Godaften Amino, Beklager alle mine regnskabs spørgsmål her til aften, men øver stadig Economic. Efter at have flyttet ca. 500 kunder over i Economic, har jeg også ca. 500 faktura som jeg knokler på at få oprettet, men efter bogføring af faktura´erne, hvad gør jeg så ? De er alle sammen betalt, og af forskellige kunder. Skal jeg så lave en Debitorindbetalige fra hver kunde ? På forhånd tak / Brian |
Hej Brian.
Ud fra dit spørgsmål går jeg ud fra, at du har oprettet alle fakturaerne inde i Economic – og dermed er dine kunder også oprettet. Det smarte er jo så, at når du får en indbetaling fra en kunde, kan du ved at opgive kundenummer eller fakturanummer i Economic gå ind og udligne fakturaen. Hvis du ikke går ind og udligner fakturaerne, vil den enkelte kunde stå til at skylde penge, som egentligt er blevet betalt.
Det kan måske virke bøvlet her i opstartsfasen, men jeg tror, at det vil gavne dig senere hen. Det er også godt i forbindelse med at skulle afstemme debitorsaldi – og du vil altid kunne holde styr på skyldige debitorer.
Håber dette var svar nok – ellers er du velkommen til at kontakte mig igen.
Mvh. Runa
Deloitte tlf. 89 25 25 25