Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Özlem Cekic på 'fattigdomstur' med Joachim B.Olsen

Side 6 ud af 28 (273 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Louise L:
Nu er jeg så bare ærlig: Jeg kunne ikke tænke mig at være på kontanthjælp no matter what. Årsagen er ikke først og fremmest pengene, men derimod at man fralægger sig enhver frihed, når man modtager kontanthjælp

Hej Louise

Prøv at arbejde i den danske industri som ufaglært. Og du vil opdage hvor lækkert det er at være på kontanthjælp, også med alle de mærkelige beskæftigelses tilbud, hvor der ikke bliver stillet krav til en.

Jeg har selv arbejdet i den danske industri i rigtig mange år, og lad mig sige, at de sidste 5 år, kan man virkelig mærke at den er presset. Man har leder der er stresset og ikke taler ordentligt. Man skal lave mere, og det i en bedre kvalitet. Og det betyder at når man ikke sine kvoter, så er man næsten sikker på at man skal fyres......Og den stilling vil så ikke blive genbesat, som betyder at de der er tilbage skal arbejde endnu mere for at få det hele til at hænge sammen.

/Kenneth

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 22:54

Jamen mange tak, men jeg tror, du gør mig uret. Jeg er ikke blind for "incitamentsstrukturer." Jeg tror bare, at det uanset økonomiske forhold virker ret afskrækkende på de fleste, at man bare kan blive jagtet omkring, som det passer tilfældige sagsbehandlere.

Faktum er desuden, at det overhovedet ikke er nogen garanti for et job, som man selv har lyst til, at man har taget en lang uddannelse.  

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 22:56

Louise L:
Nej, det kunne jeg da ikke drømme om, jeg agter skam at sige min mening. :)

Naturligvis, men hvad er så din mening om spørgsmålet? Det handler ikke om starthjælp. Heller ikke om rådighedsregler. (Edit: Heller ikke om jobgarantier)

Kan penge være motivation for at gå på arbejde?

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 23:01

Tja, hvis det er spørgsmålet, er det jo ganske svært at sige nej. :) Men derudover handler det jo netop om starthjælp, rådighedsregler, arbejdsmarkedsforhold og alt det andet. For mig at se er det ikke en enkel diskussion. Jeg synes også, det skal "kunne betale sig at gå på arbejde." På den anden side har jeg svært - mere end svært - ved at se den person for mig, der synes, det er dejligt at være på kontanthjælp i tyve år. Vi drømmer alle om at gøre det lidt bedre, end vi gjorde det i går. Big Smile 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 23:04

Casper Schneidereit:

Korrekt, boligsikring udbetales ikke til førtidspensionister men de får derimod boligydelse, som faktisk giver en maks udbetaling på 3450 kr om måneden hvilket er mere end boligsikringen i eksemplet.

https://www.borger.dk/Emner/bolig-og-flytning/boligstoette/Sider/boligydelse-til-pensionister.aspx#RichHtmlField2Bookmark1

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 23:08

Jesper:

Naturligvis vil du som udgangspunkt ikke finde kontanthjælp attraktiv, fordi du er et intelligent menneske med en længere videregående uddannelse. Du har mulighed for at få jobs du selv finder attraktive og udfordrer dig menneskeligt og fagligt. I din omgangskreds er der formentlig også prestige i at have et job.

Hvis du var ufaglært og opvokset i en familie hvor normen var arbejdsløshed og udsigten var et trivielt rutinejob med udsigt til en minimal økonomisk forskel, så kunne/ville situationen formentlig være en anden. 

Hvis du spørger ex. en læge hvad han/hun kan lide ved sit job, så vil standardsvaret ofte være: "Jeg elsker at være med til at gøre en forskel". Det sjove er så, hvis man stiller spørgsmålet til en skraldemand eller en fabriksarbejder, så vil man sagtens kunne få præcis det samme svar. Hvorfor? Jo fordi, uanset hvilken jobtitel der står på skjorten så er ens daglige indsats i det arbejde man nu har, faktisk med til at gøre en forskel. Det at kunne give sig selv en stillingstitel på identitetskortet tror jeg betyder meget mere, end hvad der står på lønningssedlen. Dermed ikke sagt at der sikkert er nogen der prøver at slippe for at arbejde, el. at kvinden i dette tilfælde måske ikke er god til at planlægge sin økonomi - men i grove træk tror jeg personligt at jobtitlen har en ekstrem psykisk effekt på os. 

Som Kenneth er inde på har stemningen på arbejdsmarkedet formentlig ændret sig en del (desværre) - men det at være beskæftiget og som individ vide at man bidrager i fællesskabet, tror jeg betyder meget. Måske tager jeg fejl, jeg ved bare at jeg selv har haft det underligt med at være uden "titel" - for hvad svarer man så lige når folk spørger: "Nå, hvad laver du så?" :o)

Go aften!

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 23:23

@Casper, Boligsikring kan maksimalt give 38.628, hvilket er 3219 kr om måneden. Vil mene at Eriks udregning passer nogenlunde, måske en smule overdrevet men så glemmer vi jo modsat alle de andre ydelser man kan søge om at opnå, tilskud til medicin fx eller gratis vuggestueplads og whatnot.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:23
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:46

hvordan kan man virkelige få så meget både bolig hjælpe og tilskud og vi andre som ikke beder om hjælpe hvor fattige er vi så dem der godt kan bo i en stor lejlighed på 12m2 jeg synes det er vildt man kan kræve så meget , jeg begynder at fatte hvorfor det går som det går man burde sige folk skulle leve af mindre kroner når der som mig og sikkert andre der bare flytter i mindre lejligheder når man mangler penge

man kan sagtens have det godt i danmark og bo småt uden den vilde luksus med eget bad og måske oveni der er andet luksus såsom et vindue og kigge ud

der findes super markeder med gratis mad du altid spørge i supermarkedet og eller du kan tage det mad de smider ud det er også et steder man kan spare og desuden en god ide at altid gå i genbrugs tøj

jeg forstår ikke rigtigt hvordan man kan  mene at rig person som de skriver om som flere penge end mange drømmer er fattige måske skulle hun prøve at flytte ind hos mig

jeg synes dog det er mystisk jeg synes ikke jeg er fattige men en de snakker om har mange gange flere penge end mig og mange andre der ikke går på kontant hjælpe , hvor lang tid ville de kunne klare og leve for det halve om måneden som mange gør heri danmark ikke alle bor vildt stort nogle har under ½ og kan godt leve i små lejligheder og andre skal som hende bistands modtager bo i en kæmpe lejlighed

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 6 ud af 28 (273 indlæg)