Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nypris 299.Kr- på tilbud 70 kr.... Hvordan kan det lade sig gøre...?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal siges at der er mange børnetøjs butikker på nettet som ikke tjæner penge som tingene er lige pt.

der er stadig meget stor konkurence på varene på nettet men der med ikke sagt at det ikke kan lade sig gøre at tjæne penge ved at forhandle børnetøj.

jeg har solgt børnetøj i ca. 1 år nu og kan godt få det til at løberundt men jeg skal heller ikke lave nogen løn da jeg sælger det som hobby efter mit 37timers arbejde.

jeg vil mene du kan regne med at salgsprisen er ca. 2.5 X indbøbspris eks. moms så kan du selv regne på hvad en butk laver når moms/fragt/lager/indkøb/drift/løn er betalt.

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 12:36

Mads Støhs:

Det skal siges at der er mange børnetøjs butikker på nettet som ikke tjæner penge som tingene er lige pt.

der er stadig meget stor konkurence på varene på nettet men der med ikke sagt at det ikke kan lade sig gøre at tjæne penge ved at forhandle børnetøj.

jeg har solgt børnetøj i ca. 1 år nu og kan godt få det til at løberundt men jeg skal heller ikke lave nogen løn da jeg sælger det som hobby efter mit 37timers arbejde.

jeg vil mene du kan regne med at salgsprisen er ca. 2.5 X indbøbspris eks. moms så kan du selv regne på hvad en butk laver når moms/fragt/lager/indkøb/drift/løn er betalt.

Okay , Avancen er jo bare meget høj, i forhold til så mange andre ting der sælges på webshop....
Tror du ikke du vil få flere kunder i butikken , hvis du eks, fik noget ej sikke lej og IdaT ind?

Fra Nærum
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 13:11

John J:

supertekster:
Et par Levis bukser koster fx 7 dollar at lave i Kina og sælges for 500 kr. Og op efter i Danmark.

Så ligetil er det jo heller ikke: Fragt, lager, markedsføring husleje, løn til ansatte o.s.v.

Men indrømmet. Der kan være nogle hidsige prisforskelle.

Mvh. John.

..og i USA koster de lidt over 100 kr.

Men ja, indkøbsprisen er kun en brøkdel af årsagen til salgsprisen, og derfor er tøjbranchen ikke så uretfærdig som den ellers kan opfattes som. Der er markant flere som går ned, end der får succes. Der er virkelig stor konkurrence, og enorme kapacitetsomkostninger for de fysiske butikker.

Det er egentlig meget enkelt.

Livet handler om udvikling. Det består af valg og konsekvenser.

Fra Ringsted
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 13:32

Når jeg som håndværker køber værktøj, er det ikke unormalt at der er 40 % rabat, så som udgangspunkt kan man vel godt sige at de vejledende udsalgspriser er for høje ?

Mvh. Jan Christiansen

Jeg leverer effektiv og billig hulmursisolering på Sjælland.

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 14:01

Jess Vinsteen:

Hej :)
Dette er uden for citat og uden yderligere viden men tænkte du nok kunne bruge det :)
Udover hvor tøjet kommer fra har det også noget med mærket at gøre, men en butik i Odense centrum tjener 600% på hvert stykke tøj der sælges (før skat)

Så priserne er skyhøje  ;)
Jeg ville selv mene det er en fin branche at satse på lige nu, folk har få penge (påstår de) og alle skal jo bruge tøj til børnene :), så hop ind i genren hvis du kan få en god leverandør og så bare ellers ha en lille omsætning indtil der kommer mange kunder :)
Så kan du lave noget reklame på siden og opsætte dine forventninger ;) 

Generelt indenfor tøjbrancen arbejdes der med en markup på 2.5 til 3.5. Når vi snakker mærkevarer selvfølgelig. Så ved ikke hvad for noget tøj de sælger i Odense centrum, men det lyder ikke som mærkevarer :-)

Brænder for business! Altid klar på en Skype snak. "learner882"
Smykker til mænd  

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 04:54

Masimoto:

John J:

supertekster:
Et par Levis bukser koster fx 7 dollar at lave i Kina og sælges for 500 kr. Og op efter i Danmark.

Så ligetil er det jo heller ikke: Fragt, lager, markedsføring husleje, løn til ansatte o.s.v.

Men indrømmet. Der kan være nogle hidsige prisforskelle.

Mvh. John.

..og i USA koster de lidt over 100 kr.

Men ja, indkøbsprisen er kun en brøkdel af årsagen til salgsprisen, og derfor er tøjbranchen ikke så uretfærdig som den ellers kan opfattes som. Der er markant flere som går ned, end der får succes. Der er virkelig stor konkurrence, og enorme kapacitetsomkostninger for de fysiske butikker.

Så skal du være meget heldig! Normalt koster de 300 - 500 kr. 
Jeg har ikke fundet et par Levi's endnu, som kun koster lidt over 100 kr.

De allerbedste hilsner,
Rasmus T. Nicolaisen 

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 12:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Skal vi lige klappe hesten? De børnetøjswebshops jeg har arbejdet med har aldrig haft avancer på mere end 2,5-3 MAX på det tøj de køber direkte fra grossisterne.

Det betyder dog ikke, at en body der koster 120 kroner i indkøb ikke kan sælges for 70 kroner. Der kan være tonsvis af ting der spiller ind. Måske har de fået 100 hjem, solgt de 70 til vejledende udsalgspris, og nu skal resten bare VÆK. Det er IKKE ualmindeligt i tøjbranchen at man sælger ting med tab sidst på sæsonerne. Sådan er det bare!

En anden mulighed kunne være at butikken IKKE har betalt normal engrospris for varerne. De har måske købt et overskudslager, et restparti eller budt på lageret fra en konkurs-ramt konkurrent. Så lander indkøbsprisen langt under det normale, og dermed kan man sælge billigere til kunderne. Det koncept benytter blandt andre Smartguy.dk sig af for nogle af deres varegrupper.

Så nej.. der er ikke tårnhøje avancer på børnetøj - tvært imod. De fleste kæmper for overhovedet at tjene penge, selv når tingene går ud af døren til vejledende udsalgspris!

Mvh
Peter 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)