Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Özlem Cekic på 'fattigdomstur' med Joachim B.Olsen

Side 11 ud af 28 (273 indlæg)
Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

det har jeg svaret på , jeg ville flytte i en et værelset lejlighed ligesom min familien gør i canada

Hvor vi du få pengene fra..?

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 16:32

Jesper:
I det konkrete eksempel er kontanthjælpsmodtageren ikke 'psykisk syg med f.eks. angst'. Det konkrete eksempel er  et Özlem har udvalgt.

Hej Jesper,

Hvis vi snakker om det eksempel fra Aftenshowet, som du linker til, så er hun da netop syg med angst?

Du og andre skriver også, at hun har været på kontanthjælp i 20 år, hvor har I hørt / læst det henne?

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:38

Neeeeej-da:

Mikael christiansen:

det har jeg svaret på , jeg ville flytte i en et værelset lejlighed ligesom min familien gør i canada

De har meget lavere social hjælp end danmark det de får i canada , børn går i skole og det er mere normalt at ikke behøve den luksus men der er også flere rige der over i canada ,da skatten er lavere hos dem

men det kunne i alt være dejligt vis blev sat ned ligesom canada de har et social sikkerhedsnet og de har mere i social hjælp i canada end flere andre såsom usa og mange andre lande så mod det vil være en god målsætning at sætte den social ydelse til skulle du have i social lige som canada

nævner mest fordi jeg har familien der over og de kan få sine basale behov dækket med social hjælp selv om den er meget lavere end danmark

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 16:45

Jeg synes IKKE "eksempelfamilien" er fattige overhovedet. Der er mange familier i Danmark, der har det langt værre. Også familier, hvor den eller de voksne er i arbejde.

Det ville ikke være svært at finde et bedre eksempel, hvis man havde gjort sig lidt umage.

Nu snakkes der meget om forsørgersamfundet her i tråden, og jeg er enig et stykke af vejen. Jeg synes nemlig ikke det er rimeligt, at børn i Danmark lever i fattigdom - de vælger ikke selv deres forældre, og samfundet må og skal da være interesseret i at bryde en evt. social arv. 

Men jeg bryder mig heller ikke om, at folk parkeres på kontant hjælp eller livslange pensioner medmindre de virkelig fejler noget meget alvorligt. Jeg mener ikke det er til samfundets bedste - og slet ikke til deres eget bedste.

De fleste mennesker har noget at byde ind med - også selvom de har ADHD eller et eller andet andet - opgaven må være gøre samfundet lidt mere fleksibelt, så der er plads til flere på arbejdsmarkedet. Så rummeligheden bliver lidt større. Der er en stor tilfredsstillelse i, at gøre en indsats selv - og det er den følelse man skal hjælpe nogle mennesker til at få øjnene op for.

Arbejde er jo også sjovt og givende på mange måder - og jeg synes det er synd, at så mange "holdes uden for".

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 16:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis vi ville, så kunne vi hjælpe alle i arbejde, - og alle kunne bidrage  efter evne.

Men vi vil ikke.

Hvor er det vi finder de  arbejdspladser, som de mennesker der står udenfor arbejdsmarkedet bare kan gå hen og få sig?

Jeg har i november været til et personalemøde, hvor ikke-rygere brokkede sig over at nogle af deres kollegaer lige smuttede udenfor for at tage sig et hiv af en smøg. Jeg har ikke forbudt nogen at gå udenfor og spise lakrids, pille næse eller noget.... Hvorfor så det brokkeri?

Det kommer måske af, at vi allesammen hver især føler os bedre end de andre. Hvis vi nu havde respekteret hinanden, så var denne konkrete bistandsmodtager jo aldrig nogensinde blevet parkeret på kontanthjælp i 20 år. Det ville vi ikke kunne være bekendt. I stedet har vi givet hende penge, - det synes jeg faktisk er for ringe. Men billigt sluppet.

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 17:27

Mikael christiansen:

Neeeeej-da:

Mikael christiansen:

De har meget lavere social hjælp end danmark det de får i canada , børn går i skole og det er mere normalt at ikke behøve den luksus men der er også flere rige der over i canada ,da skatten er lavere hos dem

men det kunne i alt være dejligt vis blev sat ned ligesom canada de har et social sikkerhedsnet og de har mere i social hjælp i canada end flere andre såsom usa og mange andre lande så mod det vil være en god målsætning at sætte den social ydelse til skulle du have i social lige som canada

nævner mest fordi jeg har familien der over og de kan få sine basale behov dækket med social hjælp selv om den er meget lavere end danmark

Mikael, hvorfor svare du ikke bare på mine spørgsmål i stedet for at snakke om 5 andre ting???....

Ved du ikke hvad du skal svare, så skriv det i stedet for at snakke om hvordan de har det i Canada...

Hvor vil du få pengene fra, til den 1 værelses lejlighed, nu du ikke vil på kontanthjælp???....

Mange aktiveringstilbud, laver rigtig mange ting for kommunerne.... .F.eks kan man komme ud og lave krybber til daginstutioner, bycyklerne er også vedligeholdt af kontanthjælps modtagere... der findes mange andre ting som kontanthjælps-modtagerne arbejde med som kommer til gavn for folk her i dk...

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 17:47

Alle disse aktiveringstilbud, hvis de reelt udretter noget, hvorfor så ikke lade det private marked efterspørge denne ydelse?

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 17:49

Der er da masser af ledige aktiveret i det private, det må du da også vide.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 17:54

Du misforstår, hvis aktiveringen har en reel værdi, hvorfor efterspørges den så ikke i privat regi og bliver derved et job?

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 17:57

Jeg kan da fortælle dig, at i Odsherred har jobcentret lige måttet opsige en aftale med ISS, der på mystisk vis havde fået mange flere ledige i aktivering, end de havde ret til at have. Hvis ISS kan få ledige til at gøre rent for deres kunder stort set gratis, så er det da ikke mærkeligt, at de foretrækker det frem for at oprette job, vel.

Side 11 ud af 28 (273 indlæg)