Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til budgettering på diskotek

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 5. Dec 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er

Vi er en lille event virksomhed som har fået tilbudt og drive et diskotek og i den forbindelse mangler jeg nogle informationer i forhold til både forbrug pr. gæst samt hvad er det folk drikker på et diskotek.

Hvis nogen har lidt erfaring på følgende områder vil jeg være supertaknemmelig :-)

1. Omsætning pr. gæst inklusiv entre

2. hvad er det folk typisk drikker på et diskotek? (vi skal have både drinksbar og alt andet bar)

3. Hvor mange vagter går der på eks. 300 gæster.

4. Er garderoben til 10,00 ikke bare en generel undskyldning for at skabe omsætning :-) servicen er der jo alligevel og man kunne måske skabe lidt goodwill på en gratis garderobe, eller hvad?

Vi er rigtig langt med vores koncept men mangler lidt oplysninger, når jeg spørger diverse leverandører af drikkevarer mener de allesammen at der bliver solgt VILDT meget af netop deres varer (who can blame them ;-))

Mange venlig hilsener

En kommende diskoteksejer

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 12:15

Hej,

Alt efter hvad slags diskotek og klientel der kommer, vil det afgøre hvad de drikker samt dit koncept..

Der er mange idag som tager en fast pris og så er der fri bar med øl, shots og simple drinks...Man kan så tilkøbe sig til "bedre drinks" og flasker og borde...

Men et godt bud vil være snit på 250 kr ca. nogle meget mere og andre meget mindre...Men igen hvor ligger dit sted, hvad er konceptet, hvilket klientel kommer...

Omsætningen pr. gæst, burde nok være afhængig af hvad du sælger... Sælger du 2cl drinks eller 4 cl drinks, sælger du 0,4 l. fadøl eller 0,5 l fadøl...

Har du 300 gæster skal der være en del dørmænd især hvis det er et druk druk sted, nok ca. 6-7 stk... Der er måske et konkret lovkrav.
Samtidigt skal du have afryddere, alt afhængig af dine lokale så skal du nok bruge en 2-4 stk.
Du skal også bruge bartendere, afhængig af størelsen på dine forskellige barer så skal du nok bruge 2-3 i hver minimum. Måske du også skal have bordservering/værtinder, du skal nok også bruge en dj og måske en alt muligmand... Udover dette er det så også nogen til rengøring...

Personligt så vil jeg heller betale for garderobe end entre...Men det er jo som man vil og hvad publikum man har i stedet...

Men tror du skal satse på det sikre, fyre drikker øl og shots, pigerne får drinks og shots. Fordelen med det er at du ikke behøver den dyreste vodka, rom etc for at lave drinks... Og så kan du have de dyre mærker stående hvis der er nogen som ber om dem, eller vil købe flasker...

Husk at ikke satse for meget på luksus som tema, der er ikke mange steder som overlever på det i disse tider...

/M

Tilmeldt 5. Dec 11
Skrevet kl. 12:29

Hej Olsen.

tak for indspark, god ide med afryddere/værtinder :-)

Vores koncept henvender sig til 18-25 årige men ikke druk druk.... gode glade vilde fester, men du har hekt ret i at satse på det sikre og udfra et stabilt fundament kan man jo lave stikprøver af hvad der virker.

Tusind tak.

C

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 12:47

Det er forskelligt, hvor man befinder sig i landet.

1) Gennemsnittet på diskoteker all over the country er at en gæst ca smider 140kr i baren. I GENNEMSNIT

2) hvis du skal have 300 gæster, får du brug for: 2 afrydere, 3 bartendere, 1 opsynshavende(dig), 2-3 dørmænd.

Skriv lidt mere info, så vil jeg gerne hjælpe lidt mere, har arbejdet i og med branchen de sidste 3år

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 12:49

Hmm.. Du kan ikke tage stikprøver på et diskotek af hvilket tema der virker..

Du vil derfor aldrig finde den røde tråd igennem konceptet, der skal finde kundekartellet.

Du bliver nødt til at gå efter én ide og så satse på den. Enten virker det, eller også gør det ikke.

Jeg vil gerne hjælpe dig lidt mere hvis du ønsker, da jeg har været i diskoteksbranchen i et godt stykke tid og har lidt kendskab til hvordan man opnår succes og hvordan man hvertfald ikke gør. Begge dele er næsten prøvet.

Kan du ikke fortælle hvor i landet der skal drives diskotek? Hvad er der af alternativer??

Der er en grund til at Envy i københavn havde en god, men kort tid. Der er en grund til at Da vinci bar i Gothersgade københavn har en langvarig og utrolig god tid..

Vidt forskellige steder og temaer, men menneskerne der kommer der ligger flere penge der "billige" sted.. Hvorfor? Simpelthen fordi du skal tænke på gæsten og hvad gæsten vil.. Ikke hvad du vil og hvordan dit diskotek skal udstråle sig til omverdenen.

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Tilmeldt 5. Dec 11
Skrevet kl. 13:05

Tak for respons,

som indehaver er jeg altid til stede :-)

Stedet kan jeg desværre ikke afsløre, men der er et andet diskotek i byen som kører ret dårligt samt et par enkelte pubber/barer med hhv irsk og alm. "tema". De nærmeste større byer er nærmest tappet for gode diskoteker så oplandet og selve byen er KLAR til en god fest...

Vi er i 2 etager og man går ind i stuen til garderobe og toiletter. Trappe op til første sal hvor der er 2 barer. Hhv øl/rtd/sodavand etc batr samt ren drinksbar i et andet lokale.

Jeg forestilelr ig at der skal være 2 dørmænd, 2 i garderoben, 2 vagter på "gulvet" som patruljerer lokalerne, 3 bartender i den almidelige bar, 2 afryddere samt 2 i drinksbaren.....

Lokalet er godkendt til minimum 400 gæster men jeg tror at vi vil stoppe antallet af gæster ved 300 så er der luft i lokalet samt kø på gaden :-) signalet er at her er der noget som er værd at stå i kø efter......

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 13:09

Pas må med at ikke lade være være for fint, af indtryk, det kan godt give bagslag i provinsen....

Tilmeldt 5. Dec 11
Skrevet kl. 13:10

Kunne rigtig godt tænke mig og høre hvorfor de 2 nævnte steder kørte og ikke kørte...

går ikke så meget i byen i KBH så kender ikke stederne.

Heælt enig at det opstartede tema skal køre igennem men det er vel muligt/smart og prøve sig frem med events for at trække mange forskellige typer mennesker til den pågældende by?

Tilmeldt 5. Dec 11
Skrevet kl. 13:11

god pointe, Olsen den tager jeg med i tankerne :-)

Tilmeldt 5. Dec 11
Skrevet kl. 06:23

Hej Igen.

ved ikke om du stadig er frisk på at hjælpe, men jeg har et par spørgsmål som jeg ikke helt kan finde svar på?

1. Er der en kasseløsning som passer helt specielt til diskoteksbranchen?

2. Er der en beregningsnøgle som beregner behov for antal vagter op i mod antal gæster? kan være lidt svært og vurdere jo hvis der nu skulle komme 400 gæster mod forventet 300.

3. hvad er den typiske timeløn for barpersonale, personale til garderoben og afryddere?

Mange hilsner Carsten

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)