Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO og navne på billed filer

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har efterhånden læst en masse omkring SEO, men er ikke ekspert og bliver det aldrig. Så må man jo spørge eksperter :)

Jeg har på min webshop uploadet en masse billeder. Minimum to til hvert produkt. (thumbnail / full)

De billeder hedder noget i den her stil: 2603243834e6bdc7615f1e6.61246936.jpg

Men vil det ikke være bedre SEO mæssigt at de hedder feks: 26032194_Stash-Pumpkin-spice-10-breve.jpg

?

Og hvor stor betydning vil det have at ændre dem.. kan jeg se en forskel i besøg / ranking  eller noget andet?

Håber der er noget som kan hjælpe en ikke SEO ekspert lidt :)'

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 22:32

Eftersom Google ikke kan se hvad der er på billeder (endnu), bliver de nødt til at forholde sig til faktorer som:

• Filnavn
  • Alt tag
  • Titletag (selvom man ikke ved om de bruger det....)
  • Links
  • Omgivende tekstindhold
  • Sidens (hvorpå billedet er placeret) indhold

Så jo at ændre filnavnet til noget relevant har skam SEO-mæssig betydning - for billedets rangering i googles billedresultater såvel som i almindelige søgeresultater samt også for deres opfattelse af indholdet på din side.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:58

Det har meget at sige at de mest sigende og unikke ord kommer først i TITLE tag. I hvert fald hvis du tør stole på mig og en der ligger nr 2 efter Wiki på SEO.

De første ord er meget vigtige. Det vil du også finde ud af hvis du køber Thomas Rosenstands fantastiske bog SEO-LEX. 

Mht billedfiler har jeg ikke  fordybet mig, men hvorfor skulle logikken være anderledes der?!

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Fra  Websitecare Skrevet kl. 00:31

Takker for jeres svar.

Ændre så snart jeg har tid til det så den skriver rigtige navne og ikke bare en masse tal som billede navne.  :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 360
Fra  Auto-Butikken.dk SaleCity Import Skrevet kl. 02:29

Jeg har optimeret alle filnavne i min shop, og det giver langt mere end forventet. Kan se at flere og flere ordrer kommer fra en Google billede søgning.

Mads G. Jensen

Auto-Butikken.dk - Bredt sortiment af biludstyr og autodele, der blandt andet byder på Danmarks største udvalg af justerbare gevindundervogne, sportsundervogne og sænkningsfjedre.

FKShoppen.dk - Danmarks største importør af biludstyr fra FK Automotive - Over 20.000 produkter på lager.

MotorOlien.dk - Lagersalg af motorolie i alle prisklasser.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:19

Ja det er altid godt at navngive sine billeder og filer i forhold til det der ses på billedet. Ikke kun fordi det er brugervenligt, men også fordi det er søgemaskinevenligt.

Men fjern alt unødvendigt fra filnavnet, så væk med tallene, brug ikke underscore men bindestreger, brug ikke specialtegn i filnavnet.

På samme måde er det en god ide at bruge ALT attributten på sine billeder, da de også er med til at beskrive hvad der er på billedet.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Fra  Websitecare Skrevet kl. 10:47

KTJ-Media.dk:

Ja det er altid godt at navngive sine billeder og filer i forhold til det der ses på billedet. Ikke kun fordi det er brugervenligt, men også fordi det er søgemaskinevenligt.

Men fjern alt unødvendigt fra filnavnet, så væk med tallene, brug ikke underscore men bindestreger, brug ikke specialtegn i filnavnet.

På samme måde er det en god ide at bruge ALT attributten på sine billeder, da de også er med til at beskrive hvad der er på billedet.

MVH Kim

I mit tilfælde her vil jeg være nød til at have nogle tal. Ellers vil jeg have billeder med samme navn. Så tallene bruges til at vise det rigtige billede. Behøver så ikke være understreg i billederne.

Samme jeg gør med mine produkter så jeg ikke har to med samme url adresse feks. http://tekanden.com/154_Typhoo-Sort-loes-te-250g.html

Understregen er der igen for at finde korrekte produkt. Kunne i starten ikke benytte bindestreg, så lavede med en understreg.

Takker for svaret :)

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1755
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 11:14

En ting er de indsatte billeder på siderne, de skal naturligvis have en beskrivelse, der harmonere med sidens emne. Det vil give positivt effekt på din ranking og placering i googles billedsøgning.

Linker du fra billedet, vil beskrivelsen af billedet, have betydning for den side du linker til.

En anden ting, er billederne som selve sitet er opbygget af, dem glemmer alle stor set.

Hvis du kigger i kildekoden på alle "Seo ekperternes"  websites, så er selv deres logo ofte gemt med navnet LOGO.JPG og uden tag. (fantastisk arbejde)

Jeg tror ikke der er ret mange potentielle kunder, der søger efter et seo firma, som skriver "LOGO"

Det samme vil du opleve mht til iconer og andet grafik onsite - stort set ALLE glemmer, at det også er billeder, der kan optimeres med tags.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:33

Kim Vinberg:
I mit tilfælde her vil jeg være nød til at have nogle tal. Ellers vil jeg have billeder med samme navn. Så tallene bruges til at vise det rigtige billede. Behøver så ikke være understreg i billederne.
jo jo, selvfølgelig, men nu var dte mere i forhold til dit eksempel hvor du startede ud med 26032194_

Kim Vinberg:

Samme jeg gør med mine produkter så jeg ikke har to med samme url adresse feks. http://tekanden.com/154_Typhoo-Sort-loes-te-250g.html

Understregen er der igen for at finde korrekte produkt. Kunne i starten ikke benytte bindestreg, så lavede med en understreg.

Hvad er grunden til i har benyttet en sådan løsning? 

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas Jørgensen:
En anden ting, er billederne som selve sitet er opbygget af, dem glemmer alle stor set.

Hvis du kigger i kildekoden på alle "Seo ekperternes"  websites, så er selv deres logo ofte gemt med navnet LOGO.JPG og uden tag. (fantastisk arbejde)
Hvis man bruger img's i sit design, skal de selvfølgelig behandles på eksakt samme måde som indholdsbilleder. Da de reelt set er indholdsbilleder.

Dette vil dog med tiden, flyde ud i vandet, forstået på den måde at flere og flere hjemmesideejere går op i hastigheden på hjemmesiden, og der vil designet inkl. logoer etc. ikke være indsat som img tag, og dermed skal man heller ikke tænke over navngivningen af de grafikfiler som bygger designet.

På samme måde skal man heller ikke fylde sin markup ud med ligegyldige font tags, ligegyldige tabeller til designet, inline styling, tomme tags og ja alt det som rigtig mange "SEO eksperter" også gør på deres websites. Men man kan jo blive ved med at pege fingre af SEO folk og at de ikke får gjort det de selv anbefaler, eller at de går stik imod det de selv anbefaler. Men det kan der være mange grunde til.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)