Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MacBook Air: Skal, skal ikke?

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Jeg er en habil PC bruger og det er jeg stolt over.

Jeg har dog på det sidste overvejet stærkt på at købe enten en MacBook air "11" eller  "13". Jeg har surfet lidt på nettet og læst en del reviews.

Jeg vil dog gerne høre andre Aminoer som ejer en ad disse lærke bærbar, netop hvad deres mening er om dem. Både de gode sider samt de dårlige. Jeg skal nemlig være helt sikker før jeg lige smutter ud og køber en ekstra julegave til mig selv i år..

Fortsat god weekend.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 12:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Macbooks er de lækrest designede bærbare efter min mening. Jeg kan også rigtig godt lide Macbook Air'en, den vil nok bare ikke kunne trække nok for mig personligt. Men det er en super computer, hvis man kun vil bruge den til "lette" ting. Jeg har oftest også kun hørt godt om mac fra mac ejere, men selvfølgelig er der også nogle tilfælde, hvor man har hørt om nogle "upsere", men sådan er det også for PC'er. Personligt, mener jeg dog, at ved en Mac betaler man for designet, og ikke indholdet.

Min konklusion er: Go for it, god jul Yes 

De allerbedste hilsner,
Rasmus T. Nicolaisen 

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 12:44

Hvad bruger du din computer (PC for nuværende) til? Hvorfor Mac? Personligt ville jeg hellere gå efter en Ultrabook - evt.en Asus Zenbook - men jeg tror aldrig jeg ville kunne arbejde med et lukket Apple-OS.

Fra Valby
Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 123
Fra  Rush Networks Skrevet kl. 12:47

Jeg har lige købt 13" modellen og brugte lang tid på at se på maskinerne nede i butikken samt tale med folk omkring dem.

Hvad er dit behov? Hvilke programmer bruger du lige pt?

Så skal jeg nok komme med mit input til om jeg mener at det vil være et godt køb.
Jeg er selv rigtigt glad for den. Men du får flere kræfter for pengene andre steder. 

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 12:59

Yes det er korrekt måske skulle jeg oplyse hvad jeg skulle bruge den til. Og meget simpel til at skrive.. Intet andet, jeg er nemlig igang med at skrive en bog og derfor vil have noget som er let at have i tasken, samt lækkert at se på samt inspirerende. Alt det med spil, film, grafik det har jeg min stationær til at trække :)

– Oscar Levant

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 13:01

Så ville jeg (alt efter budget og smag) også kigge på en MacBook Air - evt. en brugt 1. generation hvis du vil spare lidt der.

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 13:04

Slettet

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:07

Hvis du kører Windows via WMware, så vil jeg ikke anbefale det. Min MacBook "13 bliver varm og larmer, når jeg bare surfer (via windows). Derudover så er der en række problemer med portene og tilsluttede ting som skærme, headset, projektor osv. kan ikke køre i windows. 

Hvis du kan leve uden windows, så er det en super lækker maskine. 

Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 16
Fra  ADDi Skrevet kl. 13:21

Jeg kan klart anbefale en Macbook Air, specielt i forhold til nuværende Macbook Pro modeller som er på markedet.

Du få en computer som til dagligt brug, altså åbne/lukke progammer og til almindeligt brug af officepakken og diverse småprogrammer, vil fungerer noget hurtigere end de fleste PC'er og hurtigere end Macbook Pro modellerne, grundet Flash teknologien.

Derudover tror jeg ikke at du skal være bekymret for at indtræde i Apple "lukkede" verden, idet udviklingen for mac-programmer er steget eksponentielt, samt tilbehør hertil. 

Skulle du vælge at køre Windows sideløbende, ville jeg heller ikke vælge WM, da der som før nævnt er lidt problemer heromkring. Jeg har personligt at gode erfaringer ved at køre Paralles eller benytte Apple eget Bootcamp.

Håber det hjalp lidt ;)

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 13:34

Jeg siger mange tak for de mange nyttige svar.

Det tyder jo på at jeg skal ud og købe mig en :)

Så er spørgsmålet bare om det skal være en 11 eller 13 uha et luksus dilemma :)

Fortsat god weekend.

– Oscar Levant

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)