må forstå der er nogle problemer i samfundet , vi har en stor gæld og flere ældre der ikke kan arbejde til sidste vis skulle beholde den høje kontant hjælp kræver det andre faktorer der også gør ondt en længere arbejdes uge , dette betyder flere positive ting gør dette betyder flere gode ting skersæt dem op til 42 timer mindre ferie meget lidt lavere løn disse faktorer betyder ogsåmindre presset arbejdes løs skal ud mister færre arbejdes pladser grundet høj flere penge i samfundet vi arbejder mere kort rids hvad kan gøres men der skal laves et produkt konkurrence dygtige pris det kræver rimelige billige arbejde kræft og timer det gør folk arbejder mere gør der laves mere husk desuden om nogle år står vi med et endnu større problem vi bliver jo flere og flere ældre i samfundet vi skal ikke forgældet os som vi lige nu gør vi skal arbejde mere og købe flere vare vi må gøre noget aktivt og det må vi være sammen om de arbejdes løse bliver også der også mindre ferie til og mere aktivering krav gør vi alle skal gøre sit at danmark kommer ud med positive tal husk penge kommer ikke bare ind ad postkassen de penge skal komme et sted fra og pengene kommer fra i vare vi producere , vis ikke sker noget øges gæld og en dårligere konkurrence evne |
Jesper:Boysen:Mikael, der findes en stor gruppe mennesker på kontant hjælp, som pga sygdom ikke er i stand til at arbejde. Hvad er dit forslag vi gør med dem, og hvor meget skal de have i kontant hjælp?Jeg synes lige jeg vil svare på denne, Kenneth.
Når du med de bedste intentioner fastsætter en sats, så laver du også en barriere for arbejdsmarkedet. Systemet bør indrettes, så folk med nedsat arbejdsevne kan forsørge sig selv med den indsats de nu kan levere. Kontanthjælp er ikke rettet mod syge personer, men der er utvivlsomt nogle af disse i gruppen. De er ikke nødvendigvis syge 100% af tiden, men har nærmere brug for et fleksibelt og rummeligt arbejdsmarked.
Er meget enig i synspunkt her men jeg tror ikke at det bare sådan, at få en fleksibelt og rummeligt arbejdsmarked og det kommer nok ikke på tale.
Jeg tror langt de fleste af dem på kontanthjælp er folk der ikke kan leve op til arbejdesgivers forventninger pga div skavanker.
Det er stort set umuligt at få tilkendte en fleksjob i dag, det er også derfor de havner på kontanhjælp.