Hvornår har du sidst delt et link omhandlende cykelpumper, hårklemmer eller toupeer for mænd på FB, linkedin eller twitter?
Det er ikke ofte folk har succes med at skrive noget der bliver delt, men der er heller ikke mange der gør forsøget.
Jeg ville rigtig gerne sætte en fantastisk dygtig journalist til at skrive en artikel til 300 USD, hvis den bliver delt på de sociale medier... Men hvis man ikke lige beskæftiger sig med vold, sex, gossip eller EU-krisen, så er det vel reelt 300 USD, jeg smider ud af vinduet?
Kommer an på hvor god du er til at "kante" tingene.
Det virker lidt letkøbt, når folk siger, at man bare lige skal starte en lavine på de sociale medier. Langt de fleste mennesker beskæftiger sig med praktiske (læs kedelige) ting, som ikke har en chance på de sociale medier.
Har du set nogen der skriver at man bare lige skal starte en lavine da? I øvrigt har SEO-værdien ikke bare noget at gøre med at starte en lavine. Hvis du skriver en artikel som blot bliver delt 50 gange og folk der måske kommenterer på den rundt omkring har du allerede vundet meget.
Selvom jeg kan se du har givet op på forhånd så får du lige en fra mine bookmarks her:
http://www.seomoz.org/blog/3-steps-to-social-seo-for-your-boring-ass-clients
Et hurtigt eksempel er en af mine kunder der uddanner skades- og massageterapeuter. Her op til jul sad vi og hyggesnakkede lidt og jeg foreslog ham at skrive en artikel med henblik på sociale medier der skulle hedde noget med "Giv mig julemassage skat", som par kunne skrive på partnerens væg med instruktioner i en god gang julemassage.
Omkring cykelpumper kunne man måske lave en artikel med billeder der omhandler 10 måder at bruge en cykelpumpe på. Det skulle selvfølgelig være helt outrerede ting. Tupeer til mænd er næsten for let. Behøver jeg sige mere end 10 sexede piger med herretupé?
Der er ingen der siger det er nemt eller kun skal være tekst, men facebookbuzz kan også skabes for "kedelige" produkter hvis man er lidt kreativ og vil brugen tiden og pengene på at udføre det.