Jeg overvejer at lave en affiliate side, pris-billig.dk, hvor jeg vil have en masse underdomæner, som f.eks. pris-billig.dk/billig-forsikring og mange andre. Jeg har dog et spørgsmål når det kommer til SEO. Kan siden pris-billig.dk/billig-forsikring godt komme højt i google ved søgeordene "billig forsikring"? Når jeg skal lave linkbuilding til denne side, vil det så også gavne underdomænerne (som egentlig er dem jeg vil have frem i søgemaskinerne) hvis jeg opretter siden pris-billig.dk i forskellige linkkataloger osv. :-)
Jeg overvejer at lave en affiliate side, pris-billig.dk, hvor jeg vil have en masse underdomæner, som f.eks. pris-billig.dk/billig-forsikring og mange andre. Jeg har dog et spørgsmål når det kommer til SEO. Kan siden pris-billig.dk/billig-forsikring godt komme højt i google ved søgeordene "billig forsikring"?
Ja
AHansson:
Når jeg skal lave linkbuilding til denne side, vil det så også gavne underdomænerne (som egentlig er dem jeg vil have frem i søgemaskinerne) hvis jeg opretter siden pris-billig.dk i forskellige linkkataloger osv. :-)
Ja, linkbuidling til forsiden gavner også undersidernes placeringer i søgeresultaterne. Linkkataloger derimod er en død fisk og har været det det seneste års tid...så dem behøver du ikke at bruge tid på.
Jeg overvejer at lave en affiliate side, pris-billig.dk, hvor jeg vil have en masse underdomæner, som f.eks. pris-billig.dk/billig-forsikring og mange andre. Jeg har dog et spørgsmål når det kommer til SEO. Kan siden pris-billig.dk/billig-forsikring godt komme højt i google ved søgeordene "billig forsikring"?
Ja
AHansson:
Når jeg skal lave linkbuilding til denne side, vil det så også gavne underdomænerne (som egentlig er dem jeg vil have frem i søgemaskinerne) hvis jeg opretter siden pris-billig.dk i forskellige linkkataloger osv. :-)
Ja, linkbuidling til forsiden gavner også undersidernes placeringer i søgeresultaterne. Linkkataloger derimod er en død fisk og har været det det seneste års tid...så dem behøver du ikke at bruge tid på.
Hvis man har tiden til det kan man sagtens bruge linkkataloger som et supplement til sine backlinks.
Linkkataloger blev rigtigt nok dømt ude på et tidspunkt, men en hel del er tilbage i SERPS igen. Den gode Søren Rissager har en liste med indekserede linkkataloger her http://www.semoblog.com/tilfoej-link/
Et godt link struktur på din engen side er guld. Blog om emner som omhandler din hjemmeside. Og linkbuild på forskellige sider/forrumer som også omhandler samme emner som dit, dette vil give bedre end linkkatalogerne.
Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I. – Oscar Levant