Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

alternativ finansiering !

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 263
Fra  Tæppebutikken.dk Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lagt en føler hos et par banker for at finde noget finansiering.Det vedrører køb af en igangværende butik hvor jeg selv kan komme med noget kapital og i løbet af 5-6 år kan have betalt det hele ud. Begge steder blev jeg høfligt afvist fordi jeg bl. a.ikke kunne dokumentere en fremtidig indtjening(hvad har de forestillet sig *G* ) Den ene bank foreslog mig dog at kontakte en konkret person som er ekspert i at skaffe finasiering  til virksomheder som den jeg påtænker. Er der nogen som har kendskab til sådanne alternative finasieringskilder og hvilke ulemper der kan være ved dem ?

Tilmeldt 13. Oct 11
Fra  Tæppebutikken.dk Skrevet kl. 22:16

Jeg prøver lige at spørge igen ?

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 22:50

Jeg kan foreslå dig at kontakte www.brightness.dk  De holder til i Roskilde, men jeg mener at han dækker hele landet.

mvh

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:00

Læs dette med et smil!! :-)

Men hvis jeg går op til en tilfældig bank og spørg om jeg kan låne 500.000 kr eller 3 mill.. Jeg ved ikke hvad jeg vil tjene - så er der klart at jeg vil få et nej.

Men hvis du gør dit forarbejde ordenligt, så har du gode chancer.. Ved naturligvis intet om din kredithistorik, eller beløbet du vil låne..

Men ofre de tusind kroner en revisor koster, og få ham til at hjælpe dig med at udarbejde et ordenligt budget for år 1,2,3,4 - ganske enkelt estimeret indtjening og udgifter. En hel konkret plan.

Vil faktisk anbefale at i laver 2 budgetter, en til banken, og en mere optimistisk til dig selv.. Den til banken er lige nok til at overbevise dem om det - og de tal SKAL du holde.. Den mere optimistiske er din rigtige plan, som giver mere i kassen end banken forventer.

Gør du det, så er banklånet sikkert en form sag - hvis ellers det er realistisk :)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:10

Man kan naturligvis ikke dokumentere en omsætning, som endnu ikke har fundet sted. Men kan du ikke vise omsætningstal fra de seneste år butikken har eksisteret, og så bruge disse tal til at lave et fornuftigt budget for de kommende år, helst sammen med en revisor?

Det er jo en kørende forretning, så du har jo nogle rigtige tal at arbejde med. Det er da ikke et skidt udgangspunkt.

Mvh Carsten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:12

Carsten Jacobsen:
Det er jo en kørende forretning, så du har jo nogle rigtige tal at arbejde med. Det er da ikke et skidt udgangspunkt.

Ja med det som dokumentation - så skal det relativt nemt kunne lade sig gøre :-)

Bankerne har jo masser af penge, som de hellere end gerne vil låne ud - det kræver bare at du kan overbevise dem om at det er renttabelt for dem, at du kan tilbage betale det skyldige :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 23:26

Spændende debat I har gang i. Jannik har fat i noget af det rigtige.

Jeg har skrevet et blogindlæg, som mulighed kan hjælpe, når du søger kapital i bankerne.

Sådan vurderer banken din virksomhed

Håber det kan bruges.

Godt nytår.

De bedste hilsner
Kim 

Tilmeldt 13. Oct 11
Fra  Tæppebutikken.dk Skrevet kl. 23:10

Hej ! Tak for svarene. Som nævnt var det en føler for at finde ud af hvor jeg står.

Jeg fornemmer på jer at det ikke er helt håbløst og det er da godt at høre og jeg har bestemt heller ikke opgivet på den baggrund.

Jeg hører gerne flere erfaringer om kapitalfremskaffelse.

Godt nytår

ulven

Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:53

Jeg har ikke sådan et kendtskab, men forsøger selv at skaffe kapital i øjeblikket og kan ikke låne nogen steder. Kontaktede du den pågældene?

Hilsen Christina

Tilmeldt 13. Oct 11
Fra  Tæppebutikken.dk Skrevet kl. 22:42

Hej !

Min oprindelige plan var at starte selv fra bunden. Så fik jeg lige pludselig mulighed for at købe noget eksisterende som kører fornuftigt.

Mit hjerte banker mest for at starte selv så jeg får præcis det jeg selv vil, så det er det jeg har valgt at forfølge nu. Det er den billigste løsning men også den mest usikre. Uanset hvad det ender med skal jeg ud og skaffe kapital og det bliver spændende om det lykkes. Men jeg er så langt med mine planer at jeg forventer at jeg har en afklaring i løbet af februar. Jeg får noget iværksætterrådgivning via kommunen og jeg har googlet den pågældende person. Således fandt jeg ud af at han er en brik i det store netværk så måske får jeg fat i ham ad den vej og ellers vil jeg kontakte ham hvis jeg ikke finder en løsning.

Det er ikke nemt at sætte tal på hvor stort et varelager man f.eks behøver, men jeg forventer at have ca. 30-50% af den kapital jeg skal bruge. Resten skal jeg skaffe. Iøvrigt er det også frygtelig svært at sætte tal på en omsætning. I princippet kan man jo have en markedsandel på 0-100% i et område hvor alle kører ud fordi der ikke er en lokal forhandler.

Jeg hører stadig gerne andres erfaringer. Gode som dårlige. Finansiering er helt sikkert en problemstilling som mange kæmper med eller får folk til at opgive.

mvh ulven.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)