Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tip: Nyt logo for $5 via fiverr.com

Side 4 ud af 11 (106 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 13:31 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Bang Petersen:
Du kan ligeså godt få en faktura på uretmæssig brug af grafik/billede - den kan du så tage med din leverandør, men det behøver ikke lukke sagen.

Thomas det kan du have ret i, men jeg tror godt jeg vil løbe risikoen i mit tilfælde, i øvrigt tror jeg heller ikke designerne på fiveer bruger materiale der strider mod andres rettigheder, de laver de jo i photoshop ud fra deres egen erfaring, det udsagn står selvfølgelig for egen regning.

mvh

Frank

Officewarrior.dk  Mens Accessories

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:36 | Låst

Frank Rasmussen:
Thomas det kan du have ret i, men jeg tror godt jeg vil løbe risikoen i mit tilfælde, i øvrigt tror jeg heller ikke designerne på fiveer bruger materiale der strider mod andres rettigheder, de laver de jo i photoshop ud fra deres egen erfaring, det udsagn står selvfølgelig for egen regning.

Det er også helt fint med mig. Det var mere som information om, at det ikke altid er sådan, at man bare kan lade være med at bruge det mere, og så er man lige gode venner af den grund. Det er ikke alle der, der synes det er nok :-)

MVH

Thomas

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 13:38 | Låst

Juul, jeg kan godt følge dig i dine synspunkter. Jeg er bare ikke enig. Nu driver jeg ikke et stort multi internationalt selskab, men et enkeltmandsfirma og i mit tilfælde er jeg villig til at tage chancen og købe logo eller banner på fiveer.

Igen jeg er fuldstændig ligeglad med om den grafiker bruger en "piratversion" af Photoshop til at lave sit arbejde, det er hans samvittighed og ikke min, jeg har som sagt hverken tid eller resurcer til at følge op på om han følger/overholder de rettigheder der kræves for den service han yder.

Men jeg handler da i godt tro selv om det er på fiveer og jeg regner da med at de folk der reklamere på fiveer overholder gældende lovgivning ligesom jeg regner med at de reklamedesignere m.v herinde og andre steder i Danmark også overholder rettighederne og lovgivningen.

mvh

Frank

Officewarrior.dk  Mens Accessories

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 13:43 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Juul:
Derfor får man jo en licensbevis fra Adobe, det kan du altid spørge om at få forvist

Kunne du ikke være rar at forklare mig hvilken af de ting jeg har fået med, der er mit "licens-bevis" som jeg kan vise mine kunder uden at blotte min serienøgle? 

Det kan ikke være mit ansvar, at redegøre for om en af mine leverandører benytter piratkopieret software. Men lige for god ordens skyld - husker du så altid at spørge dine leverandører om de bruger piratsoftware og at du dernæst gerne vil bede om en liste over software de bruger samt bevis på at de ejer licenserne til det? 

Nej, hold nu! Hvis jeg køber noget arbejde ude i byen, jeg modtager en faktura og betaler for det, så er det ikke mit ansvar at han måske har brugt shareware, free for personal usage eller måske endda piratkopieret software. Jeg kan som kunde kun gå ud fra, at når en virksomhed leverer en ydelse, så har de styr på de ting der ligger bag. 

Det er en helt umulig opgave for mig at sørge for. Hvad nu hvis jeg køber lokumspapir til mit firma og det firma, der for Bilkas leverandør har lavet grafiken til pakken har brugt piratsoftware, er jeg så også skyldig? 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 13:46 | Låst
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Prostitution fra grafikerens side, dobbeltmorale fra den danske virksomhed der bruger servicen side.

:) Kim

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 13:59 | Låst

Frank Rasmussen:
Når jeg går i netto og køber et par sokker til 10 kr så må jeg være ærlig og tilstå at jeg ikke undersøger om der er syet at indiske underbetalte børn der arbejder 14 timer om dagen til 0,50 øre og en skål vand. Ja vi er enige om at det er forfærdeligt og skulle forbydes, men jeg kan desværre ikke redde verden.

Mvh

Frank

Hej Frank.
Men du kan ligge 2 og 2 sammen og siger hvor stor er sandsynligheden for at de her sokker til 10 kr ikke er produceret under meget dårlige forhold iforhold til mennesker/børn/miljø.? Og så lade tvivlen komme disse mennesker/børn/miljø tilgode og lade være med at købe dem.
Så har du gjort lidt for at redde verden ;)
det er en træls holdning mange har og bruger " jeg kan ikke redder verden" som undskyldning synes jeg.

Nej en kan måske ikke men hvis alle sagede "jeg kan redder verden", ja så tror jeg der ville ske noget.

Nå undskylder for dette sidespring

Mvh anders

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:03 | Låst

Kim Dolleris:

Prostitution fra grafikerens side, dobbeltmorale fra den danske virksomhed der bruger servicen side.

:) Kim

Det var da lidt af en anklage at komme med.

Da jeg købte nogle custom made karikatur-tegninger for 5$ stykket af en kinesisk grafiker, som i øvrigt er vanvittig dygtig, følte jeg på ingen måde nogen moralske skrubler.
Alle de virksomheder, der køber ydelser i de meget billigere asiatiske lande og andre lignende steder skal altså pr. automatik ikke beskyldes for dobbeltmoralsk adfærd.

Grafikere i fjernøsten er ikke prostituerede, blot fordi deres ydelser koster en brøkdel af de danske grafikeres. Der er naturligvis masser af danske grafikere, der er virkeligt dygtige. Ved opgaver, som kræver en del kommunikation, vil det i mange situationer være lettest at tage kontakt til en dygtig dansk grafiker for at sikre imod tidsspilde og kommunikationsfejl i processen. Men til simple opgaver, som mine karikatur-tegninger, vil det i mange tilfælde fint kunne løses af en af de mange dygtige grafikere på fiverr.com.

Prøv at læse et glimrende indlæg af Martin Thorborg: Middelmådige danske programmører er færdige.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 14:09 | Låst

Hejsa

Ja til 5$ er det jo et fund, men har set nogle af de samme logoer før i andre sammenhænge og er derfor næppe unikke ud over navnet naturligvis, men spørgsmålet er så om de skal være det før det er godt og brugbart? Vi kender jo også til IStock eksempelvis?

Men hvad nu om du fik logoer, hjemmesidedesign, slogans, radiospots og reklamefilm i en pakke foruden en massiv markedsføring igennem hele 2012 oven i hatten? Kort&Godt - Nordens største idékonkurrence

Mvh

Tommy Duus

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Jun 10
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 14:11 | Låst
Jeg betaler hellere en fattig fyr fra shri lanka $40 for at lave mit logo end et dansk design firma der kræver 1.000kr for samme job. Det er jo simpelt buisness logik, så har man måske ikke reddet verden men hjulpet en fattigere mand med en halv månedesløn på 2 timer.

To fluer med et smæk.

kald det outsourcing, ulands bistand eller tarveligt for den danske designer. Som lille virksomhed er services som odesk, freelancer,fiverr uundværlige.

De nyeste spil til de bedste priser - CDKeys.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:13 | Låst

Nu skal vi også lige huske på, at det ikke er tvingende nødvendigt at bruge Adobe software, når vi taler grafisk arbejde - der findes mange andre billigere og gratis alternativer. Og det kan være svært at se på en fil, om den er lavet med det ene eller andet program. Jeg ved godt, at der f.eks. i billeder står Adobe Photoshop i Exif data, men man kan også fjerne exif koder fra billeder, så det er ingen garanti.

Der hvor jeg kan se, at man risikerer at komme i klemme er i forhold til ophavsret på indholdet i den grafik/billeder man får. Men der er jo mange steder, man kan få gratis billeder, hvor indehaveren af ophavsret har givet tilladelse til at bruge billedet gennem f.eks. Creative Commons.

Langt de fleste af mine egne billeder på Flickr er tilgængelige for ikke kommerciel brug - det handler bare om at finde de billeder, som indehaveren aktivt har taget stilling, og har valgt at dele.

MVH

Thomas

Side 4 ud af 11 (106 indlæg)