Hej Kloge folk :-) Jeg er indehaver af www.riisvang.dk (Et rengøringsfirma i Aarhus) Jeg er gennem tiden blevet kontaktet af adskellige "dygtige seo folk", som mener at de kan få min side fra side 5-6 hvor den er nu og frem til måske side 1. På et søgeord som f.eks. "Erhvervsrengøring Aarhus". Det gør de selvfølgelig ikke gratis - og det er også helt ok. Men jeg fatter bare ikke, hvordan det kan lade sig gøre. Og her tænker jeg ikke på teknink, ordvalg osv. Men jeg tænker - hvordan kan det lade sig gøre. Der er vel plads til max 10-15 resultater på side 1. Og hvis vi nu antager at der er 10 - 15 andre udbydere af erhvervsrengøring i Aarhus, som har samme ønske som jeg har, og de har entreret med et seo firma, som er mindst lige så dygtig som mit ...... hvad sker der så :-) Der vil vel altid være nogen som skubber andre ned på listen? - Og hvordan kan et seo firma love mig, at de til stadighed vil og kan sørge for at have mig på toppen på side 1? Uforstålig for mig. Men måske der er en klog - men ssamtidig pædagoisk person :-) som kan forklare mig det. Det med de indvikelde tekniske termer, er ikke rigtig mig :-) På forhånd tak Birger |
Hej Birger
Indtil videre har du gjort noget MEGET fornuftigt... nemlig undladt at sige ja til en aftale.
Så langt så godt :)
Skal jeg lige kort forklarer hvordan du kommer frem, så er det den enkelte søgemaskine der vurdere hvad der er bedst for personen der søger. Så for at bevæge sig frem af, skal man fodre søgemaskinen med det som det den kan lide.
Nogle kan lide at andre har linket til din side
Nogle kan lide at det der søges på står på din side
osv osv osv
Alle disse forskellige parameter gør så at søgemaskinen fx google, prioritere din side på Google.
Mit råd til dig er at indhente VIDEN. Viden om SEO og hvordan du kommer op i søgemaskinerne. Kun sådan vil du kunne ansætte de rigtige til at få dig op i resultaterne og kun sådan kan du lave en aftale der er win/win,
Den viden kan du hente via bøger, på nettet osv.
Håber det hjalp dig lidt videre Birger.