skriver han har 'forladt Danmark', men det er ikke tilfældet. Trådstarter har taget en oplevelsestur med laptoppen og er ikke flyttet til et andet land. Han har arbejdet 'nogle måneder' i Danmark hvor jeg antager han ikke har boet på hotel? Han er tydeligvis skattepligtig i Danmark, hvor hans livsinteresser er.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)