Ja, jeg har rimeligt svært ved at finde en enkel difination omkring det..
Er det ikke en tekst, som måske omhandler Guides for begyndere. - Skal man så ikke bare flette den sætning, og ord som har relevans til Guides for begyndere,ind i teksten en del gange?
seo-tekster er et buzz-word som ikke har hold i virkeligheden. Søgemaskinerne er nu så avancerede så de går efter rigtige tekster. Hvis du vil have skrevet tekster så skriv dem som du selv vil læse dem. Det er det bedste på længere sigt.
Der er mange der blev ramt af en Google opdatering fordi de havde fokuseret på SEO tekster og ikke på BRUGER tekster.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
seo-tekster er et buzz-word som ikke har hold i virkeligheden. Søgemaskinerne er nu så avancerede så de går efter rigtige tekster. Hvis du vil have skrevet tekster så skriv dem som du selv vil læse dem. Det er det bedste på længere sigt.
Der er mange der blev ramt af en Google opdatering fordi de havde fokuseret på SEO tekster og ikke på BRUGER tekster.
Min overbevisning er at tekster skal skrives til mennesker, men at man skal have søgemaskinerne i baghovedet.
Niels Henriksen:
Hvis du vil have skrevet tekster så skriv dem som du selv vil læse dem
Der vil jeg sige som din målgruppe vil læse dem. Hvis du selv bruger et ord, men at du kan se at ordets synonym bliver Googlet meget mere. Kan det være en god idé at bruge synonymet (Eller variere)
Det er noget man kalder sine tekster for at få flere kunder i butikken.
Det passer nu ikke helt, men det er rigtigt at der er mange "billig" SEO tekst forfattere som ikke aner noget om SEO, og alligevel tilbyder SEO tekster, fordi de tror de bare handler om at indskrive nogle søgeord, som kunden definere, uden at hverken kunden eller forfatter tænker over om det reelt set er de korrekte ord som der kommer et fokus på.
En dårlig (gammeldags) SEO-tekst er en der er skrevet til google og som bare er noget ligegyldigt indhold der eventuelt skal uploades til en eller anden ligegyldig artikeldatabase.
Eftersom Google har langt mere fokus på sociale medier i dag i forhold til for 3 år siden er en SEO-tekst i dag lange mere defineret efter hvilket medie den skal ramme.
En god SEO tekst er så interessant og har så meget kant at folk deler den på Facebook, twitter, linkedIn osv. Det givet MEGET mere boost til rankings end en eller anden lige gyldig artikel på en artikledatabase.
En sådan artikel kan sagtens bindes sammen med en mere objektiv artikel der beskriver den ydelse man gerne vil op på, så man udnytter en artikels buzz som er skrevet mere frækt til at booste en mere objektiv ydelsesbeskrivelse et andet sted på sit site eller på en helt anden side.