Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette double context? eller hvornår er det?

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Tønder
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 148
Fra  KATRINESkøkken.dk Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er ved at bikse rundt med en omgang SEO af min webshop KATRINESKoekken.dk.

Jeg sølger køkken elementer hvor jeg har 22 forskellige fronte, og dermed 22 ens skabe med en anden front.

Mit spørgsmål er så.

Hvis jeg laver Meta beskrivelsen og titeltag er det så double context hvis jeg bruger den samme tekst og nøjes med at ændre front typen?

Feks.

Metabeskrivelse :"Mangler du en billig front i romantik til din intergrebare opvaskemaskine"

"Mangler du en billig front i grebsfri til din intergrebare opvaskemaskine."

Titletag:

Opvaskerfront - Mangler du en front i romantik til din opvaskemaskine?

Opvaskerfront - Mangler du en front i grebsfri til din opvaskemaskine?

Og er det rigtig forstået at der må være 160 tegn i metabeskrivelsen og 67 tegn inkl mellemrum i titleltagen?

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 10:36

naturligvis er det dublicate content - at du ændrer fonten, ændrer jo ikke på selve indholdet. Det gælder også selvom du skifter skriftfarve, skriftstørrelse osv.!!

Vedr. antal tegn:

64 tegn i title (selvom der altid har været en smule diskussion herom)

160 tegn i meta-description - men du skal tage højde for at danske specialtegn kan fylde mere end andre (f.eks. er æ=æ i HTML og tæller derfor nogle gange som 5 tegn i stedet). Derfor er min anbefaling 150 tegn i meta-description.

Fra Tønder
Tilmeldt 14. Oct 10
Fra  KATRINESkøkken.dk Skrevet kl. 10:42

Tak for svaret

hmm frygtede det svar :-)

Er der ikke et SEO fif til hvordan man slipper for at lave 22 så forskellige meta tags?

Det er jo næsten en umulig opgave... Eller i hvertfald en meget krævende opgave.

Og vil huske 64 og 150 tegn

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2235
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 10:43

Hej, 

Når det  nu er en shop du har, så vil jeg helt klart IKKE vælge at gøre det på den måde du beskriver og her kommer grunden: 

Når folk søger efter dine produkter og bliver præsenteret for det i google søgningen, så er det vigtigt at lige netop din title og meta tag skiller sig ud fra konkurrenterne. 

Din title skal selvfølgelig indholde det primære søgeord som der optimeres til på den pågældende side og dernæst skal beskrivelsen virke som en slags "call to action" der får den søgende til at klikke på dit link i stedet for konkurrentens. Ved nogle webshops kan det f.eks være at man inkluderer "GRATIS fragt" i beskrivelsen eller "Spar op til 40%". 

Du kan se hvad dine konkurrenter gør ud af deres tags ved at lave en søgning på Google på det produkt du vil optimere på, her f.eks "opvasker front". Link til google søgning

Så er det bare at gøre dine titler og beskrivelser det "smukkere" :)

Mht. antal ord, så er det korrekt at Google viser dette antal, blot husk på at vores danske ord æøå tæller op til 4 tegn pr. bogstav. 

Kristian Ole Rørbye

Fra Tønder
Tilmeldt 14. Oct 10
Fra  KATRINESkøkken.dk Skrevet kl. 10:50

Hejsa Kristian

Jep, de eks jeg skrev var heller ikke de færdige metatags. Håbede bare at jeg kunne genbruge metaerne til de forskellige fronte så jeg ikke skulle opfinde 22 dybe tallerkerne.

Jeg skal helt klart have ting så hurtig levering 20 års garanti god kvalitet osv med i mine metatags.

Og skal lige ind og kigge på de andres metaer og titels. :-)

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 11:34

Peter1982:
naturligvis er det dublicate content - at du ændrer fonten, ændrer jo ikke på selve indholdet. Det gælder også selvom du skifter skriftfarve, skriftstørrelse osv.!!

@Peter1982: Johnny skriver, at han ændrer fRonten - ikke fonten Smile

@Johnny: Du skal nok ændre lidt mere end bare front typen. Beskrivelserne ligger stadig for tæt på hinanden. Så der skal lidt mere variation til.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Tønder
Tilmeldt 14. Oct 10
Fra  KATRINESkøkken.dk Skrevet kl. 13:08

Hvad er "straffen" for at man nøjes med at andre fronttypen?

Tænker at hvis man går fra en 2 plads på siden et til at stå nederst på side 1 er det måske ikke "bøvlet"værd?

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1747
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 13:35

Jo der er skam et seo fif.

Det hedder canonical.

Det er et link "tag" som minder om et meta tag, det sætter du ind på samtlige varianters side i toppen af koden og fortæller google, at der her er tale om en variant af en anden side og at du foretrækker de besøgende skal komme ind på forsiden af produktet , frem for en af varianterne.

I dit tilfælde skal du altså ligge canonical taget ind på samtlige sider med rød, grøn osv.

Så undgår du DC og google er glad.

Google ekskluderer alle  dine variater og lader din hovedside med produktet få ekstra power samt ingen penalty for dc.

Tagget ser sådan ud (skal skrives i <head> : <link rel="canonical"
 href="http://www.etdomain.dk/dinhovedside.html">

Læs mere op googles officielle blog her:
http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2009/02/specify-your-canonical.html

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:01
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:05

Jonas Jørgensen:

Jo der er skam et seo fif.

Det hedder canonical.

Det er et link "tag" som minder om et meta tag, det sætter du ind på samtlige varianters side i toppen af koden og fortæller google, at der her er tale om en variant af en anden side og at du foretrækker de besøgende skal komme ind på forsiden af produktet , frem for en af varianterne.

I dit tilfælde skal du altså ligge canonical taget ind på samtlige sider med rød, grøn osv.

Så undgår du DC og google er glad.

Google ekskluderer alle  dine variater og lader din hovedside med produktet få ekstra power samt ingen penalty for dc.

Tagget ser sådan ud (skal skrives i <head> : <link rel="canonical"
 href="http://www.etdomain.dk/dinhovedside.html">

Læs mere op googles officielle blog her:
http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2009/02/specify-your-canonical.html

Men da Google ikke altid respekterer Canonical URL tag skal man lige huske at det kun er en nødløsning.

Så canonical er ikke en garanti for at undgå DC content og Google bliver ikke altid bare glad. Det bedste man kan gøre er at sikre at DC content ikke opstår til at starte med.

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)