Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Özlem Cekic på 'fattigdomstur' med Joachim B.Olsen

Side 25 ud af 28 (273 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:

Mikael, der findes en stor gruppe mennesker på kontant hjælp, som pga sygdom ikke er i stand til at arbejde. Hvad er dit forslag vi gør med dem, og hvor meget skal de have i kontant hjælp?

jeg kan klare mig for under 5000  kroner om md , jeg bor småt 12 m2 det synes jeg selv er luksus , har selv familen i canada og besøgt dem nogle gange når de ikke har arbejde flytter familier samme dette gør også man er mere social det gør også i sådanne tilfælde når man støtter hinanden i familen pga sygdom kommer bedre igennem danmark er vi dog ikke sådanne og en af hovedgrunden er dette her social sikkerhedsnet så alle kan sådan set klare sig selv

mindre vil ganske enkel gøre at familen støtter bedre dog er danmark ændret med vores støtte men det kan ændres vis vi gør noget aktivt

en støtte som denne her har man jo sagt denne gruppe kan klare sig og de går ikke samme om komme ud ad det er et stort problem nu er det staten der løser det hele med en stor penge punge der lige gør færre motiveres og flere og flere isoleres mere og mere fra arbejdes markedet

er du overhovedet klar over hvor mange ensomme der er her danmark når de kommer hjem lukker de døren , staten gør jo ikke vi får social samvær de giver en check i postkassen derved jo længere tid uden social kontakt jo svære at komme ud igen på arbejdes markedet

lykken er ikke penge men danmark har overdrevet med støtten der nu giver bagslag , der findes jo dem der ikke tør gå ud ad døren og familie og venner støttet mere vis samfundet var anderledes

vi må til at kigge andre veje hvad gør vi for dig som person , der gør du ikke bliver ensom og lukker dig udenfor arbejdes markedet

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

Mikael christiansen:

ja det er sådan set samme som side 2 men når nogle mener noget bliver jeg sur , jeg vil altid mene en høj kontant skader vores konkurrence evne den burde sættes ned , men jeg kan se jeg nok ikke bliver enig og så lang tid mange mener denne kontant hjælp ikke skal ned og flere ældre og flere arbejdes pladser flytter ud ad danmark ser jeg svær fremtid for danmark , jeg vil gerne forklare det er nødvendigt vi alle må tage vores del af byrden for vi kan få danmark videre i fremtiden det er vigtigt

jeg vil ganske enkel have et konkurrence dygtigt danmark i fremtiden og derfor forsætter jeg , der nogle der ønsker andet i tråden forstår jeg og dem er jeg dybt uenig med, så meget det går en på for hvordan er vores fremtid når arbejdes pladser udflytter og vi alle kan ikke få arbejde igen og kan simpelthen ikke være geni med høj uddannelse i et eller andet

At sætte kontanthjælpen ned, vil intet ændre på DKs konkurrenceevne. Det er naivt at tro på, at sådan en enkelt stående handling har nogen indflydelse på konkurrenceevnen... Det eneste en nedsættelse vil gøre, er at frigøre nogle ekstra midler, som evt kunne bruges andre steder i samfundet.

Vil du have en bedre konkurrenceevne, så skal du gå meget hårdere til værks! Så skal lønnen sænkes, så skal kontanthjælpen også falde, og så skal varerne tilsvarende sættes ned i pris. Important skal desuden helst mindskes... En sådan handling vil få indflydelse på rådighedsbeløbet hos den almene dansker, og det vil være slut med charterkulturen, da det pludselig bliver dyrt at være i udlandet, da købekraften pr krone bliver mindre.

Så at gennemføre sådan en ting, det kræver nosser af stål, og det har rød stue ik! Over and out!

endelige en der er enig med mig eller jeg er ikke sikker for flere har jeg misforstået i tråden

det hele skal sættes ned ,jeg vil i hvert fald ikke stemme rød stue har du regnet ud jeg er meget hen imod både venstre men også miljøet SF men kunne godt tænke mig vi fik gang i Danmark

jeg kunne ønske mig

• mindre kontant hjælp

• mindre mindste løn

• mindre pris på vare

gør Danmarks fremtid lys for lige nu graves hullet dybder og dybder jeg tror ej blå blok tør der er for mange vælger på overførelse indkomst på kort sigt ville det være hårdt for visse grupper og det tør hverken blå blok eller rød blok og de førere for tæt på hinanden politik synes jeg

på langt sigt bliver hullet bare dybere og dybere synes jeg

på et tidspunkt skal der tages upopulær beslutninger for at samfundet skal forsætte i vækst, det vil jeg mene.

Det er nødvendigt vi forbedre konkurrence evne også på lønnen og der er mindste løn en af faktorer i Danmark, det vil jeg mene

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 15:38

Tommy Nitz:

Ah okay det var sådan. Men ved du så hvad det endte med? Når de ikke kunne sælges, bortfaldt hendes afdrag også så?

Der er jeg selvfølgelig dybt overraskende lidt uenig ;o) Jo hvis det drejer sig om en gevinst i form af kontanter og et anseeligt beløb, så vil det være fint at det bliver modregnet.

Jeg husker det sådan, at hende-fra-Hvidovre var den første sag. Hun var inde rekordmange gange og som du husker kunne man kun handle i Lykkehjulsshoppen. Der stillede kommunen så krav om at hun skulle sælge tingene - tror jeg - men jeg ved ikke hvad den endte med. Hun fik i hvert fald ikke lov at beholde det hele.

Men for andre, så gælder det at der ikke ville ske modregning af en banko-gevinst på en halv gris eller noget i den stil. Men i Afrika-tilfældet vandt hun også 10.000 kroner på et rejsegavekort (som hun vist brugte) så falder hammeren naturligvis. Ligeledes med en Senseo/capputino maskine som der pakkes op og tages i brug. Såfremt maskinen havde været eneste gevinst kan jeg ikke forestille mig det havde været et problem.

Og ganske overraskende, så er vi enige....   altså om at vi er uenige :) Nu kører hele denne fattigdomsdebat i alle medier og News havde postmedarbejdere som 'case' i morges.

For mig at se kan man naturligvis ikke lade det arbejdende folk forsørge en person, der har råd til at spille og så vinder en gevinst, som hun så bruger på sig selv, for så at gå tilbage til forsørgelse.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 15:45

Fashion-Seller:

TRÅD DØ! Min mail er fyldt op med denne tråd, og I sidder bare og hakker meningsløst på hinanden...

Nu ved jeg ikke om du bare lige skulle af med lidt luft eller om du rent faktisk ikke ved det, men hvis det er det sidste, så kan du klikke på "Stop venligst med at sende e-mail svar til mig" linket lige under overskriften.

Så skulle strømmen af mails gerne stoppe. Der kommer unægtelig også en del :)

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 15:50

Jesper:
Og ganske overraskende, så er vi enige....   altså om at vi er uenige :)

Hej Jesper,

Jeg husker faktisk ikke hende fra Lykkehjulet?

Men som du også skriver, så er vi enige om at være uenige og da der kun er så mange forskellige måder man kan formulere sin mening på, så er tråden vist efterhånden ved at blive mere eller mindre en genudsendelse. :o)

Jeg har i hvert fald ikke mere at tilføje, så jeg vil takke af for denne gang og så håber jeg bare, at der kommer en løsning på problematikken, for uanset hvilken side i denne debat der får ret, så er landet på vej et grimt sted hen.

Med venlig hilsen

Tommy

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 15:57

Lev med det, tudefjæs :)

Jeg hakker ikke på Tommy og Tommy hakker ikke på mig.

(Jeg læser aldrig selv mails fra Amino. Kan du ikke trykke 'frameld' med det der plusabonnement?)

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 16:09

Fashion-Seller:

At sætte kontanthjælpen ned, vil intet ændre på DKs konkurrenceevne. Det er naivt at tro på, at sådan en enkelt stående handling har nogen indflydelse på konkurrenceevnen... Det eneste en nedsættelse vil gøre, er at frigøre nogle ekstra midler, som evt kunne bruges andre steder i samfundet.

Vil du have en bedre konkurrenceevne, så skal du gå meget hårdere til værks! Så skal lønnen sænkes, så skal kontanthjælpen også falde, og så skal varerne tilsvarende sættes ned i pris. Important skal desuden helst mindskes... En sådan handling vil få indflydelse på rådighedsbeløbet hos den almene dansker, og det vil være slut med charterkulturen, da det pludselig bliver dyrt at være i udlandet, da købekraften pr krone bliver mindre.

Så at gennemføre sådan en ting, det kræver nosser af stål, og det har rød stue ik! Over and out!

Hvis vi fjernede kontanthjælp helt, så ville der være mere end 100.000 flere iværksættere med et trylleslag, lønninger ville gå ned og dermed også priser.

Forslaget vil dog have en enorm social slagside og aldrig blive gennemført i praksis. LA har fremlagt en plan der skaber 200.000 jobs frem til 2020 uden social slagside, anyway...

For mig at se, så er det en 'gratis omgang' at fokusere på hvor syge og svage kontanthjælpsmodtagerne er. Det er der helt sikkert nogle af dem der er, men udgangspunktet for debatten må være at Danmark ikke har råd til et system der præmierer passivitet. Det handler ikke om menneskerne på kontanthjælp, men om vores samfundsmodel er bæredygtig. Det er den efter min opfattelse ikke.

Der er pt. et forventet underskud på 96 milliarder kroner. Det nytter ikke at tro på nogen overlevelse for Danmark uden gennemgribende reformer. Her efterlyser jeg så nogle alternativer fra de der ikke synes eksemplet med Carina er så galt endda...

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 17:52
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikael christiansen:

Boysen:

Mikael, der findes en stor gruppe mennesker på kontant hjælp, som pga sygdom ikke er i stand til at arbejde. Hvad er dit forslag vi gør med dem, og hvor meget skal de have i kontant hjælp?

jeg kan klare mig for under 5000  kroner om md , jeg bor småt 12 m2 det synes jeg selv er luksus , har selv familen i canada og besøgt dem nogle gange når de ikke har arbejde flytter familier samme dette gør også man er mere social det gør også i sådanne tilfælde når man støtter hinanden i familen pga sygdom kommer bedre igennem danmark er vi dog ikke sådanne og en af hovedgrunden er dette her social sikkerhedsnet så alle kan sådan set klare sig selv

mindre vil ganske enkel gøre at familen støtter bedre dog er danmark ændret med vores støtte men det kan ændres vis vi gør noget aktivt

en støtte som denne her har man jo sagt denne gruppe kan klare sig og de går ikke samme om komme ud ad det er et stort problem nu er det staten der løser det hele med en stor penge punge der lige gør færre motiveres og flere og flere isoleres mere og mere fra arbejdes markedet

er du overhovedet klar over hvor mange ensomme der er her danmark når de kommer hjem lukker de døren , staten gør jo ikke vi får social samvær de giver en check i postkassen derved jo længere tid uden social kontakt jo svære at komme ud igen på arbejdes markedet

lykken er ikke penge men danmark har overdrevet med støtten der nu giver bagslag , der findes jo dem der ikke tør gå ud ad døren og familie og venner støttet mere vis samfundet var anderledes

vi må til at kigge andre veje hvad gør vi for dig som person , der gør du ikke bliver ensom og lukker dig udenfor arbejdes markedet

Hej igen Mikael! :)

Jeg ved ikke om  du så mit indlæg, Men du siger du gerne vil have kontanthjælpen ned på 5000 kr om måneden-.-

Men kan du ikke godt lave et hurtigt budget til mig, husleje,mad,div regninger...

Glæder mig til at se dit bugdet!:)

Du bestemmer selv om det er en person med, eller uden barn! :)

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 17:58

Starthjælp ligger på lidt mere end det beløb (før skat for en enlig), og der fortæller en undersøgelse fra Rockwoolfonden, at det kun hænger sammen for folk med den største anstrengelse, og kun fordi kommunerne udbetaler tilskud til ekstraudgifter som tandlæge, medicin m.v.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:28

Neeeeej-da:

[Hej igen Mikael! :)

Jeg ved ikke om  du så mit indlæg, Men du siger du gerne vil have kontanthjælpen ned på 5000 kr om måneden-.-

Men kan du ikke godt lave et hurtigt budget til mig, husleje,mad,div regninger...

Glæder mig til at se dit bugdet!:)

Du bestemmer selv om det er en person med, eller uden barn! :)

jeg har taget mig selv håber dette her kan gøre dit liv lettere

flyt ind småt værelse 12 m2 lige som mig vis bor samme anden deles om husleje 2 bor i en et værelse 40 m2 der er mange ledig i kokkedal bor mange ledig også 18 m2 dog mange udlænding og mennesker kun får start hjælpe altså lever for mindre end bistands hjælpe , mange kan ikke lide dansker bo sådanne steder men stort plus billige husleje der findes også ghettoer i København der er ledig boliger i de er billige måske du men din holdning kan rette op på uroen i disse ghettoer

tage ud til grønt torvet, der kan du købe grønsager under til ½ pris ind supermarkeder

fitness centre spare jeg en del ved får gratis kaffe

går til undervisning engelske gratis morgen mad altså 0 kroner også der

køber genbrugs tøj

sammenler flasker

ved undervisning kan du få vildcard billig transport og rabat over alt

desuden undervisning giver viden

spare strøm bruger det på biblioteket desuden gratis internet og kan også koble mig på i fitness og i skole og tit også busser der er nærmeste det sted hvor man kan koble sig på det spare du mange penge på interne abonnent er dyrt og især så meget jeg er online og gratis synes jeg er billige

mit liv er spare hele tiden og tænke mig om

husk tandlæge brug tandlæge skolen spare over 80%

husk brug frisør skolen 50 kroner der det er billigere end normalt

husk brug cykle og offentlige transport det er billigere end bilen

med 5000 kroner om i indtægt er der overskud på 2000 kroner ca

gør som mig og lav dit liv om bare lidt af gør du kan klare dig for langt mindre penge

men med bistandshjælp og mine tips ja så har du flere penge tilbage end selv en højtlønnet person for de tænker sig tit ikke om de bruger bare løs af penge

velkomme her til livet som du kan sige starter fra i dag af , jeg ved der findes mange mennesker der ikke tænker sig om ligesom mig men man tænker sig bedre om vis det bliver nødvendigt det burde alle gøre

Side 25 ud af 28 (273 indlæg)