jeg kan klare mig for under 5000 kroner om md , jeg bor småt 12 m2 det synes jeg selv er luksus , har selv familen i canada og besøgt dem nogle gange når de ikke har arbejde flytter familier samme dette gør også man er mere social det gør også i sådanne tilfælde når man støtter hinanden i familen pga sygdom kommer bedre igennem danmark er vi dog ikke sådanne og en af hovedgrunden er dette her social sikkerhedsnet så alle kan sådan set klare sig selv mindre vil ganske enkel gøre at familen støtter bedre dog er danmark ændret med vores støtte men det kan ændres vis vi gør noget aktivt en støtte som denne her har man jo sagt denne gruppe kan klare sig og de går ikke samme om komme ud ad det er et stort problem nu er det staten der løser det hele med en stor penge punge der lige gør færre motiveres og flere og flere isoleres mere og mere fra arbejdes markedet er du overhovedet klar over hvor mange ensomme der er her danmark når de kommer hjem lukker de døren , staten gør jo ikke vi får social samvær de giver en check i postkassen derved jo længere tid uden social kontakt jo svære at komme ud igen på arbejdes markedet lykken er ikke penge men danmark har overdrevet med støtten der nu giver bagslag , der findes jo dem der ikke tør gå ud ad døren og familie og venner støttet mere vis samfundet var anderledes vi må til at kigge andre veje hvad gør vi for dig som person , der gør du ikke bliver ensom og lukker dig udenfor arbejdes markedet |
Fashion-Seller:Mikael christiansen:ja det er sådan set samme som side 2 men når nogle mener noget bliver jeg sur , jeg vil altid mene en høj kontant skader vores konkurrence evne den burde sættes ned , men jeg kan se jeg nok ikke bliver enig og så lang tid mange mener denne kontant hjælp ikke skal ned og flere ældre og flere arbejdes pladser flytter ud ad danmark ser jeg svær fremtid for danmark , jeg vil gerne forklare det er nødvendigt vi alle må tage vores del af byrden for vi kan få danmark videre i fremtiden det er vigtigt
jeg vil ganske enkel have et konkurrence dygtigt danmark i fremtiden og derfor forsætter jeg , der nogle der ønsker andet i tråden forstår jeg og dem er jeg dybt uenig med, så meget det går en på for hvordan er vores fremtid når arbejdes pladser udflytter og vi alle kan ikke få arbejde igen og kan simpelthen ikke være geni med høj uddannelse i et eller andet
At sætte kontanthjælpen ned, vil intet ændre på DKs konkurrenceevne. Det er naivt at tro på, at sådan en enkelt stående handling har nogen indflydelse på konkurrenceevnen... Det eneste en nedsættelse vil gøre, er at frigøre nogle ekstra midler, som evt kunne bruges andre steder i samfundet.
Vil du have en bedre konkurrenceevne, så skal du gå meget hårdere til værks! Så skal lønnen sænkes, så skal kontanthjælpen også falde, og så skal varerne tilsvarende sættes ned i pris. Important skal desuden helst mindskes... En sådan handling vil få indflydelse på rådighedsbeløbet hos den almene dansker, og det vil være slut med charterkulturen, da det pludselig bliver dyrt at være i udlandet, da købekraften pr krone bliver mindre.
Så at gennemføre sådan en ting, det kræver nosser af stål, og det har rød stue ik! Over and out!
endelige en der er enig med mig eller jeg er ikke sikker for flere har jeg misforstået i tråden
det hele skal sættes ned ,jeg vil i hvert fald ikke stemme rød stue har du regnet ud jeg er meget hen imod både venstre men også miljøet SF men kunne godt tænke mig vi fik gang i Danmark
jeg kunne ønske mig
-
mindre kontant hjælp
-
mindre mindste løn
-
mindre pris på vare
gør Danmarks fremtid lys for lige nu graves hullet dybder og dybder jeg tror ej blå blok tør der er for mange vælger på overførelse indkomst på kort sigt ville det være hårdt for visse grupper og det tør hverken blå blok eller rød blok og de førere for tæt på hinanden politik synes jeg
på langt sigt bliver hullet bare dybere og dybere synes jeg
på et tidspunkt skal der tages upopulær beslutninger for at samfundet skal forsætte i vækst, det vil jeg mene.
Det er nødvendigt vi forbedre konkurrence evne også på lønnen og der er mindste løn en af faktorer i Danmark, det vil jeg mene