Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Economic Faktura

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Amino,

Beklager alle mine regnskabs spørgsmål her til aften, men øver stadig Economic.

Efter at have flyttet ca. 500 kunder over i Economic, har jeg også ca. 500 faktura som jeg knokler på at få oprettet, men efter bogføring af faktura´erne, hvad gør jeg så ? De er alle sammen betalt, og af forskellige kunder.

Skal jeg så lave en Debitorindbetalige fra hver kunde ?

På forhånd tak

/ Brian

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 08:51

Hej Brian.

Ud fra dit spørgsmål går jeg ud fra, at du har oprettet alle fakturaerne inde i Economic – og dermed er dine kunder også oprettet. Det smarte er jo så, at når du får en indbetaling fra en kunde, kan du ved at opgive kundenummer eller fakturanummer i Economic gå ind og udligne fakturaen. Hvis du ikke går ind og udligner fakturaerne, vil den enkelte kunde stå til at skylde penge, som egentligt er blevet betalt.

Det kan måske virke bøvlet her i opstartsfasen, men jeg tror, at det vil gavne dig senere hen. Det er også godt i forbindelse med at skulle afstemme debitorsaldi – og du vil altid kunne holde styr på skyldige debitorer.

Håber dette var svar nok – ellers er du velkommen til at kontakte mig igen.

Mvh. Runa

Deloitte tlf. 89 25 25 25

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:54

Hej Brian

Er du skiftet fra et regnskabsssytem til et andet?

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:44

Hej.

I princippet ja.....men de betalte kunne du jo køre udenom debitordelen for at spare

tid og kræfter.

Altså debet bank/kredit omsætning.

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 10:52

Hej Brian

Det du kan gøre er at oprette manuelle debitorfakturaer. På den måde kan du nemlig få lagt beløbet ind på debitoren uden, at der bliver lavet en faktura (for den har du jo lavet).

Når debitoren så indbetaler det beløb, som han skylder, så udligner du ved at oprette en debitorindbetaling.

Det kan dog godt tage noget tid at taste fakturaerne manuelt, når du har 500. Der vil det måske give mening at bruge indlæs-funktionen og oprette dem som manuelle debitorfakturaer. De bliver nemlig oprettet som manuelle debitorfakturaer, hvis du vælger det som fast værdi ved indlæsningen. Det er alt sammen forklaret i artiklen, jeg har linket til.

Men hvis du hurtigt kan bikse et Excelark sammen til indlæsning, så vil det nok være væsentligt nemmere, end at skulle indtaste det hele selv. Men det er en smagssag Smile

Mange hilsener

Sisse Hansen

Kommunikationskonsulent hos e-conomic

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:35

Tusind tusind tak for alle jeres svar - så vil jeg gå igang med at registrere alle betalingerne ;)

De 500 faktura´er heldigvis ikke oprettet manuelt, dem har jeg kopiret ind i e-conomic automatisk via API´et.

Rigtig god aften til jer alle!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)