Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette double context? eller hvornår er det?

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:
Ved ikke hvad jeg hvde spist i går, siden jeg ikke kunne læse.

he, ja sjovt som fødevarer kan påvirke øjnene - kender det godt! Smile

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Tønder
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 148
Fra  KATRINESkøkken.dk Skrevet kl. 11:07

Kan ikke helt blive klog på jeres diskution :-)

Hvad er forskellen på Canonial URL og No index?

Og det jeg kan forstå at i forslår er at jeg laver SEO på et sæt af mine fronte og henviser til at men kan få denne låge i 21 andre fronte på siden? Og så lave en canonial url på resten?

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:12

Johnny Nørgaard:

Kan ikke helt blive klog på jeres diskution :-)

Hvad er forskellen på Canonial URL og No index?

Og det jeg kan forstå at i forslår er at jeg laver SEO på et sæt af mine fronte og henviser til at men kan få denne låge i 21 andre fronte på siden? Og så lave en canonial url på resten?

Canonical URL tag bruges til at "pege" på en anden URL og fortælle at det er "hovedURL´en". Forestil dig 20 produkter med hver sin URL der alle peger på en URL.

NoIndex sættes på sider man ikke ønsker Google skal indeksere og dermed ikke skal vise i sit index.

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 142
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 18:28

Jeg er ikke SEO-geni, men dit problem virker, som det kunne være af almen interesse, da langt de fleste må have en tilsvarende problemstilling.

Mon ikke der er brug for et eksempel, som folk kan vejlede ud fra?

Hvad hvis du siger flg.:

kategoriside: kategori.html

produkt1-side: produkt1.html

produkt2-side: produkt2.html

produkt3-side: produkt3.html

Hvis man endvidere antager, at kategori-siden indeholder oplysninger a la: køkkenfronte, rød, grøn, blå osv. m. links til produktsiderne.

produkt1-siden indeholder beskrivelse og billede af rød front, produkt2-siden af grøn front, produkt3-siden af blå front.

Spørgsmålet kan da koges ned til: skal kategori-siden indekseres i google og/eller skal produktsiderne?

Hvis du vil undgå duplicate content, siger logikken mig, at det bør være kategori-siden, der indekseres, så produktsiderne udstyres med et noindex-tag eller gives en lavere prioritet i sitemap.xml (jeg ved ikke, om dette sidste er nok).

Besøgende vil da se din kategori-side og kan trykke på det/de relevante links. Problemet er så at få alle søgeordene til at stå i både kategori-sidens navn og title- og keywords-tags. Men det vigtigste er vel egentlig, at kategori-siden vises i google, hvis man søger på - hvad ved jeg - måske køkkenfronte?

Eksempel-navnene ovenfor er kun til at referere ud fra. Måske skulle kategori-siden hedde noget a la: køkkenfronte-mange-designs.html ell. lign. Produkt-siderne kunne så kaldes køkkenfront-rød.html og så fremdeles. Der er sikkert mange meninger om det, men så er der noget at forholde sig til.

Download WBlog - en gratis ASP.Net Blog engine. Version 2 nu frigivet.

Fra Tønder
Tilmeldt 14. Oct 10
Fra  KATRINESkøkken.dk Skrevet kl. 22:28

Hejsa William

Min side er bygget op sådan at man i menuen har mulighed for at vælgefronttype i en menu, feks grebsfri, grebsfri højglans, hvid lys eg osv. 22 menupunkter ialt. under hver af de punkter har jeg så en undermenu hvor man kan vælge hvilken skabstype man skal bruge feks. 60 cm underskab eller 40 cm skuffeskab. Men de underskab eller skuffeskabe er jo de samme under hver skabsfront, så derfor er der der 22 ens skabe med forskellige fronte.

Jeg bruger ikke variantmaster og varianter under mine skabe.

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 142
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 18:07

Hej igen.

Jeg er godt med på, at din virkelighed mere ser ud som:

kategori > produkt > kategori > kategori > produkt

Men du skrev i dit 1. indlæg, at du var ved at lave SEO - det er vel for at komme højere i Google og blive fundet?

For at undgå duplicate content er du nok nødt til at bruge noindex på siderne med skabe. Men er det på den anden side sandsynligt, at potentielle kunder vil google noget a la: "køkken hvid front underskab 40 cm skuffeskab". Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvad folk normalt søger efter, men det vigtigste er vel, at de kommer til din hovedside eller siden med f. eks. køkken/bryggers, hvor de kan klikke sig videre (og den er iøvrigt rigtigt overskuelig og pæn).

Måske skulle du starte lidt anderledes, og først bruge Googles adwords for at finde ud af, hvilke ting folk søger efter (jeg er ikke ekspert i det) og så sørge for at de relevante sider bliver indekseret.

En anden - og jeg antager praktisk uladesiggørlig - mulighed var at have en side med de forskellige skabstyper og derfra et link til undersider med de forskellige fronter - så ville siden med skabstyper kunne indekseres uden fare for DC.

Download WBlog - en gratis ASP.Net Blog engine. Version 2 nu frigivet.

Fra Tønder
Tilmeldt 14. Oct 10
Fra  KATRINESkøkken.dk Skrevet kl. 21:52

Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad forskellen på noindex og canonial er ? Nogen der kan hjælpe

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1747
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:05

Johnny Nørgaard:
Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad forskellen på noindex og canonial er ? Nogen der kan hjælpe

NOindex fortæller google, at du slet ikke vil have den side indexeret (set) af google, atlså at google bare skal ignorere den og slet ikke vise den i sine resultater.

Canonical fortæller google, at siden er en side magen til en anden og med canonical fortæller du også hvad det er for en.

Google får altså at vide, at du hellere vil have folk ind på din hovedside, frem for en underside.

Den helt store forskel ligger i følgende:

Alle de links og den Pagerank som en side har, bliver med canonical overflyttet til den side du peger den på. Har du 22 undersider, der peger på 1 hovedside med canonical links på alle undersiderne i head koden, ja så ryger alt godt fra de 22 over på din hovedside og den vil klare sig ekstra godt i søgeresultaterne.

Lige en bemærkning til den der vilde søgefrase der blev forslået. Det er ikke normalt at der benyttes specifikke søgninger.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Tønder
Tilmeldt 14. Oct 10
Fra  KATRINESkøkken.dk Skrevet kl. 22:25

Så i mit tilfælde lyder det til at det er canonial jeg skal bruge.

Men hvis jeg bruger canonial eller noindex og kun laver SEO arbejdet på en front feks min romantik front.

Kan man så ikke finde feks min grebsfri front på google?

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1747
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:38

Den side du sætter canonical ind på, vil forsvinde i google og den du peger dit canonical link tag på vil teoretisk stige lidt i google,.

Side med canonical link på = væk

Side du canonicaler til= forbliver i google og kan stige

Med noindex forsvinder den side du sætter koden på

Noindex bruges mest til at sætte på f.eks en login side

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)