Stop en halv - husk at skelne mellem generel søgemaskineoptimering, og optimering af en Google Places profil. Som jeg siger i videoen, skal du nøje overveje, om du skal inkludere et søgeord i din Google Places profil ift. risikoen for at få den suspenderet midlertidigt. Men det betyder ikke at man overhovedet ikke må bruge søgeord i et domænenavn, som er ejet af samme firma som har en Google Places profil. Du får ikke noget ud af at købe et domænenavn, for bare at redirecte det til din side - det er der ikke nogen værdi i. Brugen af sådanne domæner, kan enten være nyttige ifm. med hvis du ønsker at fylde mere på Google (og dermed både ranker med din hovedhjemmeside, og den nye på samme søgning - og dermed fylder 2-3 pladser på side 1, end 1-2 pladser), eller som led i linkbuildingen. Selvfølgelig er det noget som kræver ressourcer, at opretholde 2 sider fremfor kun en enkelt side - men ofte kan det være en fordel. Det er også helt fint til start at holde fokus på kun en enkelt side - men så gør dig for guds skyld selv en tjeneste, at købe gode domæner i takt med at du finder dem - også selvom at der kun er en chance for at du vil bruge dem i fremtiden. Igen: domæner koster 45 kr om året - ikke noget der vælter budgettet. / Emil |