Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Apple vs samsung bærbar 8000 kr.

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil:
En Macbook Pro 13" kan fås inden for hans budget på 9000 kr. Hvis han er studerende kan han også få den med op til 900 kr rabat afhængig af skole. Den koster ikke 12.000 kr.

Jo men så er det også den billigeste model du kan få. Som ikke er ligeså god som den nye samsung.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:

Hej Aminoer

Jeg står i den situation at jeg skal have ny bærbarcomputer. Jeg aner bare ikke om jeg skal vælge en samsung, en mac pro./air eller noget helt tredje bugget ligger på ca. 8000-9000 kr. 

Hvad taler for og imod en mac/samsung bærbar?

Mange hilsner Simon

Jeg vil ikke bevæge mig ud i Mac vs. Windows religionskrigen, men hvis du går efter et sprødt design,så er den nye Asus ZenBook ux31 et "PC" alternativ til Macbook Air. Og den ligger indenfor din budgetramme på 8-9000.

Jeg har desværre ikke erfaringer med ASUS bærbare, men jeg har udelukkende gode erfaringer med deres bundkort. Jeg har ifm. mit job brugt rigtigt mange ASUS bundkort indenfor de seneste 8-10 år (vel i omegnen af 100 stk) - og har aldrig haft problemer med dem.

mvh

Jan

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

mabuhay:

Øh, jeg har nu heller ikke forstået dit budskab? Synes da det giver fint mening det som Emil skriver.

Jammen side du nu spørger, og technofyren heller ikke har fattet det så skærer jeg det ud i pap.
"Windows" og "Mac" er _ikke_ modsætninger! Hvis du vil køre den diskution så hedder det "Windows" vs "OsX" og har altså ikke noget med hardwaren at gøre ... den her tråd handler udelukkende om _hardware_ ... hvad trådstarter agter at køre på sin pc bagefter er komplet ligegyldigt for den sammenhæng. Som jeg forstår han spørgsmål handler det om hvor han får mest for pengene ... ikke om hvilket Operativsystem der kan give ham den længste pik!
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

mabuhay:

Øh, jeg har nu heller ikke forstået dit budskab? Synes da det giver fint mening det som Emil skriver.

Jammen side du nu spørger, og technofyren heller ikke har fattet det så skærer jeg det ud i pap.
"Windows" og "Mac" er _ikke_ modsætninger! Hvis du vil køre den diskution så hedder det "Windows" vs "OsX" og har altså ikke noget med hardwaren at gøre 

Nu er det altså de færreste personer som køber en Mac for udelukkende at installere Windows. Så derfor er jeg slet ikke i tvivl om Emil mener Windows vs OsX når han skriver Windows vs Mac.
Dertil har Emil en pointe i den forbindelse at hvis OP har en intention om at spille spil, så skal han nok ikke vælge OsX...og dermed heller ikke en Mac :-) 

 iPhone 6

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

mabuhay:

Øh, jeg har nu heller ikke forstået dit budskab? Synes da det giver fint mening det som Emil skriver.

Jammen side du nu spørger, og technofyren heller ikke har fattet det så skærer jeg det ud i pap.
"Windows" og "Mac" er _ikke_ modsætninger! Hvis du vil køre den diskution så hedder det "Windows" vs "OsX" og har altså ikke noget med hardwaren at gøre ... den her tråd handler udelukkende om _hardware_ ... hvad trådstarter agter at køre på sin pc bagefter er komplet ligegyldigt for den sammenhæng. Som jeg forstår han spørgsmål handler det om hvor han får mest for pengene ... ikke om hvilket Operativsystem der kan give ham den længste pik!

Er det virkelig det, du hidser dig op over? Hvis du læser mine indlæg igen, vil du opdage at jeg rent faktisk skelner mellem styresystemet og maskinen. De steder hvor jeg refererer til styresystemet har jeg skrevet "apples styresystem" eller blot "styresystemet". Jeg medgiver at den dog er smuttet en gang, hvor der skulle have stået "en" Mac eller "styresystemet". 

Men helt ærligt. Meningen er tydelig. 

Jeg kan slet ikke forstå, hvordan du kan ophidse dig så meget over ingenting. Endda begynde med øgenavne, samt tale ned til folk.

Og styresystem ER relevant for mange af os. Det kan godt være DU ikke synes det er relevant. Men det er en væsentlig del af købet. 

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

ammen side du nu spørger, og technofyren heller ikke har fattet det så skærer jeg det ud i pap.
Du må meget have mig undskyldt Mikkel, men er det ikke lige præcis udtrykket "Mac Vs. Windows" jeres diskussion handler om ?
Jeg forholder mig i det tidligere indlæg ikke til for eller imod det ene eller det andet.
Så at påstå at jeg ikke har fattet hvad du skriver er direkte forkert. Det jeg skrev var at jeg ikke ville bevæge mig ud i den diskussion. Af samme årsag skrev jeg "PC" i anførselstegn, idet den sande betydning af akronymet PC faktisk dækker både Apple- og ikke-Apple producerede maskiner, men i daglig tale henviser til maskiner med Windows. Ligeledes bruges "Mac vs. Windows maskiner" også i lægmands ord, uagtet at det, som du nævner, teknisk set er forkert.
Mikkel Mikjær Christensen:
"Windows" og "Mac" er _ikke_ modsætninger! Hvis du vil køre den diskution så hedder det "Windows" vs "OsX" og har altså ikke noget med hardwaren at gøre ..

Du har fuldstændigt ret.

Og jeg kan da kun beklage at jeg, uden at have nogen form for ond hensigt, kan bringe dit pis så meget i kog at du er nødt til at udgyde din mening om hvad jeg fatter og ikke fatter.

mvh

Jan

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg konverterede til Macbruger for to år siden og har sådan lidt blandede følelser.

Apple laver møglækre computere der oser af kvalitet, og brugerfladen er, efter min mening dejligt simpel og du skal ikke i tide og utide tage stilling til om du vil installere filen 0084739E.dll eller alt muligt andet, som Microsoft har udsat mig for (ved ikke, om det er fikset med de nye Windows-versioner)

Grunden til mit skifte var, at jeg skulle bruge en computer til videoredigering der bare skulle virke! Jeg gad ikke bøvle med en ustabil computer, samtidig med at jeg havde en deadline, så jeg valgte en MacBook Pro med Final Cut Pro - alt sammen fra Apple, hvilket måtte betyde de bedste betingelser for et velfungerende system.

Jeg må så desværre indrømme, at mine forventninger IKKE er blevet indfriet. Min computer virker for så vidt fint nok, men den er lidt ustabil (også på trods af formatering, geninstallering og alt det der). Nu arbejder jeg også med tunge filer, så en lille bøvs fra teknikken i ny og næ er vel hvad man kan forvente, men jeg havde nu forventet lidt mindre bøvseri om jeg så må sige.

Når man begynder at koble 3. partsudstyr til maskinen begynder det dog at gå helt galt, men om det er Apples skyld eller dem der laver (i mit tilfælde) videohardwaren skal jeg ikke kunne sige.

Jeg har også set mig nødsaget til at beholde min gamle Windows-spand på kontoret, for når man skal begynde at arbejde med hjemmesider, er min erfaring at Apple stinker (her får jeg sikkert andre på nakken, men selv de mest simple ting har jeg oplevet som store problemer på en Mac).

Som andre siger, er det brugen af computeren, der må afgøre dit valg. Skal du bruge den til almindeligt kontorarbejde eller grafik og video er den fin, men kodning af diverse webting er i mine øjne et no-go.
I så godt som alle tilfælde er en PC dog en billigere løsning, men der synes jeg at man går glip af lidt lækkerhed - Apple er vel lidt computerverdenens svar på B&O

På trods af mine problemer går jeg ikke tilbage til PC (selvom jeg har overvejet det). Min kæreste (arbejder som skolelærer) har også en Mac, og hun har stort set ikke oplevet problemer. Jeg har to gange måttet dykke ned i hendes maskine for at fikse en programfejl (og jeg er ikke nørd på programmeringsniveau) - fidusen er, at du kan google dit problem, og så er der altid en, der har en løsning :)

Det var mine 50 ører - god fornøjelse med valget ;)

Mvh. Niels

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:

... men kodning af diverse webting er i mine øjne et no-go.

Hvorfor? Ser flere og flere hardcore udviklere der skifter til osx og er super glade for det..

Hvis du snakker om tests så har det jo intet med din mac at gøre. Så kan du jo hive en emulator+windåse på og teste løs - som mange andre (inkl mig selv).

---

Til trådstarter: Prøv at søge amino for "pc vs. mac"-posts - der er mange! Det er, som techno skriver, et religionsspørgsmål og en ting som vi aldrig bliver enige om. Når du har læst de mange posts kan du stikke i fona, eblehuset, humac eller en af de andre forhandlere og prøve en mac. Når du har gjort det kan du gøre det samme med samsung'en. Og så er det bare at føle lidt på mavefornemmelsen.

:) Kim

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej i venlige aminoer!

Jeg bliver gang på gang overrasket over hvor glade folk er for at hjælpe herinde (En kultur jeg gerne ser indført i Danmark generelt)

Jeg skal bruge min bærbar til studiet og photoshop. Jeg købte denne her for 2 måneder siden http://www.pricerunner.dk/pl/27-2758793/Baerbare/Samsung-305U1A-A02-Sammenlign-Priser men er simpelhen så trær af at den er SÅ langsom selvom den kun bliver brugt til skolebrug. Derudover er mousepadden pisse irriterende da den hopper tilbage når jeg køre musen til venstre. Det positive ved denne computer er tastaturet hvilket er utrolig lækkert at skrive på, på trods af størrelsen.

Jeg kan godt lide kvalitet og funktionalitet, uden det skal koste en jetjæger.

Jeg har en iphone og er utrolig glad for mit skift fra android.

Mange hilsner Simon

 

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)