@Jesper: Jeg er ikke uenig i at penge kan være et motivationsmiddel. Jeg siger bare at jeg tror også der er andre ting der kan motivere mindst lige så meget, hvis ikke mere. Men det kan jo svinge fra person til person - for nogen er det pengene der betyder noget, for andre er det arbejdet, og for andre igen er det en kombination. :) Jeg tror dog noget af problematikken måske kunne undgås ved at fokusere endnu mere på uddannelsesområdet. Flere skal godt i gennem folkeskolen og flere skal have en uddannelse - ved at man kommer til at arbejde med noget man syntes om, så vil arbejdet også virke meget mere attraktivt, og formentlig også som et mere naturligt valg. Finanskrisen har så ikke ligefrem gjort det nemmere - men det vender vel forhåbentlig igen. :o) |
Jeg er rystet...dybt rystet...
Der ryges for 500 kr., der bruges 500 kr. på tlf. Internet til 148 kr. Hundemad til 283 og fodbold til 300
Så er der fladskærm og stort stereoanlæg og bor i en velindrettet lejlighed til 7400 kr.
Hvor er det fattige henne i det???? Jeg har levet for mindre rådighedsbeløb og ikke følt mig fattig...
Rådighedsbeløb på 5031 og så kommer der mulighed for yderligere at spare ca. 1400-1500 kr. mere, ved at vælge andre løsninger på mobil og bredbåndsområdet, sælge hunden og droppe cigaretterne.
Den helt store besparelse må kunne findes ved at flytte, hvorfor skal hun bo i indre kbh. i en velindrettet lejlighed???
Jeg synes personligt ikke hun er fattig, jeg kan sagtens forstå at det bliver svært for barnet at bryde det sociale mønster, når flere af regeringspartierne forsvarer en enlig forsørger og hendes barn og kalder dem fattige...
C.