Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man betale skat til Danmark som landeløs?

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
Du skal udfylde en 'Erklæring om bopælsforhold ved fraflytning', blanket 04.029 og sende den til dit nuværende danske skattecenter. Men måske kan du bare skrive til SKAT de vrøvler (ligesom mig) og så er sagen klaret.

Sjovt nok er jeg i kontakt med Skat og de har nu aldrig nævnt blanket 04.029 for mig?

/allan

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 08:22

Jesper:
Du skal udfylde en 'Erklæring om bopælsforhold ved fraflytning', blanket 04.029 og sende den til dit nuværende danske skattecenter.

Hej Jesper

Jeg takker for oplysningen og har nu fundet den blanket online, men nu bliver jeg helt i tvivl om hvad mit lokale skatte center er, det må næsten være det sidste sted jeg boede i dk !?!

Jeg var nu overbevist om at skat trak mine personlige info fra folkeregisteret men sådan er det åbenbart ikke længere.

/allan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:32

Jep... Da jeg fraflyttede DK, var min sidste bopæl Kongens Lyngby, derfor er mit tilknyttede skattecenter i nærum :-)

Hvis du logger ind med tastselv på skat, så kan du sikkert også se det i sidste opgørelse, både forskuds og årsopgørelse... Så vidt jeg husker :)

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 12:42

Hej Allan, Jannik, trådstarter m.f.

Som sagt er jeg igang med at undersøge det praktiske omkring udflytning og den mest centrale var netop blanket 04.029 :) Jeg forventer indsendelsen starter den helt sture undersøgelse fra SKAT.

Men jeg ville gerne høre noget omkring andre praktiske ting fra jer:

- Er der noget der overraskede jer meget, som man skal være særlig opmærksom på?

- Er de praktiske ting i Danmark ligesom når man flytter regionalt? (aflæs+afmeld el, vand osv. osv)?

- Savner i Danmark?

:)

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper,

Når man først har fået en rødregering, kan man da ikke komme langt nok væk ;-)) Spøg til side!

Jesper:
- Er der noget der overraskede jer meget, som man skal være særlig opmærksom på?

Det værste var faktisk sproget! Jeg kan forstå tysk, taler flydende engelsk og dansk - men Svensk ligefrem det havde jeg ikke prøvet da jeg besluttede for at flytte... Det tog mig over et år at tage mig sammen til at flytte til den anden side af Sundet - men nu har jeg da heldigvist lært at forstå dem :-)

Det var meget nemt, at melde flytning på Skatteverkets kontor i Malmö! Og de var uhyr venlige! Generelt har de virkeligt forstået at service niveauet tiltrække mennesker.

Jesper:
- Er de praktiske ting i Danmark ligesom når man flytter regionalt? (aflæs+afmeld el, vand osv. osv)?

Ingen forskel overhovedet! :-) Men okay, jeg flyttede også kun til Malmö :-)

Jesper:
- Savner i Danmark?

Ikke det fjerneste... Flytter jeg fra Malmö, så bliver det kun endnu længere væk fra DK :-) Tror da nok jeg beholder mit danske pas, som et minde - but thats it! :-)

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)