Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er seo-tekster helt præcist?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 589
Fra  Florence Marketing Føns.com Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

Føns:

Det er noget man kalder sine tekster for at få flere kunder i butikken.

Det passer nu ikke helt, men det er rigtigt at der er mange "billig" SEO tekst forfattere som ikke aner noget om SEO, og alligevel tilbyder SEO tekster, fordi de tror de bare handler om at indskrive nogle søgeord, som kunden definere, uden at hverken kunden eller forfatter tænker over om det reelt set er de korrekte ord som der kommer et fokus på.

MVH Kim

Det var en joke..

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:53

Føns:

KTJ-Media.dk:

Føns:

Det er noget man kalder sine tekster for at få flere kunder i butikken.

Det passer nu ikke helt, men det er rigtigt at der er mange "billig" SEO tekst forfattere som ikke aner noget om SEO, og alligevel tilbyder SEO tekster, fordi de tror de bare handler om at indskrive nogle søgeord, som kunden definere, uden at hverken kunden eller forfatter tænker over om det reelt set er de korrekte ord som der kommer et fokus på.

MVH Kim

Det var en joke..

ok... den fangede jeg ikke lige :)

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:59

Eksempel.
Hvis jeg nu havde en blog om at tjene penge, ikke?
Så var en SEO-tekst i mit tilfælde en hvor jeg får nævnet ordet ''penge'' og sætningen ''Tjen penge'' - samt andre ord som folk vil søge på, som har realitet til at ''Tjene penge''?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:01

Thomas Frost:

SEO tekster spænder meget vidt.

En dårlig (gammeldags) SEO-tekst er en der er skrevet til google og som bare er noget ligegyldigt indhold der eventuelt skal uploades til en eller anden ligegyldig artikeldatabase.

Eftersom Google har langt mere fokus på sociale medier i dag i forhold til for 3 år siden er en SEO-tekst i dag lange mere defineret efter hvilket medie den skal ramme.

En god SEO tekst er så interessant og har så meget kant at folk deler den på Facebook, twitter, linkedIn osv. Det givet MEGET mere boost til rankings end en eller anden lige gyldig artikel på en artikledatabase.

En sådan artikel kan sagtens bindes sammen med en mere objektiv artikel der beskriver den ydelse man gerne vil op på, så man udnytter en artikels buzz som er skrevet mere frækt til at booste en mere objektiv ydelsesbeskrivelse et andet sted på sit site eller på en helt anden side.

Hvornår har du sidst delt et link omhandlende cykelpumper, hårklemmer eller toupeer for mænd på FB, linkedin eller twitter?

Jeg ville rigtig gerne sætte en fantastisk dygtig journalist til at skrive en artikel til 300 USD, hvis den bliver delt på de sociale medier... Men hvis man ikke lige beskæftiger sig med vold, sex, gossip eller EU-krisen, så er det vel reelt 300 USD, jeg smider ud af vinduet? 

Det virker lidt letkøbt, når folk siger, at man bare lige skal starte en lavine på de sociale medier. Langt de fleste mennesker beskæftiger sig med praktiske (læs kedelige) ting, som ikke har en chance på de sociale medier. 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:32

JonasJ:
Hvornår har du sidst delt et link omhandlende cykelpumper, hårklemmer eller toupeer for mænd på FB, linkedin eller twitter?

Det er ikke ofte folk har succes med at skrive noget der bliver delt, men der er heller ikke mange der gør forsøget.

JonasJ:
Jeg ville rigtig gerne sætte en fantastisk dygtig journalist til at skrive en artikel til 300 USD, hvis den bliver delt på de sociale medier... Men hvis man ikke lige beskæftiger sig med vold, sex, gossip eller EU-krisen, så er det vel reelt 300 USD, jeg smider ud af vinduet? 

Kommer an på hvor god du er til at "kante" tingene.

JonasJ:
Det virker lidt letkøbt, når folk siger, at man bare lige skal starte en lavine på de sociale medier. Langt de fleste mennesker beskæftiger sig med praktiske (læs kedelige) ting, som ikke har en chance på de sociale medier. 

Har du set nogen der skriver at man bare lige skal starte en lavine da? I øvrigt har SEO-værdien ikke bare noget at gøre med at starte en lavine. Hvis du skriver en artikel som blot bliver delt 50 gange og folk der måske kommenterer på den rundt omkring har du allerede vundet meget.

Selvom jeg kan se du har givet op på forhånd så får du lige en fra mine bookmarks her:

http://www.seomoz.org/blog/3-steps-to-social-seo-for-your-boring-ass-clients

Et hurtigt eksempel er en af mine kunder der uddanner skades- og massageterapeuter. Her op til jul sad vi og hyggesnakkede lidt og jeg foreslog ham at skrive en artikel med henblik på sociale medier der skulle hedde noget med "Giv mig julemassage skat", som par kunne skrive på partnerens væg med instruktioner i en god gang julemassage.

Omkring cykelpumper kunne man måske lave en artikel med billeder der omhandler 10 måder at bruge en cykelpumpe på. Det skulle selvfølgelig være helt outrerede ting. Tupeer til mænd er næsten for let. Behøver jeg sige mere end 10 sexede piger med herretupé?

Der er ingen der siger det er nemt eller kun skal være tekst, men facebookbuzz kan også skabes for "kedelige" produkter hvis man er lidt kreativ og vil brugen tiden og pengene på at udføre det.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 13:46

@Thomas Frost

Blander du ikke dine "rigtige artikler" og "seo artikler" sammen?

Jeg kan forstå at hvis jeg har en blog om massage så skriver jeg en rigtig god artikel til min massage side, som er minded mod sociale netværk. Den har jeg stor interesse i at dele med sociale medier, da det giver en masse besøgende til min side som måske konverterer på den ene eller den anden måde.

Jeg forstår dog ikke at du vil skrive den samme gode artikel og smide den på en af dine seo blogs/artikeldatabase og så stadig dele den gennem sociale medier? Det giver vel netop ikke dine kunder noget, du har vel ikke behov for at trække en masse besøgende til denne side (jo du har, men måske ikke med denne artikel?)

Ville de artikler du nævner ikke være beregnet til at blive placeret på din massage side?

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:55

B. Hvarregaard:
Blander du ikke dine "rigtige artikler" og "seo artikler" sammen?

Nej, SEO-artikler er langt mere end bare gammeldags SEO-artikler hvor man skriver nogle bestemt ord man gerne vil ranke på. Som jeg skrev tidligere er SEO-artikler i dag alt lige fra de gammeldags til dem der skrevet for at tiltrække likes, kommentarer og delinger på Facebook da dette jo er blevet en ranking faktor.

B. Hvarregaard:
Jeg forstår dog ikke at du vil skrive den samme gode artikel og smide den på en af dine seo blogs/artikeldatabase og så stadig dele den gennem sociale medier? Det giver vel netop ikke dine kunder noget, du har vel ikke behov for at trække en masse besøgende til denne side (jo du har, men måske ikke med denne artikel?)

Jeg har interesse i at en artikel der ligger på min side bliver delt og kommenteret en masse på Facebook, da dette er en rankingfaktor. Jeg har ikke nødvendigvis lavet den for at give mine kunder noget, jeg har lavet den for at tiltrække de ting de hjælper på mine rankings.

Jeg har ikke tænkt mig at skrive en superfed artikel og lægge den på en eller anden lige gyldig artikeldatabase.

Artiklen ville jeg enten lægge direkte på det domæne jeg optimerer eller en blog jeg kontrollerer som bruges til optimering af det domæne.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:08

Ingen der ville svare på mit eksempel..

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:22

Casper Jensen:

Eksempel.
Hvis jeg nu havde en blog om at tjene penge, ikke?
Så var en SEO-tekst i mit tilfælde en hvor jeg får nævnet ordet ''penge'' og sætningen ''Tjen penge'' - samt andre ord som folk vil søge på, som har realitet til at ''Tjene penge''?

Det er korrekt, men det er noget forsimplet sat op.

Selvfølgelig skal man nævne hovedsøgeord 3-5 gange pr 100 ord, samt relaterede søgeord/fraser i mindre stil. Men man skal i højere grad skrive teksterne til brugerne, og gøre den interessant for brugerne, for på den måde at skabe en tekst som vil blive linket til, snakket om på nettet etc.

Yderligere er det vigtigt at man foretager en søgeordsanalyse hver gang man vil skrive en ny tekst som skal omhandle et andet emne, da man ellers vil famle lidt i blinde, hvilket tit resulterer i at tekster bliver skrevet og effekten bliver minimal, en søgeordsanalyse vil skabe en tekst som er endnu bedre i forhold til SEO.

Der er så mange elementer i det at lave en tekst, og der er lige så mange i det at lave en tekst som er optimeret til søgemaskinerne. så det er svært bare sådan lige at sige: sådan skal en SEO tekst være, og sådan skal den opbygges etc. da det er meget forskelligt fra situation til situation. Men ovenstående er meget generelt for dem alle.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 14:38

Thomas Frost:
Jeg har interesse i at en artikel der ligger på min side bliver delt og kommenteret en masse på Facebook, da dette er en rankingfaktor

Er det netop ikke det du vil gøre på din "hovedside", det vil sige den side hvor kunder kan købe osv. Hvorfor smide den på fx. en artikeldatabase? Vil du øge din serp ranking på disse sider/domæner (artikelbaserne) også?

Thomas Frost:
Jeg har ikke nødvendigvis lavet den for at give mine kunder noget, jeg har lavet den for at tiltrække de ting de hjælper på mine rankings.

Er det ikke lidt imod princippet du netop skriver om, at du vil give værdi?

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)