Hej Amino´er Vi er en lille event virksomhed som har fået tilbudt og drive et diskotek og i den forbindelse mangler jeg nogle informationer i forhold til både forbrug pr. gæst samt hvad er det folk drikker på et diskotek. Hvis nogen har lidt erfaring på følgende områder vil jeg være supertaknemmelig :-) 1. Omsætning pr. gæst inklusiv entre 2. hvad er det folk typisk drikker på et diskotek? (vi skal have både drinksbar og alt andet bar) 3. Hvor mange vagter går der på eks. 300 gæster. 4. Er garderoben til 10,00 ikke bare en generel undskyldning for at skabe omsætning :-) servicen er der jo alligevel og man kunne måske skabe lidt goodwill på en gratis garderobe, eller hvad? Vi er rigtig langt med vores koncept men mangler lidt oplysninger, når jeg spørger diverse leverandører af drikkevarer mener de allesammen at der bliver solgt VILDT meget af netop deres varer (who can blame them ;-))
Mange venlig hilsener En kommende diskoteksejer
|
Hej,
Alt efter hvad slags diskotek og klientel der kommer, vil det afgøre hvad de drikker samt dit koncept..
Der er mange idag som tager en fast pris og så er der fri bar med øl, shots og simple drinks...Man kan så tilkøbe sig til "bedre drinks" og flasker og borde...
Men et godt bud vil være snit på 250 kr ca. nogle meget mere og andre meget mindre...Men igen hvor ligger dit sted, hvad er konceptet, hvilket klientel kommer...
Omsætningen pr. gæst, burde nok være afhængig af hvad du sælger... Sælger du 2cl drinks eller 4 cl drinks, sælger du 0,4 l. fadøl eller 0,5 l fadøl...
Har du 300 gæster skal der være en del dørmænd især hvis det er et druk druk sted, nok ca. 6-7 stk... Der er måske et konkret lovkrav.
Samtidigt skal du have afryddere, alt afhængig af dine lokale så skal du nok bruge en 2-4 stk.
Du skal også bruge bartendere, afhængig af størelsen på dine forskellige barer så skal du nok bruge 2-3 i hver minimum. Måske du også skal have bordservering/værtinder, du skal nok også bruge en dj og måske en alt muligmand... Udover dette er det så også nogen til rengøring...
Personligt så vil jeg heller betale for garderobe end entre...Men det er jo som man vil og hvad publikum man har i stedet...
Men tror du skal satse på det sikre, fyre drikker øl og shots, pigerne får drinks og shots. Fordelen med det er at du ikke behøver den dyreste vodka, rom etc for at lave drinks... Og så kan du have de dyre mærker stående hvis der er nogen som ber om dem, eller vil købe flasker...
Husk at ikke satse for meget på luksus som tema, der er ikke mange steder som overlever på det i disse tider...
/M