Hejsa Jeg er ved at bikse rundt med en omgang SEO af min webshop KATRINESKoekken.dk. Jeg sølger køkken elementer hvor jeg har 22 forskellige fronte, og dermed 22 ens skabe med en anden front. Mit spørgsmål er så. Hvis jeg laver Meta beskrivelsen og titeltag er det så double context hvis jeg bruger den samme tekst og nøjes med at ændre front typen? Feks. Metabeskrivelse :"Mangler du en billig front i romantik til din intergrebare opvaskemaskine" "Mangler du en billig front i grebsfri til din intergrebare opvaskemaskine." Titletag: Opvaskerfront - Mangler du en front i romantik til din opvaskemaskine? Opvaskerfront - Mangler du en front i grebsfri til din opvaskemaskine? Og er det rigtig forstået at der må være 160 tegn i metabeskrivelsen og 67 tegn inkl mellemrum i titleltagen? |
naturligvis er det dublicate content - at du ændrer fonten, ændrer jo ikke på selve indholdet. Det gælder også selvom du skifter skriftfarve, skriftstørrelse osv.!!
Vedr. antal tegn:
64 tegn i title (selvom der altid har været en smule diskussion herom)
160 tegn i meta-description - men du skal tage højde for at danske specialtegn kan fylde mere end andre (f.eks. er æ=æ i HTML og tæller derfor nogle gange som 5 tegn i stedet). Derfor er min anbefaling 150 tegn i meta-description.