Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Özlem Cekic på 'fattigdomstur' med Joachim B.Olsen

Side 26 ud af 28 (273 indlæg)
Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

Neeeeej-da:

[Hej igen Mikael! :)

Jeg ved ikke om  du så mit indlæg, Men du siger du gerne vil have kontanthjælpen ned på 5000 kr om måneden-.-

Men kan du ikke godt lave et hurtigt budget til mig, husleje,mad,div regninger...

Glæder mig til at se dit bugdet!:)

Du bestemmer selv om det er en person med, eller uden barn! :)

jeg har taget mig selv håber dette her kan gøre dit liv lettere

flyt ind småt værelse 12 m2 lige som mig vis bor samme anden deles om husleje 2 bor i en et værelse 40 m2 der er mange ledig i kokkedal bor mange ledig også 18 m2 dog mange udlænding og mennesker kun får start hjælpe altså lever for mindre end bistands hjælpe , mange kan ikke lide dansker bo sådanne steder men stort plus billige husleje der findes også ghettoer i København der er ledig boliger i de er billige måske du men din holdning kan rette op på uroen i disse ghettoer

tage ud grønt torvet der kan du købe grønsager under ½ pris ind supermarkeder

fitness centre spare jeg en del ved får gratis kaffe

går til undervisning engelske gratis morgen mad altså 0 kroner også der

køber genbrugs tøj

sammenler flasker

ved undervisning kan du få vildcard billig transport og rabat over alt

desuden undervisning giver viden

spare strøm bruger det på biblioteket desuden gratis internet og kan også koble mig på i fitness og i skole og tit også busser der er nærmeste det sted hvor man kan koble sig på det spare du mange penge på interne abonnent er dyrt og især så meget jeg er online og gratis synes jeg er billige

mit liv er spare hele tiden og tænke mig om

husk tandlæge brug tandlæge skolen spare over 80%

husk brug frisør skolen 50 kroner der det er billigere end normalt

husk brug cykle og offentlige transport det er billigere end bilen

med 5000 kroner om i indtægt er der overskud på 2000 kroner ca

gør som mig og lav dit liv om bare lidt af gør du kan klare dig for langt mindre penge

men med bistandshjælp og mine tips ja så har du flere penge tilbage end selv en højtlønnet person for de tænker sig tit ikke om de bruger bare løs af penge

velkomme her til livet som du kan sige starter fra i dag af , jeg ved der findes mange mennesker der ikke tænker sig om ligesom mig men man tænker sig bedre om vis det bliver nødvendigt det burde alle gøre

Tak for svaret.... Det sgu iorden du kan leve på den måde! :)...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:13

Wauw, sikke en øjenåbner, jeg er åbenbart fattig? Jeg har langt mindre tilovers til mig selv per måned end kvinden i det nævnte eksempel, og jeg har endda et arbejde?

Jeg tror såmænd absolut at der findes mennesker i DK med et langt mindre budget end kvinden som Özlem her har fundet frem, men det konkrete eksempel her, vil jeg altså langt fra betegne som fattigt. Indrømmet, der er ikke megen plads til sjov og ballade, men jeg har ca. samme vilkår, og jeg hverken klynker eller betragter mig selv som fattig.

Og har man råd til at have laster såsom rygning etc., så har man penge nok (eller prioriterer meget, meget forkert, og i så fald bør man tage sig selv i nakken først og beklage sig offentligt bagefter), og ja - jeg ryger selv.

~ Amaris

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 22:16

Det er sgu da logik når hun bor for 6200 om måneden i lejligheden.. Altså hun kan vel godt regne selvom hun har gigt..

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:59

Tommy Nitz:

Nu ved jeg ikke om du bare lige skulle af med lidt luft eller om du rent faktisk ikke ved det, men hvis det er det sidste, så kan du klikke på "Stop venligst med at sende e-mail svar til mig" linket lige under overskriften.

Så skulle strømmen af mails gerne stoppe. Der kommer unægtelig også en del :)

De to sider op til min kommentar, var næsten min far er stærkere end din far vendinger...

Det virker ikke, jeg har forsøgt, så jeg må leve med de mange mails hehe

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:09

Jesper:

Hvis vi fjernede kontanthjælp helt, så ville der være mere end 100.000 flere iværksættere med et trylleslag, lønninger ville gå ned og dermed også priser.

Forslaget vil dog have en enorm social slagside og aldrig blive gennemført i praksis. LA har fremlagt en plan der skaber 200.000 jobs frem til 2020 uden social slagside, anyway...

For mig at se, så er det en 'gratis omgang' at fokusere på hvor syge og svage kontanthjælpsmodtagerne er. Det er der helt sikkert nogle af dem der er, men udgangspunktet for debatten må være at Danmark ikke har råd til et system der præmierer passivitet. Det handler ikke om menneskerne på kontanthjælp, men om vores samfundsmodel er bæredygtig. Det er den efter min opfattelse ikke.

Der er pt. et forventet underskud på 96 milliarder kroner. Det nytter ikke at tro på nogen overlevelse for Danmark uden gennemgribende reformer. Her efterlyser jeg så nogle alternativer fra de der ikke synes eksemplet med Carina er så galt endda...

Nu var kommentaren til Mikael og Neeeeej-da... Det var dem, som hakkede på hinanden. Sorry det ik lige fremgik klart af mit indlæg ;D

At du fjerner kontanthjælpen vil ik øge DKs konkurrenceevne, og da slet ik, hvis lønningerne faldt. Fordi hvis husleje, mad og alle andre omkostninger ik følger med, så er eneste effekt jo blot, at du gør landet meget fattigere... Og så kan det godt være, at konkurrenceevnen bliver forbedret på den korte bane, men det vil medfører at skatteindtægter, momsindtægter mm falder drastisk, og så opstår der bare nye og endnu større problemer.

Jeg er helt enig med dig, at det velfærdssystem, som DK bygger på er blevet overhalet af tiden. Det fungerede fint for 20 år siden, da globaliseringen ik var der. Idag kan man nærmest alt med en PC. Og det tager samfundsstrukturen i DK ik højde for. Bare se de store "sociale" forbund, som LO osv, som jo reelt har udspillet deres rolle. De kæmper en brav overlevelseskamp, men tiden er løbet fra dem, og de har ik formået at følge med...

Så DK står foran enorme reformer, og 96 milliarder i underskud, det holder altså ik! Den når over 110 milliarder, da selv Tyskland begynder at opleve stagnation. og det har rød stue næppe taget højde for...

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:25

vidste mindste løn falder vil jobs ikke gå til andre lande og nu kan jo en stor befolknings gruppe jo ikke ligefrem alt med dette teknik samfund

vi skulle desuden sætte arbejdes tiden  op det kunne godt kræve vis det stod til mig , jeg har i hvert fald aldrig gået op om arbejdet 2 dage i træk og sov lidt og så knokle igen indtil der er overskud vis vil alle knokler der ud ad kommer der mere gang i samfundet for vi får flere penge ud samfundet der kan bruges

når arbejdes pladser ikke går til udlandet er der færre arbejdes løse

vi skal arbejde os ud ad krisen og lavere løn behøver ikke betyde færre kroner vis folk arbejder mere så vil der komme flere penge og øget konkurrence evne og flere penge i samfundet

der findes bare ingen der tør lave om på overenskomsten og være hård så der kan komme vækst i Danmark vi skal arbejde os ud ad krisen ikke ligge der hjemme på sofaen og sove

den lave arbejdes uge i timer og de mange ferier de er bare lavet på et tidspunkt hvor vi ikke kunne se vi mangler hænder vi står dog overfor mange ældre mennesker snart og mangler hænder, der skal upopulær beslutning til vis vi skal klare ældre byrden i fremtiden

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 01:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Louise L:
Starthjælp ligger på lidt mere end det beløb (før skat for en enlig), og der fortæller en undersøgelse fra Rockwoolfonden, at det kun hænger sammen for folk med den største anstrengelse, og kun fordi kommunerne udbetaler tilskud til ekstraudgifter som tandlæge, medicin m.v.

Igen noget om starthjælp, Louise.

Lad os være helt enige om hvad ordet 'starthjælp' er. Det er rundt regnet halvdelen af kontanthjælp og gives hvis

• Man kan hverken forsørge sig selv eller af ægtefælden
  • Man har ikke opholdt sig i Danmark i 7 år inden for de sidste 8 år.
Og man er i øvrigt indvandret i Danmark efter 2002.
Starthjælps-modtagere er typisk fra mellemøsten, taler dårligt dansk og passer i det hele taget på den stereotyp nogle beskylder Dansk Folkeparti for at tegne af alle indvandrere. Starthjælps-modtagere vil typisk ikke kunne argumentere for sig selv i nyhedsmedier eller på Amino, for den sags skyld. I forhold til 'Carina' er de uendelig meget længere væk fra et job, der kan konkurrere med den samme kontanthjælp, som Carina får
Nogle i debatten mener, at jeg og andre mistænkeligører 'Carina', men er det også 'mistænkeliggørelse' hvis man tror folk i krigshærgede fattige udsigtsløse lande vil foretrække en dansk kontanthjælp frem for alternativet? 
Regeringen vil med deres lovforslag ophæve starthjælp, hvilket betyder denne gruppe får samme ydelser som Carina. LIBERAL ALLIANCE ønsker en helt anden politik hvor flygtninge får ('den høje') kontanthjælp mens alle andre indvandrere er velkomne i Danmark, såfremt de kan forsørge sig selv. L I B E R A L - P O L I T I K !
Om partiet og folkene i LIBERAL ALLIANCE er der mange ord: 'de rige', 'SAXO Bank', noget-med-en-kuglestøder-og-vild-med-dans-ha-ha-den-er-sjov, ultraliberalister, mandschavinister, chanceløse på 0% og andre ting jeg nok har glemt. Faktum er:
  • at LIBERAL ALLIANCE er det eneste parti, der tager økonomisk ansvar for den 'virksomhed' som hedder Danmark.
  • LIBERAL ALLIANCEs plan skaber 210.000 jobs frem til 2020 uden social slagside. Regeringens plan er at låne 7,5 milliarder af skatteyderne for at skabe 7-10.000 (?) midlertidige jobs... 'kickstarte væksten' ... ansætte en iværksætter-konsulent i kommunen? ... my ass...
  • Verdenshistorie: a) Størrelsen på den offentlige sektor i Danmark d.d. i forhold til alle sammenligningsværdige lande nogensinde, b) Overskud dengang 'vi kunne købe hele verden', der var på 60 mia kroner, c) Nuværende underskud på 96 milliarder, men vent bare til EU og USA ryger på røven, så bliver det dyrt.
  • Gjorde 'blå blok' det godt i 10 år? Nej! Løj 'rød blok' i valgkampen: Ja!
Det er min mening og efter 250+ Amino-indlæg i en tråd om et emne, der har sat en ny politisk dagsorden i Danmark, er det sandhedens time :-)
Mit spørgsmål til Louise, Tommy, Nejda og alle andre er konkret om i: 
a) afviser det er nødvendigt at forholde sig kritisk til hvorfor og hvor meget der betales i offentlige ydelser. Er kritik vigtigt 'i teorien' men ikke berettiget i dette tilfælde?
b) om i mener Danmark står i alvorlige økonomiske problemer eller dette er overdrevet. Hvis der skal spares på noget, har man så ikke en forpligtelse til at byde ind med hvor?
c) om i - uanset hvad i mener om alt andet - mener, at det på de nuværende præmisser er hensigtsmæssigt at 'afskaffe starthjælp' (eufemisme for fordobling af overførselsindkomst) således det bliver mere attraktivt at komme til Danmark for at få disse ydelser?
d) om i mener det er hensigtsmæssigt, som regeringen nu gør, at ophæve kontanthjælpsloftet der betyder 'Carina' får 925 kr. (skriver BT) om måneden. Louise har peget på, at skadeeffekten er højere end gavn-effekten ('Carina' < mange fattige børn), men så kom med et alternativ.
- Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 02:17

(Ved ikke hvor linjeskift blev af ovenfor...)

Fashion-Seller:
At du fjerner kontanthjælpen vil ik øge DKs konkurrenceevne, og da slet ik, hvis lønningerne faldt. Fordi hvis husleje, mad og alle andre omkostninger ik følger med, så er eneste effekt jo blot, at du gør landet meget fattigere... Og så kan det godt være, at konkurrenceevnen bliver forbedret på den korte bane, men det vil medfører at skatteindtægter, momsindtægter mm falder drastisk, og så opstår der bare nye og endnu større problemer.

Men her mener jeg så, at husleje i særdeleshed vil komme ned. Hvis folk ikke har råd til at købe huse, så falder priserne på dem automatisk. Hele boligmarkedet ramler alligevel (20% overvurderet) så put en skat på og få det overstået, så vi kan se fremad. Jeg har ikke selv ejerbolig og kan sagtens forstå køberne venter på billigere priser.

Fashion-Seller:

Jeg agiterer slet ikke for fjernelse af kontantjjælp, men du skriver at min effekt blot er at 'landet bliver fattigere'. Her er mit udgangspunkt et andet idet jeg siger 'landet er fattigere' og vi skal tage konsekvensen i stedet for at låne penge. Lave danske lønninger gør det naturligvis dyrere at købe et kvalitets-tv eller en smartphone produceret og designet i Kina, men til gengæld skaber det jobs.

Fashion-Seller:
Så DK står foran enorme reformer, og 96 milliarder i underskud, det holder altså ik! Den når over 110 milliarder, da selv Tyskland begynder at opleve stagnation. og det har rød stue næppe taget højde for...

Det er så fortvivlende. News i dag: Mange konkurser i november, men ikke lige så mange som rekordåret sidste år (spinnet som god nyhed).   Går ud fra SKAT har fået besked på at de skal holde igen med konkursbegæringerne, så der kan skabes 'en positiv stemning der kan kickstarte væksten og sætte gang i hjulene og en helt masse gejl med ord'.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper:

Fashion-Seller:

Men her mener jeg så, at husleje i særdeleshed vil komme ned. Hvis folk ikke har råd til at købe huse, så falder priserne på dem automatisk. Hele boligmarkedet ramler alligevel (20% overvurderet) så put en skat på og få det overstået, så vi kan se fremad. Jeg har ikke selv ejerbolig og kan sagtens forstå køberne venter på billigere priser.

Ja det vil den logisk nok, men det har bare en meget grim bagside... Allerede idag er der 80.000 (det er det sidste tal jeg har hørt, men det er sikkert højere. Så der tages lige forbehold for det), som er stavsbundet, dvs de må ikke sælge deres ejendom for banken, heller ik hvis de finder arbejde eller andet et andet sted. En reduktion vil dermed medfører at en masse danskere vil gå personligt konkurs, og man vil smadre mange familier. Alternativet er, ja hva er alternativet? 

Jesper:

Fashion-Seller:

Jeg agiterer slet ikke for fjernelse af kontantjjælp, men du skriver at min effekt blot er at 'landet bliver fattigere'. Her er mit udgangspunkt et andet idet jeg siger 'landet er fattigere' og vi skal tage konsekvensen i stedet for at låne penge. Lave danske lønninger gør det naturligvis dyrere at købe et kvalitets-tv eller en smartphone produceret og designet i Kina, men til gengæld skaber det jobs.

Sorry så misforstod jeg dig, men her er vi så enige ;D

Jesper:

Fashion-Seller:

Det er så fortvivlende. News i dag: Mange konkurser i november, men ikke lige så mange som rekordåret sidste år (spinnet som god nyhed).   Går ud fra SKAT har fået besked på at de skal holde igen med konkursbegæringerne, så der kan skabes 'en positiv stemning der kan kickstarte væksten og sætte gang i hjulene og en helt masse gejl med ord'.

Ord er bare ord... De ændre næppe den økonomiske situation næste år. Alle snakkede om, at det hele ville vende i slutningen af 2011, og alt ville vækste og bla bla bla... Dem af os, som sagde det modsatte, vi var sort seere og negative mennesker, som bare sad fast i krisesnakken... Men faktum er jo det, som jeg allerede sagde tidligere på året i en debat, hvor vi også var enige...

Og Skat har muligvis fået besked på, at være lidt "juleflinke", da julehandlen mm måske kunne redde nogle på den korte bane. Faktum er bare, at økonomien i Europa er stagneret, og i flere lande går den den modsatte vej. Også på DKs største eksportmarkeder, og derfor holder regeringens budgetter for næste år næppe... Jeg vil blive MEGET overrasket, hvis de holder!

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 02:48

Boysen:
Mikael, der findes en stor gruppe mennesker på kontant hjælp, som pga sygdom ikke er i stand til at arbejde. Hvad er dit forslag vi gør med dem, og hvor meget skal de have i kontant hjælp?

Jeg synes lige jeg vil svare på denne, Kenneth. 

Når du med de bedste intentioner fastsætter en sats, så laver du også en barriere for arbejdsmarkedet. Systemet bør indrettes, så folk med nedsat arbejdsevne kan forsørge sig selv med den indsats de nu kan levere. Kontanthjælp er ikke rettet mod syge personer, men der er utvivlsomt nogle af disse i gruppen. De er ikke nødvendigvis syge 100% af tiden, men har nærmere brug for et fleksibelt og rummeligt arbejdsmarked.

Side 26 ud af 28 (273 indlæg)